کشتی آزاد قهرمانی آسیا در بیشکک / رحمان عموزاد قهرمان آسیا شد

در دیدار فینال وزن ۶۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا، رحمان عموزاد مقابل تولگا تومور اوچیر از مغولستان با نتیجه ۲ بر ۱ پیروز شد قهرمان شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، مسابقات مقدماتی اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۰، ۷۹ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا از ساعت ۸:۳۰ صبح امروز (۲۳ فروردین) در بیشکک استارت خورد.

بیشتر بخوانید:

عواقب درگیری یوسفی و دبیر / فدراسیون کشتی برنامه تلویزیونی قهرمان ایران را تحریم کرد

رحمان عموزاد، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی با شکست رقیبان خود راهی دیدار فینال کشتی آزاد قهرمانی آسیا شدند اما محمدحسین محمدیان با شکست برابر قهرمان جهان از رسیدن به فینال بازماند.

در پایان دور مقدماتی ۵ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان،‌ رحمان عموزاد در ۶۵، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم راهی فینال شدند اما محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم با شکست مقابل دارنده مدال طلای جهان از رسیدن به فینال بازماند. ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز راهی گروه بازنده‌ها شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، ابراهیم خواری در دور نخست به مصاف اودیت دارنده مدال طلای جوانان آسیا ۲۰۲۳ از هند رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۸ شکست خورد و با توجه به راهیابی کشتی گیر هندی به فینال، خواری راهی گروه بازنده ها شد تا برای کسب مدال برنز تلاش کند. کشتی گیر هند در فینال به مصاف کنتو یومیا از ژاپن می رود.

در وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد، دارنده مدال طلای جهان و ۲ طلای آسیا، در دور نخست مقابل ژولدوشبیکوف‌ دارنده مدال‌های طلای امیدهای جهان ۲۰۱۹ و طلای بزرگسالان آسیا ۲۰۲۰ از قرقیزستان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دومین مبارزه مقابل سئون یو هو از کره جنوبی با نتیجه قاطع ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. عموزاد در نیمه نهایی مقابل عباس رحمان اف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی دارنده ۲ مدال نقره جهان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل عثمان اف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ از قرقیزستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد. یزدانی برای کسب مدال طلا باید از سد یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن بگذرد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم، محمد نخودی دارنده ۲ مدال نقره و یک برنز جهان، پس از استراحت در دور نخست، به مصاف سیف الدین اف، کشتی‌گیر روسی الاصل از بحرین که چندی پیش به مدال طلای جام یاشاردوغو رسید، رفت و در پایان به سختی با نتیجه ۵ بر ۴ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. نخودی در نیمه نهایی مقابل ماگومت اولویف از تاجیکستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۱۱ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان، دارنده مدال برنز جهان ۲۰۱۴ و ۲ طلای آسیا، پس از استراحت در دور اول، مقابل اولزیسایخان از مغولستان در همان ۳ دقیقه نخست با امتیاز ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی و در حساس ترین مبارزه این رقابت ها، مقابل احمد تاج الدین اف کشتی گیر روسی الاصل بحرین و دارنده مدال طلای جهان ۲۰۲۳ به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه سنگین ۸ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. محمدیان برای کسب مدال برنز بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه به روی تشک می‌رود.

تاج الدین اف ۲۰ ساله در رقابت‌های جهانی سال گذشته مقابل غول‌های کشتی جهان در این وزن همچون کایل اسنایدر آمریکایی و عبدالرشید سعدالله یف ملقب به تانک روس، به برتری رسید و صاحب مدال طلای جهان شد.

رقابت‌های فینال و رده‌بندی ۵ وزن کشتی آزاد قهرمانی آسیا از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز(پنج‌شنبه) برگزار می‌شود.

کشتی آزاد قهرمانی آسیا/ خواری به مدال برنز نرسید

در جریان دیدار رده‌بندی وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، ابراهیم خواری برابر کام هیون کیم از کره‌شمالی به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۴ شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند.

خواری پیش از این در دور نخست به مصاف اودیت دارنده مدال طلای جوانان آسیا ۲۰۲۳ از هند رفت و در پایان با نتیجه ۱۰ بر ۸ شکست خورد و با توجه به راهیابی کشتی گیر هندی به فینال، خواری راهی گروه بازنده ها شد. وی در این مرحله مقابل عثمانبکوف از قرقیزستان ۶ بر ۴ به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد.

در ادامه این رقابت ها از دقایقی دیگر رحمان عموزاد در ۶۵، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف رقبایشان می روند و محمدحسین محمدیان نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم برای کسب مدال برنز به روی تشک می رود.

رحمان عموزاد قهرمان آسیا شد/ انتقام به وقت بیشکک!

در ادامه رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، رحمان عموزاد نماینده وزن ۶۵ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان و ۲ طلای آسیا در فینال مقابل تولگا تومور اوچیر دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ و طلای بازی های آسیایی ۲۰۲۳ از مغولستان به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و برای سومین بار صاحب مدال طلای آسیا شد.

عموزاد سال گذشته و در فینال بازی های آسیایی چین با نمایشی سوال برانگیز برابر این کشتی گیر مغول با نتیجه سنگین ۱۱ بر یک شکست خورده بود.

عموزاد پیش از این در دور نخست مقابل ژولدوشبیکوف‌ دارنده مدال‌های طلای امیدهای جهان ۲۰۱۹ و طلای بزرگسالان آسیا ۲۰۲۰ از قرقیزستان در یک مبارزه سخت با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری رسید و راهی یک چهارم نهایی شد. وی در دومین مبارزه مقابل سئون یو هو از کره جنوبی با نتیجه قاطع ۷ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. عموزاد در نیمه نهایی نیز مقابل عباس رحمان اف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این ابراهیم خواری نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران با شکست مقابل حریف خود از کره شمالی از رسیدن به مدال برنز بازماند.

در ادامه رقابت های ۵ وزن نخست، امیرمحمد یزدانی در ۷۰ و محمد نخودی در وزن ۷۹ کیلوگرم تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلا به روی تشک می روند و محمدحسین محمدیان نیز آخرین نماینده ایران در روز نخست این مسابقات است که برای کسب مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم مبارزه خواهد کرد.

قهرمانی در آسیا با شکست ژاپن/ یزدانی بالاخره رنگ طلا را دید

در ادامه رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، امیرمحمد یزدانی نماینده وزن ۷۰ کیلوگرم ایران و دارنده ۲ مدال نقره جهان، در دیدار فینال مقابل یوشینوسوکه آئویاگی از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان در یک مبارزه پر افت و خیز با نتیجه ۱۳ بر ۹ به برتری رسید و دومین مدال طلای ایران در این رقابت ها را از آن خود کرد. یزدانی سالها در مسابقات مختلف صاحب مدالهای نقره و برنز می‌شد و بالاخره در مسابقات آسیایی قرقیزستان رنگ طلا را دید.

 یزدانی پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل عثمان اف دارنده مدال برنز جهان ۲۰۲۱ از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر ۴ به برتری رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. یزدانی در این مرحله نیز مقابل مصطفی احمداف از تاجیکستان با نتیجه ۸ بر ۳ به برتری رسید و راهی فینال شد.

پیش از این رحمان عموزاد در وزن ۶۵ کیلوگرم به مدال طلای آسیا رسید اما ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماند.

محمد نخودی هم طلایی شد

محمد نخودی کشتی گیر وزن ۷۹ کیلوگرم و دارنده ۲ مدال نقره و یک برنز جهان در رقابت‌های آزاد قهرمانی ۲۰۲۴ آسیا در بیشکک قرقیزستان پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۵ بر ۴ از سد خیدیر سیف الدین اف از بحرین گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ماگومد اولویف از تاجیکستان با نتیجه ۱۱ بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت.

نخودی در دیدار پایانی به مصاف انخبایار بایامبادورج از مغولستان رفت و موفق شد با نتیجه ۱۲ بر ۲ به برتری برسد و سومین مدال طلای تیم ملی ایران را کسب کند.

محمدیان برنزی شد/ پایان کار ایران با ۴ مدال در روز اول

بعد از کسب سه نشان طلای اوزان ۶۵، ۷۰ و ۷۹ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، محمدحسین محمدیان نیز موفق به کسب مدال برنز وزن ۹۷ کیلوگرم شد تا کار ایران در پنج وزن اول با چهار مدال و پنجمی ابراهیم خواری در ۵۷ کیلوگرم تمام شود.

محمدحسین محمدیان که دور اول استراحت کرده بود، ابتدا ۱۰ بر صفر باتزول اولزیسایخان دارنده مدال نقره آسیا از مغولستان را مغلوب کرد، اما در مرحله نیمه نهایی ۸ بر ۲ به اخمد تاج‌الدینوف قهرمان جهان و بازی‌های آسیایی باخت.

دارنده مدال برنز جهان، در دیدار رده‌بندی این وزن ۷ بر صفر هیبیکی ایتو از ژاپن را شکست داد و به مدال برنز آسیا رسید.

فردا (جمعه - ۲۴ شهریور) هم رضا اطری در ۶۱ کیلوگرم، حسین ابوذری در ۷۴ کیلوگرم، هادی وفایی‌پور در ۸۶ کیلوگرم، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ کیلوگرم و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم به مصاف حریفان خود در بیشکک خواهند رفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1226754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =