لحظه به لحظه از پاسخ ایران به اسرائیل/ رژیم صهیونیستی دست به دامن شورای امنیت سازمان ملل شد

سفیر اسرائیل در سازمان ملل در نامه ای فوری به «ونسا فریزر» سفیر و نماینده مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده داشت، خواستار تشکیل نشست فوری و اضطراری این شورا درباره حمله ایران شده است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، برخی از شبکه‌های اجتماعی عبری مدعی شدند تصاویری از عراق به دستشان رسیده که نشان می‌دهد شماری از پهپادها در ارتفاعی پایین در حال پرواز هستند.

بیشتر بخوانید:

بازتاب حمله ایران به اسراییل در رسانه‌های خارجی

هیچ منبع رسمی این ادعا را تایید نکرده است.

مسئولان صهیونیست: ایران حمله به اسرائیل را آغاز کرد

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از مسئولان اسرائیلی اعلام کرد که ایران با شلیک ده‌ها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی حمله خود به اسرائیل را آغاز کرد.

واکنش حساب غیر رسمی حسن نصرالله به آغاز عملیات

لحظه به لحظه از حمله پاسخ ایران به تل آویو / اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی: از سوی ایران مورد حمله قرار گرفتیم

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب اعلام کرد که از سوی ایران مورد حمله پهپادی قرار گرفته‌اند.

دانیل هاگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، گفت: ایران ده‌ها پهپاد به سمت (رژیم) اسرائیل پرتاب کرده است و پدافندهای ما آماده مقابله هستند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی، افزود: ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدهای ایران هستند که قرار است ظرف چند ساعت آینده برسد و به محض ورود با آنها مقابله می کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع ۱۰۰ درصدی نخواهد بود.

وی همچنین گفت: ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کنیم.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی دقایقی پیش به نقل از مقام‌های اسرائیلی و آمریکایی از آغاز حمله پهپادی ایران به فلسطین اشغالی خبر دادند.

در همین رابطه، پایگاه خبری عبری زبان والا و آکسیوس به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی از آغاز حمله پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل خبر دادند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت هم اعلام کرد که ده‌ها پهپاد از ایران به سمت (رژیم) اسرائیل در حرکت هستند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین از هک رادارهای رژیم صهیونیستی توسط گروه هکری حنظله خبر دادند.

هواپیمای نتانیاهو به مکان امن منتقل شد

رسانه‌های صهیونیستی شنبه شب گزارش دادند، هواپیمای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به یک مکان امن منتقل شده است.

حمله گسترده پهپادی ایران به اسرائیل آغاز شد

عملیات گسترده پهپادی سپاه علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی از دقایقی پیش آغاز شد. در این عملیات ده‌ها فروند پهپاد انتحاری از ایران به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

این عملیات در پاسخ به حمله روز ۱۳ فروردین رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ارشد ایرانی در این کشور است.

بیانیه سپاه در خصوص آغاز عملیات علیه اسرائیل

اطلاعیه شماره یک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون حمله اهداف معینی در سرزمین‌های اشغالی

بسم الله الرحمن الرحیم

إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ

ملت شریف و شهید پرورد ایران اسلامی.
در پاسخ به جنایتهای متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران، بامداد امروز یکشنبه ۲۶ فروردین، دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله» با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمین های اشغلی با ده ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

جزئیات این عملیات که با مصوبه شورایعالی امنیت ملی و زیر نظر ستاد کل نیروهای مسلح و با حمایت و همراهی غیورمردان ارتش جمهوری اسلامی و پشتیبانی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام پذیرفت، به زودی به استحضار مردم قهرمان ایران و آزادگان جهان خواهد رسید.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ

کاخ سفید: حمله ایران طی چندین ساعت انجام خواهد شد

کاخ سفید در بیانیه‌ای گفته ابعاد حمله ایران به اسرائیل احتمالاً طی چند ساعت آشکار خواهد شد. در همین حال، رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد حمله ایران فقط شامل پهپاد نیست و شلیک موشک را هم شامل می‌شود.

وزیر حمل و نقل عراق هم شنبه شب از بسته شدن حریم هوایی و توقف پرواز در آسمان این کشور خبر داد. این تصمیم بعد از رؤیت پهپادهای ایرانی در آسمان عراق گرفته شده است. سه تن از مقامات امنیتی عراقی در گفت‌وگو با الجزیره و رویترز مشاهده پهپادهای ایرانی بر فراز اسمان عراق را تأیید کردند.

دولت اردن نیز همزمان با انتشار گزارش‌هایی از شروع عملیات تلافی ‌جویانه ایران علیه رژیم اسرائیل، حریم خود را بست و پروازها را کلا کنسل کرد.

شبکه۱۲ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد از ساعت ۱ بامداد حریم هوایی در اراضی اشغالی بسته خواهد شد. بر اساس اعلام این رسانه فرودگاه بن گوریون تل آویو امشب به مدت ۳ ساعت تعطیل خواهد شد.

رسانه‌ها و سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل ساعتی پیش از شروع عملیات تلافی جویانه ایران علیه این رژیم خبر دادند و مدعی شدند که ایران با پهپاد و موشک‌های کروز به سمت اراضی اشغالی فلسطین عملیات انجام داده است و انتظار می‌رود تا ساعاتی دیگر این پهپادها به حریم هوایی رژیم اسرائیل برسد.

امیرعبداللهیان: به آمریکا هشدارهای لازم داده شده است

حسین امیرعبداللهیان نوشت: امروز در تماس تلفنی همتایانم از هلند، بلژیک و قبرس را دریافت کردم.

وی افزود: درمورد حمله تروریستی اخیر رژیم اسرائیل به ساخامان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و نقض حقوق بین الملل و کنوانسیون های وین ایده هایی را مطرح کردند.

عبداللهیان تصریح کرد: مواضع کشورمان تبیین شد. تاکید کردم به آمریکا هشدار لازم داده شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران افزود: همچنین در گفت وگو با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه آخرین تحولات بین المللی، منطقه ای و غزه مورد بررسی قرار گرفت.

لحظه به لحظه از حمله پاسخ ایران به تل آویو / امیرعبداللهیان: هشدارهای لازم به آمریکا داده شده است

مصر وضعیت هشدار اعلام کرد

پایگاه اینترنتی قاهره ۲۴ به نقل از یک منبع بلندپایه مصری نوشت: یک گروه بحران از همه نهادها و موسسات ذیربط به دقت تحولات اوضاع منطقه را دنبال می‌کند و گزارش‌های خود را به صورت شبانه روزی به رئیس جمهور عبدالفتاح السیسی ارائه می‌دهد.

قاهره در بیانیه‌ای که شامگاه شنبه از سوی وزارت امور خارجه صادر شد، نگرانی عمیق خود را از آغاز حملات تهاجمی ایران به اراضی اشغالی و شاخص‌های تشدید خطرناک تنش بین ۲ طرف در دوره اخیر ابراز کرد و خواستار در پیش گرفتن حداکثر خویشتنداری و دور نگه داشتن منطقه و مردم آن از عوامل بی‌ثباتی و تنش شد.

مصر ابراز عقیده کرد که تشدید تنش بین ایران و رژیم صهیونیستی چیزی نیست جز نتیجه مستقیم آنچه قاهره بارها درباره خطرات گسترش درگیری در منطقه در نتیجه جنگ اشغالگران در نوار غزه هشدار داده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه مصر تاکید شده که در تماس دائمی با همه طرف‌های ذی‌ربط است تا سعی کند اوضاع را مهار، تشدید تنش را متوقف کند و منطقه را از خطر سقوط به سمت چرخه خطرناک بی‌ثباتی و تهدید کردن منافع مردم آن در امان نگه دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در اطلاعیه‌ای از حمله موشکی و پهپادی شامگاه شنبه به سرزمین‌های اشغالی و انهدام اهداف نظامی مهم ارتش رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ضمن هشدار به آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.

واکنش قالیباف درباره تنبیه رژیم صهیونیستی

در پی حمله موشکی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق و شهادت مستشاران ایرانی که تنها آخرین نمونه از اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی است و سابقه‌ آن به دهه‌های گذشته می‌رسد، ایران در واکنش از حق قانونی و مشروع خود برای تنبیه این رژیم استفاده کرد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با انتشار عکسی در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) به این اقدام سپاه واکنش نشان داد و نوشت:

« إِنَّا مِنَ الْمُجْرِمِینَ مُنْتَقِمُونَ»

واکنش بایدن به پاسخ ایران به اسرائیل

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه و با انتشار بیانیه‌ای گفت «حملات بی‌سابقه ایران و نایبان آن در یمن، سوریه و عراق علیه تاسیسات نظامی اسرائیل را به‌شدت محکوم می‌کنم».

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کرده تا بر «تعهد مستحکم» ایالات متحده بر امنیت اسرائیل تاکید کند.

او همچنین گفته امروز (یکشنبه) با سران گروه هفت نشست برگزار می‌کند تا «یک پاسخ یکپارچه دیپلماتیک» را به حمله تلافی‌جویانه ایران، هماهنگ کند.

رسانه عبری اسرائیل هیوم پیشتر خبر داده بود بایدن در رایزنی تلفنی با نتانیاهو، از او خواسته بود به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخ ندهد.

بایدن در ادامه گفته آمریکا به رژیم صهیونیستی برای «ساقط کردن تقریبا تمام موشک‌ها و پهپادهای ایران» کمک کرده است.

این ادعا در حالی است که سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار گرفتن یک پایگاه هوایی این رژیم در جنوب سرزمین‌های اشغالی اعتراف کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید حمله‌ای به نیروها و تاسیسات آمریکایی در منطقه صورت نگرفته اما آن‌ها «در مقابل تمام تهدیدات، هوشیار باقی خواهند ماند».

درخواست بایدن از نتانیاهو برای عدم پاسخ به ایران

همزمان با آغاز عملیات گسترده جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله تروریستی تل‌آویو به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی رایزنی کردند.

رسانه عبری اسرائیل هیوم خبر داده بایدن از نتانیاهو خواسته به حمله تلافی‌جویانه ایران پاسخی ندهد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای از انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ضمن هشدار به آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز با «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی نیز در پایان جلسه بامداد یکشنبه خود، اختیارات مربوط به تصمیم‌گیری در مورد تعیین نحوه پاسخ به حمله ‎ایران را به کابینه جنگی این رژیم که متشکل از ‎نتانیاهو، گالانت و «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ، تفویض کرد.

واکنش چین به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی

یک سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه در واکنش به حمله نظامی ایران به رژیم صهیونیستی گفت که چین عمیقا نگران تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است.

این سخنگو در پاسخ به سوالی درباره حملات ایران گفت: چین از طرف‌های مربوطه می‌خواهد برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها، آرامش خود را حفظ کنند و خویشتنداری نشان دهند.

وی افزود: چین از جامعه بین‌المللی به‌ویژه کشورهای با نفوذ می‌خواهد که نقش سازنده‌ای در حفظ صلح و ثبات منطقه ایفا کنند.

حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی نیمه شب گذشته صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به همراه ۶ نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

در این عملیات، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده و در موج های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به سمت اهداف شلیک شدند.

تصاویر اصابت پی در پی و دقیق موشک‌های بالستیک به اهداف خود و اذعان رسانه‌های اسرائیلی به انهدام پایگاه هوایی این رژیم در صحرای نقب بیانگر توانمندی تجهیزاتی و تاکتیکی ایران و ناتوانی سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با آنان است.

منبع فلسطینی: حمله ایران فقط از یک جبهه بود

کانال تلگرامی جنین القسام در کرانه باختری، نوشت: حمله دقایق اخیر در جولان از لبنان، عراق، غزه یا یمن نبود، آن هم از ایران بود.

این کانال تلگرامی در ادامه، نوشته است: حمله ایران از یک جبهه در هزاران کیلومتر آنسوتر بود؛ حال اگر همه جبهه‌ها همزمان باز شود، چه اتفاق‌هایی رخ خواهد داد؟

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

وزیر امورخارجه آمریکا: به دنبال تنش نیستیم

وزیر امورخارجه آمریکا در واکنش به حمله پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی با محکوم کردن این اقدام گفت که ایالات متحده به دنبال تنش با ایران تنش نیست.

آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا به حمله شب گذشته ایران به سرزمین‌های اشغالی که در پاسخ به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق انجام گرفت، واکنش نشان داد.

بلینکن با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که واشنگتن با شدیدترین لحن حمله ایران را محکوم می‌کند.

وی افزود: اگرچه ما به دنبال تشدید تنش (با ایران) نیستیم، به حمایت از دفاع اسرائیل ادامه خواهیم داد و همان‌طور که رئیس‌جمهور تصریح کرد، از پرسنل ایالات متحده دفاع خواهیم کرد.

وزیر امورخارجه آمریکا همچنین تصریح کرد: من در ساعات و روزهای آینده با متحدان و شرکای ایالات متحده در منطقه و سراسر جهان مشورت خواهم کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز بامداد یک‌شنبه (امروز) پس از حمله پهپادی و موشکی ایران به سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به صورت تلفنی گفت‌وگو و به او تاکید کرد که ایالات متحده در هیچ عملیات هجومی علیه ایران مشارکت نخواهد کرد.

همچنین لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا روز یک‌شنبه و در بیانیه‌ای مدعی شد که نیروهای آمریکایی در منطقه شماری از پهپادها و موشک‌هایی را که از ایران، عراق، سوریه و یمن به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شده بودند، رهگیری کرده است.

آستین بدون اشاره به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، «حملات بی‌پروا و بی‌سابقه ایران و نیروهای نیابتی آن» را محکوم کرد و از تهران خواست تا فورا این حملات را، از جمله از جانب نیروهای مقاومت منطقه متوقف و در منطقه تنش‌زدایی کند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شامگاه شنبه اعلام کرد در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق، اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده است.

لغو کلیه مسابقات ورزشی در رژیم صهیونیستی

رسانه های دشمن صهیونیستی از لغو کلیه بازی های ورزشی به علت نگرانی های امنیتی خبر داده است.

حمله چهاروجهی و پیچیده ایران به اسرائیل

حمله امروز به اسرائیل که در پاسخ به تجاوز این رژیم به سوریه و شهادت چندتن از فرماندهان نظامی ایرانی انجام شده، در نوع خود بسیار پیچیده است.

در این حمله از ترکیبی از صدها پهپاد و تعداد زیادی از موشک از انواع مختلف استفاده شده است. مهمتر اینکه این حمله فقط از ایران صورت نگرفته و از چهار جهت این رژیم درحال تنبیه است.

غیر از ایران، یمن از جنوب، حزب‌الله لبنان از شمال و مقاومت عراق از شرق سرزمین‌های اشغالی نیز ترکیبی از ابزارهای جنگی خود را به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده‌اند.

رسانه‌های غربی اذعان دارند که سامانه‌های پدافندی رژیم صهیونیستی قادر به خنثی‌کردن این حمله پیچیده نیستند. تنبیه متجاوز در جریان است و در صورتی که اسراییل حرکت نامعقولی انجام دهد تنبیه تشدید می‌شود.

سفیر ایران: درصورت دست زدن مجدد اسرائیل به اقدام نظامی، پاسخ تهران قاطع تر خواهد بود

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی در نامه به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و نیز خانم «ونسا فریزر» سفیر و نماینده دائم مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) را برعهده دارد، تاکید کرد: اقدام نظامی در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است.

ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی نموده و به رژیم اسرائیل اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته است.

متن کامل نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به رئیس دوره ای شورای امنیت به شرح زیر است: 

بسم الله الرحمن الرحیم

««متعاقب حملات مسلحانه رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه، که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران ارشد نظامی ایران شد، به اطلاع می‌رساند جمهوری اسلامی ایران در ساعات پایانی روز ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، مبادرت به انجام سلسله حملات نظامی به اهداف نظامی رژیم اسرائیل نموده است.

این اقدام در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است. متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی نموده و به رژیم اسرائیل اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته است.

جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج ذیل منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل متعهد بوده، و موضع ثابت خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست را تاکید می‌نماید.

جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم اسرائیل، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ شدید و مطابق قوانین بین‌الملل در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر ثبت و به‌عنوان سند شورای امنیت توزیع گردد.

احترامات فائقه را تجدید می‌نماید.»»

 پیش از این، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و مبتنی بر دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود. موضوع را می توان پایان‌یافته تلقی کرد. با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به‌طور قابل‌توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری میان ایران و رژیم سرکش اسرائیل است و آمریکا باید از آن دور بماند!»

 نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی نیز اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شنبه شب به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

وزارت خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند. توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

وزارت امور خارجه  ایران تصریح کرد:  جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل ؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز ، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی ، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران: ۱. به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین امریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.

۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می شود ، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.
به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.»

اسرائیل دست به دامن شورای امنیت سازمان ملل شد

«گیلعاد اردان» سفیر اسرائیل در سازمان ملل در نامه ای فوری به «ونسا فریزر» سفیر و نماینده مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده داشت، خواستار تشکیل نشست فوری و اضطراری این شورا درباره حمله ایران شده است.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل از شورای امنیت که حمله این رژیم به کنسولگری ایران در دمشق سوریه را محکوم نکرده ، خواسته است که پاسخ شنبه شب تهران به این تجاوز را صریحا محکوم کند و در عصبانیت از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، آن را «تروریستی» خوانده است.

۸۰ پهپاد دیگر در راه فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم صهیونیستی بامداد یکشنبه گزارش دادند که ۸۰ پهپاد دیگر در راه فلسطین اشغالی هستند.

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که حدود ۸۰ پهپاد دیگر در راه هستند و پیش‌بینی می‌شود تا ساعاتی دیگر به فلسطین اشغالی برسند.

حماس: حمله ایران پاسخی شایسته به جنایات اسرائیل بود

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز یکشنبه اعلام کرد که حمله نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی حق طبیعی و پاسخی مناسب به جنایت رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در دمشق بود.

جنبش حماس افزود: ما بر حق طبیعی دولت‌ها و ملت‌های منطقه برای دفاع از خود در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنیم.

مقاومت اسلامی فلسطین از امت عربی و اسلامی، مردم آزاده جهان و نیروهای مقاومت در منطقه خواست که به حمایت خود از طوفان الاقصی ادامه دهند.

حملات گسترده موشکی و پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه اهدافی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی نیمه شب گذشته صورت گرفت.

این عملیات با نام «وعده صادق» پاسخی به حمله جنگنده‌های ارتش اسرائیل به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق بود که طی آن سردار محمدرضا زاهدی فرمانده مستشاران ایرانی در سوریه و لبنان به همراه ۶ نفر از همرزمانش به شهادت رسیدند.

در این عملیات، انبوهی از پهپادها و موشک‌های کروز در موج اول به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب شده و در موج های بعدی، تعداد زیادی از موشک‌های بالستیک دوربرد ایرانی به سمت اهداف شلیک شدند.

تصاویر اصابت پی در پی و دقیق موشک‌های بالستیک به اهداف خود و اذعان رسانه‌های اسرائیلی به انهدام پایگاه هوایی این رژیم در صحرای نقب بیانگر توانمندی تجهیزاتی و تاکتیکی ایران و ناتوانی سامانه‌های پدافندی ارتش رژیم صهیونیستی در مقابله با آنان است.

استرالیا پاسخ ایران را تهدید بزرگ برای امنیت اسرائیل خواند

آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا، امروز (یکشنبه) پس از پاسخ گسترده موشکی و پهپادی دیشب جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، اشاره کرد که ایران درخواست کانبرا و سایر کشورها برای پیش نبردن این حملات بی‌پروا را نادیده گرفت.

موضع‌گیری نخست وزیر استرالیا درحالی صورت می‌گیرد که بسیاری از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی حمله تل‌آویو به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق که بر خلاف قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی بوده، را محکوم نکردند و شورای امنیت نیز به سادگی از کنار این جنایت گذشته بود.

آلبانیز بدون اشاره به اینکه تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه، لبنان و سوریه ثبات منطقه را برهم زده، مدعی شد: این تنش‌زایی یک تهدید بزرگ برای امنیت اسرائیل و تمام منطقه است. این امر به بروز بی‌ثباتی و نابودی سراسر خاورمیانه منجر می‌شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی: ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک شلیک کرد

«دانیل هاگاری» افزود: کابینه جنگ جلسه گرفت و در حال تهیه طرح های نظامی برای پاسخ به تهدیدهای ایران است.

این سخنگو بدون اشاره به جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه و حمله به کنسولگری ایران در دمشق مدعی شد که پاسخ ایران به این حمله، یک اقدام خطرناک بود که خاورمیانه را به سمت تنش سوق می دهد.

در همین حال، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای روحیه‌دادن به صهیونیست‌های وحشت زده و جلوگیری از مهاجرت آنها از سرزمین‌های اشغالی، مدعی شد پدافند هوایی این رژیم، عملیات ایران را دفع‌کرده‌ است.

«بنیامین نتانیاهو» طی پیامی در صفحه شخصی خود در ایکس(توئیتر سابق) نوشت: ما (عملیات موشکی و پهپادی ایران) را رهگیری و دفع کردیم. ما پیروز خواهیم شد.

کد خبر: 1226993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =