آپنه خواب مشکل اغلب کودکان مبتلا به سندروم داون

به گفته محققان، از هر ۱۰ کودک مبتلا به سندرم داون، هشت نفر دچار آپنه خواب هستند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، تیم بیمارستان عمومی ماساچوست خاطرنشان کرد که آپنه خواب به ویژه در کودکان خردسال مبتلا به سندرم داون به دلیل تعدادی از عوامل شایع است. کودکان مبتلا به سندرم داون در مقایسه با کودکان معمولی، مجاری تنفسی کوچک‌تر، و همچنین زبان‌ها، لوزه‌ها و / یا آدنوئید بزرگ‌تر دارند. همه اینها می‌تواند در مسدود شدن راه‌های هوایی در طول خواب نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

سرگیجه از نشانه‌های آپنه خواب است؟

در حال حاضر برای این کودکان از دستگاه تحریک عصب هیپوگلوسال استفاده می‌شود که اولین بار توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده برای استفاده در بزرگسالان در سال ۲۰۱۴ تأیید شد.

فواید آن برای بزرگسالان باعث شده بود که دکتر «کریستوفر هارتنیک»، نویسنده اصلی مطالعه، به این فکر کند که آیا این دستگاه ممکن است به کودکان مبتلا به سندرم داون که همچنین با آپنه خواب نیز مبارزه می‌کنند، کمک کند.

تیم هارتنیک ابتدا آزمایشی را به بررسی اثربخشی دستگاه برای کودکان بزرگ‌تر و جوانان مبتلا به سندرم داون، در محدوده سنی ۱۰ تا ۲۲ سال، راه اندازی کرد.

این نتایج در سال ۲۰۲۲ منتشر شد و آنقدر مثبت بود که سازمان غذا و دارو تأیید دستگاه را برای افراد مبتلا به سندرم داون در سنین ۱۴ سال و بالاتر گسترش داد.

هارتنیک گفت که او و همکارانش در حال حاضر یک مطالعه چهار ساله را برای ردیابی تغییرات در تفکر و زبان در بیماران جوان مبتلا به سندرم داون پس از قرار دادن دستگاه راه اندازی کرده اند.

هارتنیک در بیانیه خبری بیمارستان گفت: «کودکان مبتلا به سندرم داون به طور نامتناسبی تحت تأثیر آپنه انسدادی خواب قرار می‌گیرند و اغلب از مداخلات سنتی سود نمی‌برند، و تحقیقات نشان می‌دهد که این بر رشد شناختی و نمرات IQ آنها تأثیر می گذارد».

محققان معتقدند تحریک عصب هایپوگلوسال یک پیشرفت واقعی برای این کودکان است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1227241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =