۱۲ هزار و ۸۵۰ فقره تسهیلات مسکن روستایی خراسان شمالی به بانک‌ معرفی شد

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: در استان، تا به کنون ۱۲ هزار و ۸۵۰ متقاضی دریافت تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی از سهمیه سال ۱۴۰۲ خراسان شمالی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، هادی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی در این باره اظهار کرد: در راستای اجرای برنامه نوسازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در کشور، سهم خراسان شمالی برای بهره مندی از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی در سال ۱۴۰۲، برای نوسازی ۱۳ هزار واحد، مصوب و به استان ابلاغ شد.

وی گفت: تا به کنون در استان برای بهره مندی از این سهمیه تسهیلاتی ۱۲ هزار و ۸۵۶ متقاضی ساکن مناطق روستایی همچنین شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت (شامل شهرهای گرمه، جاجرم، آشخانه و فاروج) به بانک های عامل استان معرفی شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی اعلام کرد: تا به حال حاضر نیز از این تعداد متقاضی معرفی شده به بانک‌های استان با هشت هزار و ۵۶۸ متقاضی قرارداد منعقد شده است.

وی در ادامه به سفر اخیر مدیرکل مسکن روستایی کشور به استان خراسان شمالی نیز اشاره و اعلام کرد: در این سفر مصوب شد که از محل تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ۸۰۰ واحد در روستای فرطان شهرستان اسفراین احداث شوند.

زارعی گفت: درصورتیکه تقاضای نوسازی در این روستا کامل نشد، متقاضیانی که قصد مهاجرت معکوس از شهر به روستای فرطان را دارند، پوشش داده شوند.

وی یادآور شد: احداث مسکن روستایی در روستای فرطان با حضور مدیرکل مسکن روستایی کشور کلنگ زنی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اخذ پروانه ساخت از دهیاری برای احداث این مسکن‌ها در دست اقدام قرار گرفته است.

زارعی همچنین در خاتمه اظهار کرد: در این سفر برای احداث ۸۰۰ واحد مسکن روستایی در روستای گره زو در شهرستان شیروان نیز تصمیم گیری شد که طی یک ماه آینده تصمیم قطعی آن نهایی خواهد شد. مبلغ اعطای تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی از سهمیه سال ۱۴۰۲ برای هر متقاضی ۳۵۰ میلیون تومان با کارمزد پنج درصد با دوره بازپرداخت ۲۰ ساله است.

خبرنگار : سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1230318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =