به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از استان یزد؛ مسلم فلاحزاده در این جلسه با اشاره به اهمیت گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه استان یزد، تاکید کرد: گردشگری یک بسته کامل است که از وسیله حملونقل، آژانسهای فروش بلیت، هتلداری، آشپزی، راهنمایان گردشگری و میراثداران تا کوچکترین جزئیات در این صنعت نقش دارند. اگر همه این حلقهها بهصورت هماهنگ و متحد عمل نکنند، گردشگری یزد با چالشهای جدی مواجه خواهد شد.
وی افزود: ما در شرکت شهرکهای صنعتی تخصص گردشگری نداریم و فعالیتهای ما محدود به برگزاری تورهای داخلی، نمایشگاهها و پاویونها است، اما با توجه به اهمیت این صنعت، تلاش کردیم حلقه ارتباطی میان فعالان گردشگری و نهادهای مرتبط باشیم.
فلاحزاده با اشاره به چالشهای پیش روی صنعت گردشگری مانند تحریمها، بحرانهای اقتصادی و جنگهای منطقهای گفت: این طوفانها همواره تهدیدی برای گردشگری هستند، اما اگر حلقههای این صنعت در استان یزد دست به دست هم دهند و با دید باز عمل کنند، میتوانند در برابر این سوانح استوار بایستند.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی یزد با اشاره به مقایسههای رایج میان گردشگری یزد و استانهای فارس، اصفهان و کرمان، خاطرنشان کرد: این قیاسها نباید باعث اختلاف و رقابت منفی شود. استانهای دیگر از سالها قبل زیرساختهای گردشگری خود را تقویت کردهاند، اما یزد تازه در مسیر توسعه قرار گرفته است. به جای این رقابتها، باید خودمان را تقویت کنیم و یزد را بهتر معرفی کنیم.
وی با تاکید بر قدرت تولید محتوا در دنیای امروز گفت: با یک فیلم یک دقیقهای میتوان یزد را به جهان معرفی کرد. ابزارهای نوین مانند تولید محتوای دیجیتال و استفاده از ظرفیتهای مردمی، راهی موثر برای رقابت جهانی است. دنیای امروز دیگر تکبعدی نیست و با استفاده از این ظرفیتها میتوانیم تاثیر بسزایی در جذب گردشگر داشته باشیم.
فلاحزاده در پایان از همه فعالان گردشگری خواست که با اتحاد و همکاری، برای برگزاری هرچه بهتر این رویداد ملی تلاش کنند و تاکید کرد که شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد از این طرحها حمایت خواهد کرد.
نظر شما