ایسکاپلاس-در حالی که پاهایتان در برف و سرما فرو رفته و احساس می کنید هر لحظه امکان دارد از شدت سرما یخ بزنید،‌ منتظر اتوبوس ایستاده اید، تلفن هوشمند خود را در می آورید و مشغول بازی با آن می شوید، به این امید که سرما و درد را فراموش کنید. اما بهتر است تا حد امکان از گوشی خود در سرما استفاده نکنید. سرما می تواند عمر باتری گوشیتان را تا حد زیادی کاهش دهد.

همه تقصیرات را می توانیم گردن شیمی بیاندازیم، باتری های لیتیومی که وظیفه زنده نگاه داشتن تلفن را بر عهده دارند، با حرکت میلیارد ها اتم باردار به کار می افتند.این اتم ها در دمای عادی می توانند به بهترین وجه ممکن کار کنند. دمای میان 32 تا 95 درجه فارنهایت.

اما درست همانند ما،‌ اتم ها نیز در سرما به کندی حرکت می کنند،
بارها اتفاق افتاده، گوشی خود را که در خانه شارژ کرده بودید، در بیرون از خانه شاهد تحلیل بسیار سریع عمر باتری آن بودید.با این حال نگران نباشید. تاثیرات هوای سرد بر عملکرد باتری گوشی،‌مسئله موقتی است و هنگامی که به هوای عادی بروید، عملکرد باتری نیز به حالت عادی باز می گردد.

همانگونه که باتری های به هوای سرد واکنش نشان می دهند، در برابر هوای گرم نیز آسیب پذیر هستند. جنبش بیش از اندازه اتم های داخل باتری می تواند به ایجاد مشکلات دائمی در آن منتهی شود.
گوشی های ساخت کمپانی اپل برای حل این مشکل و جلوگیری از بالا رفتن حرارت تجهیزات داخل گوشی،‌ خود به خود خاموش می شوند و تا هنگام کاهش دما و خنک شدن دستگاه، در حالت خاموش می مانند.
نمی توان گفت کمپانی ها امکان ساخت باتری های مقاوم در برابر سرما را ندارند، در حال حاضر باتری خودرو ها می تواند دمایی تا 22 درجه زیر صفر را نیز تحمل کند، با این حال به دلیل هزینه های اضافی، هیچ شرکتی در زمینه ساخت و توسعه آن ها سرمایه گذاری نکرده و همه امیدوار هستند که شما گوشی خود را در جیبتان نگاه دارید.

از گوشی خود مراقبت کنید و در سرمای هوا، کمتر آن را از جیب خود در آورید، تماس گوشی درون جیب با سطح بدن می تواند گرما را به آن انتقال داده و شرایطی عادی را در داخل فضای جیب برای گوشی مهیا سازد.در همین حال امکاناتی را که از آن ها استفاده نمی کنید و می دانید عمر باتری گوشی شما را کاهش می دهند را قطع کنید، بلوتوس و "وای فای " در خیابان به چه درد شما می خورند، اگر نکات ایمنی را رعایت کنید، می توانید تا سالها از باتری گوشی خود به نحو احسن استفاده کنید
کد خبر: 226448

وب گردی

وب گردی