تهران- ایسکانیوز: با خروج شرکت‌های خارجی نفتی از منطقه کردستان عراق تولید نفت این منطقه روزانه 300 هزار بشکه کاهش یافته که این امر در آینده مشکلات مالی جدی را برای این منطقه ایجاد خواهد کرد.

شرکت‌های پیمانکار شاغل در صنعت نفت عراق پس از ناامنی‌های ایجاد شده در عراق اعلام کرده‌اند، به دلیل ناامنی ایجاد شده در شمال عراق قصد دارند، به زودی کارکنان خود را از این منطقه خارج کنند.

سایت خبری العربیه گزارش داد شرکت نفتی «شاردین آفرین» که در منطقه شمال عراق در صنعت نفت این کشور مشغول فعالیت است، طی بیانیه ای پس از حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در این منطقه ار عراق اعلام کرد، تا بازگشت آرامش به شمال عراق تمام نیروهای خود را از این منطقه خارج خواهد کرد

همچنین شرکت «اکسون موبیل» اعلام کرده است، بخشی از کارکنان خود را از مناطق نفت‌خیز شمال عراق خارج کرده است و به زودی بخش دیگری از نیروهای خود را نیز از این منطقه خارج خواهد کرد.

شرکت «شورون» در پی این اقدام شرکت اکسون موبیل اعلام کرده است، به زودی تمام نیروهای خود را از شمال عراق خارج کرده و تا پایان درگیری ها به این منطقه باز نمی‌گردد.

شرکت‌های خارجی فعال در منطقه شمال عراق اعلام نکرده‌اند که آیا همین تصمیم در مناطق نفت‌خیز جنوبی نیز اتخاذ خواهد شد و یا خیر ، به نظر می‌رسد با اتخاذ این تصمیم حجم تولید نفت عراق به شدت کاهش یابد . این امر می تواند صادرات نفت عراق را نیز تحت الشعاع قرار دهد.

مسئولان نفتی کردستان عراق اعلام کرده‌اند، پس از ناامنی ایجاد شده در اثر حملات هوایی آمریکا به مواضع داعش، شرکت های نفتی فعال در این منطقه به حالت تعطیل درآمده‌اند. این امر منجر به کاهش 300 هزار بشکه‌ای نفت کردستان عراق شده است که می‌تواند مشکلات مالی زیادی را درآینده به همراه داشته باشد.

 

 
کد خبر: 45566

وب گردی

وب گردی