تهران- ایسکانیوز: براساس تحقیقات دانشمندان پروستاگلاندین‌ها، لوکوترین و اسیدهای چرب ضروری در شیر مادر است برای هوش کودک لازم و ضروری است.


شیر مادر غنی از امگا ۳ هوش کودک را بهبود می‌بخشد. مزایای تغذیه با شیر مادر به طور مداوم از طریق مطالعات و مشاهدات بالینی تثبیت شده است. تغذیه با شیر مادر هم برای مادر و هم برای نوزاد مزایای درمانی و بهداشتی بسیاری دارد؛ مادری که نوزادش را با شیر خود تغذیه می‌کند علاوه بر پیوند عاطفی با نوزادش خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان هم در او کاهش میابد. اثرات مفید بهداشتی سلامتی شیر مادر بر نوزاد هم بی‌شمار است.


محققان دانشگاه کالیفرنیا، سانتا باربارا (UCSB) و دانشگاه پیتزبورگ نشان دادند که تغذیه نوزادان با شیر مادر IQ ذهنی کودک را افزایش می دهد و باعث بهبود نمرات آزمون مدرسه در این کودکان می‌شود. این محققان نتایج خود را در مجله آنلاین منتشر کردند؛ بر اساس این تحقیقات پروستاگلاندین‌ها، لوکوترین و اسیدهای چرب ضروری، که اسیدهای چرب شیر مادر است برای هوش کودک لازم و ضروری است. محققان بیش از ۵۰ کشور را برای این مطالعه مورد بررسی قرار دادند.


اسید چرب امگا ۳ در محتوای شیر مادر و نتیجه نمرات آزمون دانش آموزان بین المللی در ۲۸ کشور را به دقت ارزیابی کردند و دریافتند که شیر مادر عملکرد تحصیلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


محقق ارشد این پروژه گفت: هوش انسان تحت تاثیر اسیدهای چرب امگا۳ ، به خصوص DHA اسید دوکوزاهگزانوییک است. محققان متوجه تفاوت های منطقه ای در مقدار امگا ۳ در شیر مادر در انتخاب رژیم غذایی منطقه‌ای بودند. به گفته کارشناسان، نسبت ایده آل رژیم غذایی امگا ۶ به امگا ۳ ۱: ۱ یا بیشتر از ۳: ۱. است. اسیدهای چرب امگا ۳ ابزاری برای ساخت سلول‌های مغز و ترویج پوشش میلین قوی است که اعصاب را محافظت می‌کند و موجب تسهیل ارتباطات نورون‌ها می‌شود. انواع مختلفی از روغن ماهی، تخم مرغ و لبنیات حاوی امگا ۳است.

کد خبر: 101289

وب گردی

وب گردی