کارگاه آموزشی اخلاق حرفه‌ای پژوهش در واحد میاندوآب برگزار شد

کارگاه آموزشی اخلاق حرفه ای پژوهش ویژه اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب؛ اولین کارگاه تخصصی اخلاق حرفه ای پژوهش با حضور اعضای هیات علمی با تدریس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب در سالن کنفرانس ولایت واحد میاندوآب برگزار شد.

رامین رستمی به عنوان مدرس این دوره با بیان اصول اساسی فلسفه اخلاق از دیدگاه علمای اسلامی اشاره کرد؛ ملاک ارزش کار، تأثیر در کمال نفس انسان است. هرکاری که مرتبه عالیتری از قربت خدای مهربان را برای انسان حاصل کند ارزش والاتری خواهد داشت و هر کاری که بیشترین تأثیر در دور شدن انسان از خدا داشته باشد پست ترین ارزش ها را داراست.

وی در ادامه افزود: که رفتار اخلاقی، لازمه کارکرد بسامان یک جامعه است و می توان حجت آورد که اصول اخلاقی همانند چسب افراد جامعه را در کنار هم و با هم نگه می دارد و پی ریزی، حفظ و ارتقای سطح اعتماد در روابط کاری و تجاری امروز سنگ بنای موفقیت سازمان ها و شرکت ها در قرن بیست و یکم به حساب می آورد.

رستمی تصریح کرد؛ مدیریت برمبنای اعتماد، راهکاری را به دست می آورد که می توان به کمک آن جایگاه شایسته ای را در بازار رقابتی امروزی برای جلب، جذب و نگهداری مشتری به دست آورد و اهمیت این موضوع در حرفه ما به مراتب بیشتر است.

وی هدف از برگزاری این کارگاه را آشناسازی اعضای هیئت علمی دانشگاه با مبانی نظری و بررسی انواع هنجارها و آسیب های دانشگاهی در حوزه پژوهش و شناسایی مولفه های اخلاق حرفه ای در محیط دانشگاهی و در بین دانشجویان و نیز زمینه ای برای بررسی نقاط ضعف و قوت در ارتباط با تقویت و نهادینه شدن اخلاق حرفه ای در دانشگاه و انجام برنامه های راهبردی در این زمینه دانست.

مطالب بیان شده در این کارگاه عبارت بودند از کلیات اخلاق حرفه ای پژوهش ، نگارش ملاحظات اصول اخلاقی در تکامل برنامه های فرهنگی، علمی، پژوهشی و قرار دادن برنامه های آموزشی و دانشجویی بر مبنای عدالت محوری بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1021241

وب گردی

وب گردی