بارگذاری 120 درسنامه در سامانه سیدا واحد تهران غرب/ جلسات دفاع پایان‌نامه با هماهنگی مدیران گروه برگزار می‌شود

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب گفت: در روز نخست فراخوان به استادان، بیش از 120 درسنامه در سامانه سیدا بارگذاری شده بود که هر روز به این تعداد افزوده می‌شود.

پروین داداندیش در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره ادامه روند آموزشی کلاس‌های تئوری دانشجویان در پلت‌فرم مجازی اظهار کرد: پس از صدور بخش‌نامه رئیس دانشگاه مبنی بر آماده‌سازی زیرساخت‌های آموزش مجازی و غیرحضوری دانشجویان، جلسه شورای واحد تهران غرب برگزار شد و تمام سناریوهای عملیاتی مورد بررسی قرار گرفت. آموزش غیرحضوری و رسیدگی به امور و درخواست‌های دانشجویان به‌عنوان دو راهبرد اصلی تعیین شد.

وی افزود: علاوه بر برگزاری کلاس‌های غیرحضوری، دفاع از سمینارها و پایان‌نامه‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز ازجمله چالش‌هایی بود که تصمیماتی نیز در این راستا اتخاذ شد. این واحد دانشگاهی سال گذشته پروژه‌ای با عنوان تقویت و ایجاد زیرساخت‌های آموزش‌های الکترونیکی را با موفقیت به پایان رساند، به‌همین دلیل اکنون آمادگی مطلوبی برای آغاز آموزش‌های غیرحضوری دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب بیان کرد: براساس فراخوانی که در چند روز گذشته به استادان واحد تهران غرب برای اعلام آمادگی جهت برگزاری کلاس‌های غیرحضوری ارسال شد که قریب به 80 استاد نسبت به برگزاری این کلاس‌ها پای کار شدند. سرورهای مورد نیاز و تمام زیرساخت‌های سخت‌افزاری آماده شده‌اند و از روز شنبه کلاس‌ها به طور مرتب برگزار می‌شود.

داداندیش با بیان اینکه 40 درصد آموزش‌های تئوری به‌صورت آنلاین در واحد تهران غرب پوشش داده می‌شود، عنوان کرد: فراخوانی هم به استادان ارسال شده تا درسنامه و جزوات جلسات لغو شده را در سامانه آموزشی سیدا در قالب PDF بارگذاری کنند. امکان طرح پرسش از سوی دانشجویان در این سامانه تعبیه شده که استادان طی 24 ساعت باید نسبت به پاسخ آنها اقدام کنند.

وی ادامه داد: پیام‌هایی هم به دانشجویان ارسال شده تا کاربری شخصی خود را در سامانه آموزشی دانشگاه رویت کنند و از امکانات و زیرساخت‌ آموزش‌های غیرحضوری بهره‌مند شوند. بعضی واحدهای درسی دانشجویان در قالب «عملی» ارائه شده که نمی‌توان این درس‌ها را به‌صورت غیرحضوری ارائه داد. هفته آینده سامانه‌های خدمات غیرحضوری به ‌صورت کامل فعال می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب با اشاره به استقبال مطلوب استادان از متدهای الکترونیکی و غیرحضوری آموزش، تصریح کرد: در همان روز نخست فراخوان به استادان، بیش از 120 درسنامه در سامانه سیدا بارگذاری شده بود که هر روز به این تعداد افزوده می‌شود و استادان تعامل بیشتری در راستای آموزش‌های غیرحضوری از خود نشان می‌دهند.

داداندیش انگیزه استادان و دانشجویان در استفاده از سامانه‌های آموزش غیرحضوری مطلوب و امیدوارکننده تلقی کرد و گفت: از مدیران گروه خواسته شده تا استادان به‌صورت محدود برای برگزاری جلسات دفاع از پروپوزال‌ها و سمینارها و پایان‌نامه‌های دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حضور پیدا کنند. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا امور فارغ‌التحصیلی دانشجویان به تعویق نیفتد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1062844

وب گردی

وب گردی