به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سیدرضا مظهری رئیس هیأت مدیره برکتتل زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در خصوص راهاندازی سامانه 4030 در خصوص پاسخگویی به مردم درباره بیماری کرونا گفت: در روزهای نخست راهاندازی این سامانه بین 700 تا یک میلیون تماس روزانه داشتهایم ولی به تدریج با افزایش میزان آگاهی مردم درباره ویروس کرونا تعداد تماسها کاهش پیدا کرد و در حال حاضر تعداد تماسها با این سامانه در خصوص بیماری کرونا به 200 هزار تماس رسیده است.
وی گفت: 2 هزار خط به صورت همزمان پاسخگوی مردم درباره بیماری کرونا بودند و تعداد زیادی از افراد پاسخگو که پزشک و یا پیراپزشک بودند در سراسر کشور به صورت آنلاین به مردم درباره بیماری کرونا پاسخ میدادند و تلفن شخصی آنها بر روی سامانه 4030 متصل میشد.
رئیس هیأت مدیره برکتتل زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: حدود 40 نفر هم در مرکز پاسخگویی حضور داشتند که به صورت 24 ساعته این افراد پاسخگوی پرسشهای مردم درباره بیماری کرونا بودند.
وی افزود: علیرغم ایجاد 2 هزار اکانت در پیک پاسخگویی 560 نفر به صورت مستقیم پاسخ سؤالات مردم را درباره بیماری کرونا میدادند.
مظهری گفت: بیشترین سؤالاتی که از سامانه 4030 پرسیده میشد درباره علائم بیماری کرونا و نگرانیهایی که مردم در این خصوص داشتند بود و حدود 80 درصد تماسها درباره علائم و نحوه تهیه محلولهای ضدعفونیکننده و افزایش اطلاعات درباره این بیماری بود و 20 درصد دیگر نیز موارد متفرقه محسوب میشد که مردم از نظام سلامت گلهمند بودند و یا بعضی مواقع تقدیر و تشکر میکردند.
رئیس هیأت مدیره برکتتل زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: با توجه به اینکه کادر پزشکی ما در روزهای نخست اطلاعات درستی درباره بیماری کرونا نداشت بنابر این یکسری دستورالعمل و مقالات در اختیار این افراد قرار میگرفت که با مطالعات آن پاسخگوی مردم باشند و آموزشهای لازم به افراد پاسخگو داده میشد.
انتهای پیام/