افاضلی:‌ تا 15 درصد بی‌تمرینی را جبران کردیم / باید سعی کنیم فصل آینده را نجات دهیم

سرمربی تیم پارس جنوبی‌جم گفت: تمرینات سایبری جای تمرینات درون زمین را پر نمی‌کند اما ما توانستیم به وسیله آن 10 تا 15 درصد بی‌تمرینی را جبران کنیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، هومن افاضلی در خصوص برگزاری تمرینات تیم پارس جنوبی‌جم اظهار داشت:‌ ما تمریناتی را طراحی کردیم و به صورت سایبری تمرین می‌کنیم همه با هم و در یک زمان مشخص منتهی برای بازیکنان چون در منزل هستند این تمرینات انفرادی محسوب می‌شود اما از این حیث که دور هم هستند همدیگر را می‌بینند و با هم صحبت می‌کنند همزمان با هم حرکات را انجام می‌دهند و تحت نظارت هستند، این مسأله جنبه جمعی همه به تمرینات می‌دهد اما به هر حال جای تمرینات درون زمین را نمی‌گیرد. اما می‌تواند بخشی از خسارت‌های بی‌تمرینی را جبران کند.

افاضلی در مورد اینکه برنامه‌ریزی و شکل انجام این تمرینات چگونه است عنوان کرد: برای این منظور نرم‌افزارهایی وجود دارد که البته از نکته‌های مختلف آن می‌شود استفاده کرد بخش‌هایی از آن به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد اما برای اینکه شما بتوانید هر 30 نفر را همزمان مانیتور کنید و تحت نظارت قرار دهید باید یکسری هزینه‌هایی برای آن پرداخت شود که بتوانید همه را همزمان داشته باشید.یعنی سرویس آن باید خریداری شود. ما این کار را کردیم و فکر می‌کنم روند خوبی هم هست. از دیروز فاز سوم تمرینات را شروع کردیم، طراحی انجام دادیم و برخی از این کارها را در حین فصل به خاطر فشار بیش از حدی که به بعضی عضلات می‌آورد نمی‌شد انجام بدهیم.بنابر این سعی کردیم از این زمان استفاده کنیم و روی یکسری از نقاط ضعف بازیکنان که بعضی از آنها رایج است و بعضی هم به صورت فردی متفاوت است برنامه‌ریزی کنیم که از آن بهره‌مند شویم.

سرمربی پارس جنوبی‌جم در مورد اینکه با این تمرینات بازیکنان این تیم در چه سطحی از آمادگی قرار دارند گفت: واقعیت این است که هر طوری این تمرینات را انجام دهید جای تمرینات داخل زمین را پر نمی‌کند فوتبال یک ورزش جمعی است و محل انجام آن زمین چمن است. شما در زمین چمن مسابقه می‌دهید و هر جایی که مسابقه می‌دهید قاعدتاً باید همان جا هم بیشتر وقت‌تان را صرف کنید برای اینکه تیم را آماده کنید. فکر می‌کنم به این شکل توانسته‌ایم 10 تا 15 درصد بی‌تمرینی را جبران کنیم با توجه به اینکه بچه‌ةا تحت نظارت هستند کارها طبق روال مناسبی انجام می‌شود و این 10 تا 15 درصد زمانی که شما به ادامه مسابقات برمی‌‌گردید می‌تواند به ما خیلی کمک کند و ما را به لحاظ زمانی جلو بیندازد.

افاضلی که با رادیو ورزش گفت و گو می‌کرد، در مورد اینکه چقدر زمان برای آماده‌سازی تیم پارس جنوبی جهت انجام مسابقات نیاز دارد، تصریح کرد:‌ما حدود یک ماه و نیم است که مانند خارج از فصل هستیم یعنی مسابقات تمام شده و بین دو فصل قرار داریم وقتی شما در این حالت قرار می‌گیرید باید 4 تا 6 هفته برای آماده‌سازی مناسب زمان داشته باشید اما با توجه به اینکه در وسط مسابقات هستیم قاعدتا چنین زمانی به ما داده نخواهد شد و برای همین است که این تمرینات را انجام می‌دهیم تا خسارتی که به بدن بچه‌ها وارد می‌شود را کم کنیم هر چقدر که این تمرینات از لحاظ تاکتیکی کمکی به ما نمی‌کند.

وی ادامه داد:‌ به نظرم هر طور هم برنامه‌ریزی کنیم در آن سه هفته‌ای هم که مدنظر مسئولین برای آماده‌سازی است تیم به شرایط ایده‌آل نخواهد رسید و از این حیث که ممکن است منجر به آسیب‌دیدگی بازیکنان شود و عین همین حرف را دیدم که کوین دی‌بروین بازیکن منچسترسیتی است گفته بود شانس مصدومیت بازیکنان خیلی بالاست چون از شرایط عالی خارج شدند و شرایط کافی هم برای آماده‌سازی نیست.

افاضلی در مورد اینکه چه تحلیل و پیشنهادی از شرایط به وجود آمده در مورد ادامه مسابقات یا تمام شدن آنها گفت: یادمان باشد فوتبال یک ورزش و یک تفریح است حالا برای یک عده‌ای هم شغل است این شغل یکسری خصلت‌ها دارد، این ورزش، ورزش تماسی است در آن برخورد وجود دارد شما نمی‌توانید با استفاده از فاصله‌گذاری اجتماعی بازی فوتبال انجام بدهید. اخیراً هم پزشکان ایتالیایی و پزشکان باشگاه‌های حرفه‌ای سری A و سری B گفتند عوارض این ویروس هنوز مشخص نیست برای اینکه الان مشخص شده این ویروس به سیستم ایمنی و سیستم عصبی حمله می‌کند خیلی از ورزشکارانی که در سری A بودند یا مبتلا شدند یا ناقل هستند بدون اینکه خودشان بدانند.این‌ها ممکن است دچار آسیب‌های سیستم عصبی مثلاً در قلب یا کلیه یا قسمت‌های حیاتی بدن شده باشند که این‌ها حتما باید مانیتور شوند و مثل پیش‌فصل باید مورد معاینه قرار بگیرند و بعد دوباره به شرایط حرفه‌ای برگردند.

سرمربی پارس خاطرنشان کرد: با این شرایطی که من می‌بینم ادامه مسابقات به این شکل اصلاً به درد نمی‌خورد. واقعا به آن اهدافی که دارند نمی‌رسند ما باید سعی کنیم زمان آینده را نجات بدهیم در ازای فصل امسال، به تیم‌ها فرصت بدهیم که بروند و کارهایشان را انجام بدهند و مسابقات سال بعد را سر موعد برگزار کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1066718

وب گردی

وب گردی