توزیع بیش از ۵ میلیون ماسک در بقاع متبرکه و بیمارستان‌ها

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: تاکنون 5 میلیون و ۱۲۳ هزار و ۲۴۰ عدد ماسک توسط خادمین، خیرین و نیروهای داوطلب مردمی در بقاع متبرکه تولید و بین مردم و بیمارستان‌ها توزیع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد نوروزپور گفت: از مجموع ماسک های تولید شده تعداد 4 میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۵۰ عدد بین اقشار مختلف مردم و بقیه به بیمارستان ها و دانشگاههای علوم پزشکی اهدا شده است.

وی گفت: تاکنون ۹۵۲ هزار و ۴۱۲ لیتر محلول ضد عفونی در قالب وایتکس، الکل و غیره نیز تولید و در نقاط مختلف به خصوص مناطق محروم توزیع شده است.

نوروزپور با بیان اینکه 8 هزار و ۱۴۹ نوبت نیز بقاع متبرکه و محیط پیرامون آن ضدعفونی شده است، افزود: ۱۵۱ هزار و ۲۱۶ بسته بهداشتی در قالب مواد شوینده و ضدعفونی نیز بین اقشار مختلف مردم توزیع شد.

نوروزپور با قدردانی از خیرین ، نیکوکاران و نیروهای داوطلب مردمی در لبیک به بیانات مقام عظمای ولایت در مقابله با ویروس کرونا و کمک به نیازمندان گفت: از ابتدای آغاز به فعالیت این حرکت جهادی تاکنون ۷۱ هزار و ۴۵۸ سبد غذایی شامل برنج، گوشت ، ماکارانی، روغن، حبوبات، رب گوجه و غیره آماده و بین نیازمندان و آسیب‌ دیدگان از ویروس کرونا توزیع شده است.

وی با اشاره به فعالیت ۳۷۲ گروه جهادی در قالب مبلغان بومی، خدام ثابت و نیروهای افتخاری نیز گفت: با به‌کارگیری ۹۰۳ دستگاه چرخ خیاطی در ۲۱۷ بقاع متبرکه، کارگاه تولیدی راه اندازی و انواع ماسک، لباس پزشکی گان و غیره تولید و توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار و ۶۲۵ دست لباس پزشکی گان نیز تولید و بین بیمارستانها توزیع شده، تصریح کرد: در این ارتباط ۱۸۹ هزار و ۴۷۰ پرس غذای گرم طبخ و بین بیمارستان ها و نقاهتگاه توزیع شده است.

نوروزپور با بیان اینکه ۲۹۴ هزار و ۶۷۰ میان وعده غذایی نیز بین بیمارستانها و نقاهتگاه توزیع شده است، افزود: تاکنون ۵۹۸۵ تخته پتو و تعداد چشم گیری ملحفه و غیره نیز به بیمارستان‌ها و نقاهتگاه اهدا شده است.

ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1067239

وب گردی

وب گردی