ساخت خانه سه خوابه توسط یک ربات

برای اولین بار در انگلستان، یک خانه سه خوابه در یورکشر شرقی با کمک یک ربات آجرچین و بدون دخالت کارگران انسانی در حال ساخت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، به نقل از دیلی میل، این دستگاه که توسط شرکت "Construction Automation"مستقر در شهر یورک ساخته شده است، قادر است تمام آجرها، بلوک‌ها و ملات را خودش جابجا کرده و در جای مناسب قرار دهد. ساخت این خانه در تاریخ ۲۸ سپتامبر سال جاری آغاز شد و انتظار می‌رود حدود سه هفته دیگر به پایان برسد.

"دیوید لانگ بوتوم" (David Longbottom)، مدیر و بنیانگذار این شرکت در گفتگو با بی بی سی گفت: این اولین خانه در انگلستان است که توسط یک ربات ساخته شده است.

وی افزود: پس از تحقیقات گسترده، این شرکت یقین پیدا کرد که هیچ رباتی همانند این ربات برای ساخت خانه وجود ندارد. این ربات توسط یک رابط کاربری مبتنی بر تبلت کنترل می‌شود و از یک سیستم کنترل نرم افزار پیچیده استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد نسخه‌های دیجیتالی نقشه‌های معماری را بخواند. هدف ما خودکار سازی روند ساخت و ساز است. با این کار می‌توانیم بهره‌وری در صنعت را بالا ببریم، سلامتی و ایمنی را بهبود بخشیم و کیفیت را تضمین کنیم. این ربات به دو کارگر نیاز دارد تا بتوانند آن را کنترل کنند و آجرها و ملات‌ها را در داخل آن قرار دهند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1075836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =