راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز نوآوری کشت گیاهان زینتی در واحد گرگان

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور گفت: امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و دانش مهندسی از جمله عوامل مهم در راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز نوآوری کشت گیاهان زینتی در گرگان است که با در نظر گرفتن تسهیلات بلاعوض در کمترین زمان بر اساس طرح پیشنهادی انجام خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همراهی هادی حق‌شناس استاندار گلستان، غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق‌قلا و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان از دستاوردهای و تولیدات مرکز کشت بافت گیاهان زینتی بازدید نمودند.

 ستاری با تقدیر از عملکرد شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی گرگان اظهار داشت: تولید انبوه و تجاری‌سازی دستاوردها مستلزم استفاده از دانش و تکنولوژی روز و با در نظر گرفتن نیاز جامعه است و با در نظر داشتن این موضوع تخصیص بودجه در جهت تولید انبوه و تجاری‌سازی دستاوردهای این واحد انجام خواهد شد.

معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور ضمن موافقت با راه‌اندازی اولین و بزرگ‌ترین مرکز نوآوری کشت بافت گیاهان زینتی در دانشگاه آزاد اسلامی گرگان گفت: امکانات سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و دانش مهندسی از جمله عوامل مهم در راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز نوآوری کشت گیاهان زینتی است که با در نظر گرفتن تسهیلات بلاعوض در کمترین زمان بر اساس طرح پیشنهادی انجام خواهد شد.

وی افزود: ان‌شاءالله با راه‌اندازی مرکز نوآوری کشت بافت گیاهان زینتی گام بزرگی در راستای جهش تولید در زمینه تولیدات کشاورزی و متعاقب آن کارآفرینی و اشتغال‌زایی برای جوانان برداشته شود.

 غلامرضا منتظری نماینده محترم مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح پیشنهادی در خصوص راه‌اندازی بزرگ‌ترین مرکز نوآوری کشت گیاهان زینتی گفت: وجود امکانات سخت‌افزاری و زمین کشاورزی مناسب و دانش مهندسی به روز در این واحد موجب شد که طرح جامعی برای ارتقاء مرکز رشد ارائه شود که علاوه بر تربیت نیروی ماهر باعث ایجاد کارآفرینی و اشتغال مستقیم شده و گامی مؤثر در جهت جهش تولید در راستای منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و تبدیل‌شدن این واحد به دانشگاهی کارآفرین است که با حمایت و تخصیص تسهیلات، می‌توان موجب افزایش تولیدات کیفی و تجاری‌سازی آن محصولات شد.

این نمایشگاه در محل شهرک گلخانه‌ای فرهیختگان که شامل ۱۸ محصول جدیداست، برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1076315

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =