آقایان برای کشور مصیبت ساختند

یک نماینده ادوار مجلس گفت: بی‌تردید تحریم‌ها اثر دارد اما تاثیر آن ۳۰ درصد است و ما به واسطه مدیرانی که شایستگی برخی مقامات را ندارند گرفتار خود تحریمی درون تشکیلاتی هستیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، احمد سالک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی  درباره گفته‌های اخیر رئیس‌جمهور پیرامون جنگ اقتصادی، تحریم و ارتباط شرایط اقتصادی فعلی با عدم تصویب FATF اظهار داشت: ما در حال حاضر با دو جنگ روبرو هستیم، یکی جنگ اقتصادی به معنای وسیع کلمه و دیگری جنگ فرهنگی و این دو با یکدیگر ارتباط دارند و قابل تفکیک نیستند، یعنی مباحث فرهنگی زیرساخت مباحث اقتصادی است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه مدیریت در بحث اقتصاد کشور متزلزل است و باید حل شود. تفکرات کارشناس‌های اقتصادی در داخل کشور مختلف است، برخی از کارشناسان به دنبال تفکرات تعدیل اقتصادی هستند مانند زمان آقای هاشمی و دکتر نوربخش که معتقد به تعدیل اقتصادی مانند مالزی و سایر جاها بودند. بعضی دیگر نیز به اقتصاد کاپیتالیستی معتقد هستند که شکاف طبقاتی ایجاد می‌کند و سرمایه داری وابسته است.

وی افزود: بنابراین مساله مهم این است که دولت بتواند یک مدیریت اقتصادی واحد مبتنی بر ۲۴ ماده ابلاغی اقتصاد مقاومتی سازمان دهد و میان این جزایر پراکنده‌ای که در هیئت دولت هستند به گونه‌ای که هر وزارتخانه‌ای یک جزیره است، هماهنگی ایجاد کنند.

سالک بیان کرد: نکته دیگر اینکه دولتی‌ها یک حرف بزنند و مردم را علاف نکنند، رئیس جمهور یک چیز می‌گوید و وزیر یک چیز دیگر می‌گوید. تکیه صحبت‌های من بر روی مدیریت اقتصاد بر مبنای اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بی تردید تحریم‌ها اثر دارد اما صحبت من این است که اگر فرض کنیم تحریم‌های آمریکا، اسرائیل و اذنابشان اثر کرده باشد ۳۰ یا ۴۰ درصد بوده است اما ۷۰ یا ۸۰ درصد به واسطه مدیرانی که شایستگی برخی مقامات را ندارند گرفتار خود تحریمی درون تشکیلاتی نظام هستیم. کارشناسان باید شناسایی شوند که کدام انقلابی هستند، مگر می‌شود به هر کارشناسی تکیه کرد؟

وی در پایان گفت: مساله دیگر FATF است و من صراحتاً در مجلس اعلام کردم مخالف آن هستم و گفتم اگر در مجلس یازدهم FATF امضا شود ما به آمریکا و اسرائیل باخته‌ایم و باید محکم ایستاد. آقایان رفتند حدود ۹ قرارداد را مخفیانه امضا کردند و برای کشور مصیبت درست کردند. یکی سند ۲۰۳۰ و دیگری FATF و… است. امیدوارم مدیریت اقتصاد مبتنی بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر مردم و ظرفیت‌های داخلی کشور بتواند مشکلات ما را حل کند.

منبع: مهر
انتهای پیام/

کد خبر: 1076724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =