ایراد طرح ۴۶ هزار هکتاری اراضی سیستان برطرف می‌شود

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: کسی نباید به اصل طرح ۴۶ هزار هکتاری اشکالی وارد کند چرا که واقعا برای این طرح بودجه خاصی گذاشته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، محمدباقر قالیباف در بازدید از طرح ۴۶ هزار هکتاری اراضی سیستان و حضور در روستای کربلایی قربان از توابع بخش مرکزی شهرستان زابل با روستائیان اظهار کرد:  کسی نباید به اصل طرح ۴۶ هزار هکتاری اشکالی وارد کند چرا که واقعا همه کشور و بخصوص مقام معظم رهبری برای این طرح بودجه خاصی گذاشته اند تا انجام شود، نکته بعدی که باید به آن توجه کرد این است که قبل از ورود ما حداقل سه تا چهار گروه بصورت نامحسوس موارد را بررسی کرده اند و گزارشات در تهران ارائه و به استاندار اعلام شده و او موارد را قبول و قول داده تا ایراد و مشکلات طرح را برطرف کند.

وی گفت: به اجرای این پروژه دو اشکال وارد بود؛ اول مدیرانی که اینجا کار کرده‌اند عمر مدیریت شان کم بوده و مرتبا جابجا یا عوض شده اند و نکته بعدی اینکه مردم بعنوان بهره بردار اصلی در جریان کار قرار نگرفته اند.

وی افزود: ممکن است کار انجام شده در مورد حوضچه ها خطا داشته باشد که آن را برطرف می کنند و رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قول داده که نظرات مردم را داشته باشد و اشکالات را با مشاور و مجری طرح دنبال و برطرف کند.

رئیس مجلس ادامه داد: نظام بهره برداری و حفظ و نگهداری در اینجا مشکل دارد که باید تعیین تکلیف شود در اینجا قبلا زراعت غرقابی بوده، الان اگر آبی که می آورید کشاورز بخواهد بصورت غرقآبی مصرف کند اصلا بر روی زمین راه نمی افتد که بخواهد کشت کند، پس باید اشکال در اینجا مرتفع شود تا کشاورز بتواند کشت کند.

قالیباف تصریح کرد: من به شما قول می دهم که با کمیسیون کشاورزی مجلس حتما اینجا خواهیم آمد و استاندار هم پیگیر موضوع است و همه دست بدست هم می دهیم و با اطمینان عرض می کنم که این موضوع حل خواهد شد.

پیش از صحبتهای رئیس مجلس تعدادی از روستائیان و بهره برداران طرح ۴۶ هزارهکتاری آبیاری اراضی سیستان از نحوه اجرا، کوتاهی ها، عدم کارهای کارشناسی در اجرای طرح، حیف و میل شدن بودجه توسط برخی از مجریان و عدم پاسخگویی مسئولین گلایمندی های خود را با قالیباف مطرح کردند.

منبع: ایسنا
انتهای پیام/

کد خبر: 1076746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =