۴ وظیفه اصلی بسیج دانشجویی در گام دوم انقلاب اسلامی

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی وظایف اصلی بسیج دانشجویی در چهل ساله دوم انقلاب اسلامی را تشریح کرد.

علی مظفری مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره رسالت‌های بسیج دانشجویی در شرایط امروز جامعه اظهارکرد: نگاه امام خمینی(ره) نسبت به بسیج، صرفا مقابله با دشمن خارجی نیست بلکه به عقیده ایشان، آحاد مردم باید بر علیه زراندوزی، ریا، تحجر و مقدس ماب‌ها ایستادگی کنند. درواقع نگاه جامعِ امام نسبت به بسیج با نگاه بسیاری از افراد متفاوت بود و مبتنی بر همین نگاه، فرمان تشکیل بسیج دانشجوی طلبه را صادر کردند.

وی افزود: امام(ره) وظیفه پیش برد اهداف انقلاب از جمله بیداری اسلامی، تشکیل هسته‌های مقاومت، حزب جهانی مستضعفین، اتحاد جمهوری‌های آزاد و مستقل، تشکیل حکومت اسلامی و شکیل امته واحده اسلامی و رساندن پرچم انقلاب به دستان حضرت ولی عصر(عج) را بردوش بسیج دانشجویی قرار داده‌اند. درواقع بسیج دانشجویی باید موتور محرک پیاده‌سازی اهداف انقلاب اسلامی باشد.

مظفری ادامه داد: بسیج دانشجویی درحال حاضر تا رسیدن به آن نقطه آرمانی فاصله دارد اما با ایفای نقش در حوزه‌های مختلف و دغدغه‌مندی نسبت به اتفاقات و وقایع جامعه، توانسته‌اند در بسیاری از بخش‌ها پویایی داشته باشند و اقدامات بزرگی را انجام دهند.

اجتناب از حاشیه نشینی

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به مولفه‌های دانشجویان بسیجی تراز انقلاب اسلامی تصریح کرد: دانشجویان بسیجی باید فناوری کشور را مبتنی بر فرهنگ  ایرانی و اسلامی جلوببرند. بسیج دانشجویی پس از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و باتوجه هجمه‌های گسترده علیه جریان انقلابی کشور، به جای حاشیه نشینی باید در متن بسیاری از فعالیت‌ها قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: امروز بسیج دانشجویی باید نسبت به وقایع جامعه حساسیت داشته باشد؛ متاسفانه با وجود تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری، هنوز در برخی مدارس کشور شاهد اجرای سند ۲۰۳۰ هستیم و یا معضل قاچاق کالا و ارز بعد از گذشت ۴۰ سال همچنان ادامه دارد. با این اوصاف بسیج دانشجویی وظیفه دارد با نقش آفرینی و تاثیرگذاری در این موارد، آرمان‌های انقلاب اسلامی را پیاده کند.

مسئولیت ویژه در حوزه علم و فناوری

مظفری با بیان این که دانشگاه‌ها باید به عنوان یک نهاد علمی مبدا اصلی تحولات باشند، تاکید کرد: دانشجویان بسیجی باید سرآمد علمی دانشگاه‌های خود باشند؛ در بیانیه گام دوم نیز به حوزه علم و فناوری، به عنوان یکی از موضوعات اصلی و اولویت جوانان پرداخته شده است. از همین روی بسیج دانشجویی در حوزه علمی و پژوهشی، دارای مسئولیت ویژه است و این انتظار وجود دارد که به سمت فعالیت‌های دانش بنیان حرکت کنند.

اهتمام به انجام کار تیمی و تشکیلاتی

وی یکی از وظایف بسیج دانشجویی را انجام کار تیمی و تشکیلاتی دانست و گفت: تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی از طریق روش‌های مختلف باید در دستور کار بسیج دانشجویی قرار بگیرد. درواقع بسیج دانشجویی امروز باید در حوزه جنگ نرم و موضوعات اساسی کشور نقش آفرینی کند. گفتمان سازی، مطالبه گری و فعالیت‌های میدانی از جمله مولفه‌هایی است که دانشجویان بسیجی باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

پیگیری مطالبات مردم با اتکای به علم و دانش

مسئول مرکز هماهنگی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: یکی از رسالت‌های مهم بسیج دانشجویی از نگاه مقام معظم رهبری، پیگیری مطالبات مردم به صورت تخصصی با اتکای به مطالعات علمی و پژوهشی است. درواقع دانشجویان بسیجی می‌توانند موضوع محله محوری را در فرآیند پیگیری مطالبات مردمی در دستور کار قرار دهند.

مظفری در پایان با تاکید بر لزوم حمایت مسئولان از فعالیت‌های بسیج دانشجویی خاطرنشان کرد: متاسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که جلوی فعالیت‌های بسیج دانشجویی از سوی برخی مسئولان گرفته می‌شود. درحالی که مسئولیت دانشجویان بسیجی نسبت به تحولات و اتفاقات جامعه براساس تاکیدات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری، باید برای تمامی مسئولان کشور واضح باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =