محدودیت‌های کرونایی نباید برنامه‌های روز دانشجو را کمرنگ کند/ دانشجو محور تمدن‌سازی اسلامی است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) گفت: باوجود محدودیت‌های پیش آمده معتقدیم نباید بزرگداشت 16 آذر کمرنگ شود و باید شهادت و ایثارگری فعالان دانشجویی در محیط‌های دانشگاهی در شرایط روز تبیین شود.

شهرام عَلم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برگزاری رویدادهای گرامیداشت روز دانشجو (16 آذر) اظهار کرد: شرایط کرونایی و تعطیلی کامل دو هفته‌ای دانشگاه‌ها در سطح استان تهران، محدودیت انجام فعالیت‌های فرهنگی را دوچندان کرده است.

وی افزود: باوجود محدودیت‌های پیش آمده معتقدیم نباید روز بزرگداشت 16 آذر کمرنگ شود، لذا در همین راستا تصمیمات در شورای فرهنگی برای این موضوع اتخاذ شده است. هدف دانشگاه تربیت جوانان انقلابی و دانشجویانی که مجاهدان فی سبیل الله باشند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) بیان کرد: دانشگاه باید به سوی تمدن‌سازی نوین اسلامی و اثرگذاری در این زمینه گام بردارد و روز دانشجو یکی از روزهای عطف در تاریخ انقلاب بوده که باید شهادت و ایثارگری دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی در شرایط روز تبیین شود.

عَلم با اشاره به نماد دانشجویان در بیداری اسلامی و استکبارستیزی در جامعه عنوان کرد: در فصول چهارم و هفتم بیانیه گام دوم انقلاب نیز مقام معظم رهبری تاکیداتی پیرامون بینش سیاسی عمومی و ایستادگی در برابر زورگویان و مستکبران داشته‌اند. روز بزرگداشت شهدای دانشجوی دانشگاه تهران نیز می‌تواند نمودی از بیانیه در جامعه داشته باشد.

وی ادامه داد: رویدادهایی که برای این روز درنظر گرفته شده همه در بستر مجازی تعریف شده‌اند. جلسه پرسش و پاسخ با حضور هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره)، معاونان و رئیس این واحد دانشگاهی با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی و کانون‌های فرهنگی در بستر فضای وِب پیش‌بینی شده که نمودی از آزادی بیان و آزادی سیاسی دانشجویان در فضای دانشگاه است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) تصریح کرد: مسابقه‌ مجازی با ثبت آثار منتخب در قالب جشنواره  «از حماسه تا حماسه» نیز طراحی شده که تولید محتوای فضای مجازی پیرامون بزرگداشت روز دانشجو مدنظر قرار دارد. نفرات برتر این مسابقه طبق مصوبه کارگروه جشنواره «از حماسه تا حماسه» تجلیل خواهند شد.

عَلم خاطرنشان کرد:  درحال پیگیری و رایزنی با یکی از چهره‌های انقلابی برای حضور در یک سخنرانی و جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در فضای مجازی هستیم تا واقعیات و فضای 16 آذر برای دانشجویان تبیین و ترسیم شود. همچنین چهارمین مسابقه ملی  «روبه‌راه شو» نیز با محوریت 16 آذر و روز دانشجو پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به احتمال برگزاری کرسی آزاداندیشی دانشجویی صرفاً باحضور تیم‌های شرکت‌کننده نیز تصریح کرد: اگر شرایط لازم برای برگزاری کرسی دانشجویی مهیا نشود همین برنامه در سطح استادی طراحی و اجرا خواهد شد. دانشجویان باید نباید حتی در دوران کرونایی و دور از دانشگاه بدون برنامه فرهنگی باشند و لازم است برنامه مدون برای این دوران نیز داشته باشیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) اظهار کرد: مدیریت فرهنگی مفهومی مغایر با مدیریت فرهنگ است. مدیریت فرهنگ یک نوع مدیریت بر تمام شاکله های ناظر بر فرهنگ تلقی می‌شود که اکنون سرلوحه کار قرار گرفته است. اگر بخواهیم دانشجویان را تحت تاثیر قرار بدهیم باید تغییرات اساسی در شاکله فرهنگی دانشگاه ایجاد کنیم.

عَلم گفت: اگر می‌خواهیم از انقلاب اسلامی به تمدن اسلامی برسیم باید دانشگاه را محور تحول قرار بدهیم. اقطاب اثرگذار نیز باید در این راستا فعال شوند تا جوانان مجاهد را تربیت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1081909

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =