پاسخ نتفلیکس به خاندان سلطنتی؛ مخاطبان ما می‌دانند!

سریال تاج در قسمت‌های جدید خود باعث شده تا خاندان سلطنتی انگلیس از خود واکنش نشان دهد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، هفته‌های اخیر خاندان سلطنتی از نت فلیکس درخواست کرده بود، عنوان داستانی را ابتدای سریال «تاج» بیاورد، که حالا این شبکه از آوردن چنین عنوانی خودداری کرده است. ناخواسته چنین اقدامی این مطلب را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کند که اتفاقات سریال تاج ریشه در واقعیت دارد.

هرچند چنین چیزی را شاید بتوان در عالم سینما پیدا کرد. به طور مثال می‌توان به مینی سریال چرنوبیل اشاره کرد. سریال «چرنوبیل» حادثه‌ای را که روز ۲۶ آوریل ۱۹۸۶ رخ داد، تصویر می‌کند. چنین انفجاری البته وسعت زیادی داشت. یعنی مواد رادیواکتیو در همه بلاروس، روسیه و اکراین منتشر شد و حتی تا دامنه‌های اسکاندیناوی و غرب اروپا رسید. این سریال نیز با واکنش‌های زیادی روبرو شد. البته چرنوبیل در سایت مرجع imdb طبق رای کاربران و بینندگان؛ برترین سریال تلویزیونی تاریخ با امتیاز ۹.۶ است. حالا تاج نیز به نوعی در امر واقعیت طعنه به سریال چرنوبیل می‌زند.

اما از طرفی نیز سخنگوی نتفلیکس به ورایتی گفت: «ما همیشه «تاج» را به عنوان یک اثر نمایشی ارائه کرده‌ایم و مطمئن هستیم مخاطبان ما می‌دانند که با اثری داستانی مواجه هستند که بر اساس رویدادهای تاریخی ساخته شده است؛ به همین دلیل ما برنامه‌ای برای اضافه کردن یک لیبل هشدار دهنده نداریم و نیازی هم به این کار نمی‌بینیم.»

هرچند چنین توضیحاتی شاید فقط برای رفع مشکل پیش امده بیان شده باشد اما مخاطب وقتی رد داستان قرار بگیرد احتمال دارد مرز بین واقعیت و اتفاق ساختهش ده را تشخیص ندهد ان وقت است که ناخودآگاه مطالبی را به ذهن می‌سپارد که در صورت تحقیق مشخص شود ریشه در واقعیت نداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =