کانون‌های دانشجویی برای جشنواره «از حماسه تا حماسه» ساماندهی شده‌اند/ تولید بیش از ۵۰۰ محتوای فرهنگی در فضای مجازی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت از ساماندهی کانون‌های دانشجویی برای شرکت در جشنواره «از حماسه تا حماسه» و تولید محتوای فرهنگی در فضای مجازی خبر داد.

حجت الاسلام قاسم قاسمی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به ثبت نام گسترده دانشجویان گیلانی در جشنواره «از حماسه تا حماسه» اظهار کرد: خوشبختانه جشنواره از حماسه تا حماسه با استقبال گسترده دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی گیلان مواجه شد به طوری که تاکنون بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند. باتوجه به ادامه این روند پیش بینی می‌کنیم این تعداد تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز افزایش داشته باشد.

وی افزود: کانون‌های دانشجویی برای جشنواره از حماسه تا حماسه به طور مجزا و جداگانه اقدام به تولید محتوای فرهنگی کرده‌اند؛ همچنین مشاورانی در کانون‌ها حضور دارند که درباره چگونگی و نحوه تولید محتوا به هرکدام از کانون‌ها به صورت جداگانه مشاوره می‌دهند. خوشبختانه تمامی فعالان مجازی و کانون‌های دانشجویی برای تولید محتوا در جشنواره از حماسه تا حماسه ساماندهی شده‌اند.

قاسمی ادامه داد: کانون‌های دانشجویی علاوه بر جشنواره از حماسه تا حماسه، در موضوعات دیگری از قبیل گفتمان سازی، سواد رسانه، ترویج کرسی‌های آزاداندیشی و دیگر موضوعات روز مشغول فعالیت و تولید محتوا هستند. تا بدین لحظه بیش از ۵۰۰ محتوای تولیدی در جشنواره از حماسه تا حماسه ثبت کرده‌ایم که تلفیقی از کلیپ، اینفوگرافی، عکس، دلنوشته و متن بوده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت درباره فعالیت کانون‌های دانشجویی اظهار کرد: در حال حاضر ۹ کانون دانشجویی در دانشگاه آزاد رشت مشغول فعالیت هستند که شامل کانون ادبی، کلبه ذهن، معرفت رضوی و... می‌شود. تمام فعالیت این کانون‌ها با توجه به تعطیلی دانشگاه‌ها در فضای مجازی انجام می‌شود و تولید محتوای فرهنگی را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با اشاره به چگونگی حمایت از کانون‌های دانشجویی گفت: کانون‌های دانشجویی واحد رشت به دو صورت مادی و معنوی مورد حمایت قرار می‌گیرند. برگزاری جلسات وبیناری، انجام مشاوره و تامین هزینه‌های مرتبط با فعالیت کانون‌های دانشجویی، از جمله اقدمات حمایتی ما از کانون‌ها محسوب می‌شود.

قاسمی با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در سال تحصیلی جاری خاطرنشان کرد: تمامی موضوعات کرسی‌های آزاداندیشی به تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی داده شده است و آن‌ها به سلیقه خودشان کرسی‌ها را برگزار خواهند کرد. پیش‌بینی می‌کنیم هر کانون، حداقل در ماه یک کرسی آزاداندیشی با موضوعات آسیب‌های اجتماعی و معنوی حاکم بر جامعه برگزار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =