فاز دوم سامانه «ساها» بهمن‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد

جلسه بررسی فرآیندهای کاری حوزه آزمایشگاهی و کارگاهی دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تبیین راهبردها و سیاست‌های اداره کل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی( ایسکانیوز)، جلسه بررسی فرآیندهای کاری حوزه آزمایشگاهی و کارگاهی به ریاست عبدالله محمدی مدیرکل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی و به منظور تبیین راهبردها و سیاست های اداره کل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رؤسای مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی استان های دانشگاه آزاد اسلامی امروز برگزار شد.

محمدی در این جلسه با اشاره به ابلاغ آیین نامه اجرایی مراکز خدمات و شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف از ابلاغ این آیین نامه افزایش حداکثر بهره وری، کاهش هزینه ها و ارائه خدمات پیشرفته آزمایشگاهی و تحقیقاتی به دانشجویان، استادان، پژوهشگران و صنایع کشور است.

وی ادامه داد: ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات با کیفیت به پژوهشگران، استفاده بهینه از ظرفیت های موجود و افزایش رضایتمندی کاربران، افزایش پویایی واحدهای پژوهشی با استفاده از ظرفیت های نرم افزاری و سخت افزاری استان، استفاده بهینه از سرمایه انسانی و شناسایی افراد خلاق و کارآفرین، شناسایی و مدیریت ظرفیت های ساختاری و تجهیزاتی دانشگاه در پاسخگویی به نیازهای جامعه، صنعت و دولت، استقرار الزامات استانداردهای ملی و بین المللی در حوزه های مدیریتی، فنی و ایمنی آزمایشگاه ها و ... از دیگر اهداف ابلاغ آیین نامه اجرایی مراکز خدمات و شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدیرکل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: در واقع سعی داریم با ابلاغ آیین نامه اجرایی مراکز خدمات و شبکه های آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شبکه و زنجیره ای از ظرفیت های عظیم ساختاری و تجهیزاتی واحدهای این دانشگاه در سطح کشور ایجاد کنیم، چرا که هر کدام از واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی دارای امکانات و پتانسیل های عظیمی در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی، کارگاهی و .. هستند که نباید از این ظرفیت غافل بمانیم.

 محمدی به تشکیل چهارمین کنسرسیوم انرژی های نو و تجدیدپذیر با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اشاره و تصریح کرد: تاکنون سه کنسرسیوم گیاهان دارویی با محوریت واحد بروجرد، امنیت غذایی با محوریت واحد اراک و فناوری نانو با محوریت واحدهای شیراز، تبریز، تهران جنوب و مرودشت در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه مراکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی باید در کنسرسیوم ها فعالیت مستمر داشته باشند، افزود: توسعه و افزایش توانمندی مراکز آزمایشگاهی در حوزه های تعریف شده از اهداف مهم ایجاد کنسرسیوم ها در دانشگاه آزاد اسلامی است.

مدیرکل آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی در پایان اظهار داشت: فاز دوم سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (ساها) نیز بهمن ماه به بهره برداری می رسد که این فاز بیشتر جنبه عملیاتی و کاربردی دارد.

در این جلسه زهره بهشتی پور رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد و محمدمهدی فروغی رئیس مرکز خدمات آزمایشگاهی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان به ارائه گزارشی از روند اجرایی امور مرکز خدمات آزمایشگاهی در استان پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =