عملکرد قابل قبول شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه علمی

مدیر سابق کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگ در حوزه علم نسبت به حوزه فرهنگ بهتر و موثرتر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، محمدحسین مطهری مدرس دانشگاه امام صادق علیه السلام در برنامه «گفتگوی علمی» درباره عملکرد و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با وجود اینکه در قانون اساسی نامی از شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان یک نهاد و ساختار نیامده اما رهبری به عنوان شأن ولایت و حاکمیت برای اینکه سیاست‌های کلان علم و فرهنگ دستخوش رفت و آمد دولت‌ها نشود ضرورت ثبات و ادامه فعالیت این شورا را مطرح فرمودند.

وی افزود: ضرورت فعالیت شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از چهل سال و هم اکنون در سال ۹۹ این است که ترکیبی از اندیشمندان حقیقی و حقوقی و مجریان، بهترین تصمیمات را در حوزه علم و فرهنگ کشور اتخاذ کنند.

مطهری، عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگ در حوزه علم را نسبت به حوزه فرهنگ بهتر و موثرتر ارزیابی کرد و گفت: تأسیس نهادهای گوناگون علمی از جهاد دانشگاهی گرفته تا سازمان صمت و فرهنگستان‌های علوم مختلف همه از متولدین شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند.

مدرس دانشگاه امام صادق (ع) اظهارکرد: ورود اعضای حقوقی به این شورا یک مزیت و نقطه ضعفی دارد؛ مزیت از این بابت که اعضای حقوقی می‌توانند شورا را از انتزاعی گری نجات دهند و دغدغه‌های صاحب نظران حقیقی را لحاظ کنند.

وی یادآور شد: یکی از قوانین مصوب شورا، در حوزه افزایش جمعیت بود اما طبق برآورد مرکز پژوهش‌های مجلس اجرای این قانون ۷۵۰۰ میلیارد تومان بار مالی داشت و هیچ یک از دولتهای احمدی نژاد و روحانی با دو جناح سیاسی مختلف زیر بار مالی آن نرفتند و این نشان می‌دهد که فرهنگ در اولویت دولتها نیست و اگر هم بوده اما بیشتر از حد سخنرانی نبوده است.

مدیر سابق کمیسیون طرح و مشاوره دانشجویی شورای عالی انقلاب فرهنگی وضعیت لوایح در مجلس را نسبت به طرح‌های خود مجلس بهتر ارزیابی کرد و گفت: این لوایح نشان دهنده نیاز و واقعیت‌های جامعه است اما خیلی از سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی واقع گرایانه نیستند.

مطهری تأکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی ابتدا باید قلمرو و محدوده کاری خود را تعیین کند و جامعه را در هر موضوعی حل مسئله کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =