عبدالمهدی اتهامات علیه دولتش درباره ترور سردار سلیمانی را تکذیب کرد

نخست وزیر سابق عراق اتهامات مطرح شده علیه دولتش مبنی بر اطلاع از عملیات هواپیماهای آمریکایی برای ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را تکذیب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) به نقل از المیادین، دفتر رسانه‌ای «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر سابق عراق بیانیه ای را پیرامون ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس منتشر کرد.

عبدالمهدی در این بیانیه اخبار منتشرشده در خصوص مجوز طرف‌های رسمی عراق به پهپادهای آمریکا برای هدف قرار دادن شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان آنها را تکذیب کرد.

عبدالمهدی با اشاره به درخواست‌های مکرر آمریکا برای صدور مجوز ورود نیروهای جدید به عراق یا بکارگیری هواپیماهای ائتلاف در مناطق پرواز ممنوع، گفت که این درخواست آمریکا علیرغم پافشاری آنها صریحاً و به صورت کتبی رد شد.

عبدالمهدی افزود: در این درخواست رفع تمام محدودیت‌ها برای ائتلاف و اجازه برای ورود به مناطق پرواز ممنوع در حریم هوایی عراق مطالبه شده بود.

وی ادامه داد: ساعاتی قبل از ترور نامه‌ای را از فرمانده نیروهای ائتلاف مبنی بر نیاز به هماهنگی بهتر دریافت کردیم. مقامات عراق چنین اجازه‌ای ندادند بلکه برعکس فرمانده عملیات مشترک نامه‌ای را به «وایت» ارسال کرد. در این نامه به وایت گفته شد که هرگونه افزایش شمار نظامیان آمریکا نیازمند موافقت رسمی دولت عراق است.

عبدالمهدی گفت: در این نامه تاکید شد که حضور نظامیان جدید آمریکایی موجب بحران می‌شود و پیامدهای سیاسی به همراه خواهد داشت و می‌توان با خودداری از این اقدام از آنها جلوگیری کرد.

نخست وزیر سابق عراق افزود: نامه وایت ساعاتی قبل از ترور رسید پس چه زمان، چگونه و از سوی چه کسی مورد موافقت قرار گرفت؟ هر کس اطلاعات حقیقی در اختیار دارد باید به دستگاه قضائی ارائه دهد و متهم کردن طرف‌هایی که ارتباطی با این موضوع ندارند اشتباه است.

عبدالمهدی با بیان اینکه پرواز هواپیماها و موافقت با آن چارچوب‌های مشخصی دارد، گفت: طبق دستورات روزانه و آرشیو، چیزی در تأیید آنچه پیرامون اعطای مجوز به هواپیماها از جانب عراق شایعه شده است، وجود ندارد.

وی در پایان گفت: اینها موضوعات حساسی هستند که با منافع عالی کشور سروکار دارند و نباید با قصد یا بدون قصد آن را به مجادلات لفظی تبدیل کرد.

کد خبر: 1083668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =