پور موسوی به دنبال حفظ رکورد برابر قلعه‌نویی/ ناگفته‌های چیدمان داوران لیگ برتر/ استراحت طولانی پرسپولیس برای فینال آسیا

با بسته خبری اخبار فوتبال ایران با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار فوتبال داخلی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال داخلی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه‌جویی کنید.

استراحت طولانی پرسپولیس برای فینال آسیا

پرسپولیس در حالی به استقبال فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌رود که دیدار امروز شاگردان یحیی گل‌محمدی با تیم ذوب آهن نیز به دلیل موارد متعدد کرونایی نماینده اصفهان لغو شده و این در حالی است که پرسپولیسی ها به شدت علاقه‌مند انجام این دیدار بودند تا فرم بازی خود را حفظ کنند.
به هر حال این دیدار لغو شد تا آخرین بازی رسمی پرسپولیس پیش از فینال آسیا در تاریخ ۱۰ آذر باشد. جایی که سرخ ها با سه گل شهرخودرو را از پیش رو برداشتند و پس از آن دیدار با نساجی و ذوب آهن معوقه شد.
نکته مهم این که اگرچه تعویق این دو بازی از ابتلای قرمزها به کرونا جلوگیری کرد اما نکته مهم این است که امکان دارد آن ها را از فرم ایده آل خود خارج کند. همچنین پس از بازی فینال پرسپولیس سه بازی کمتر خواهد داشت و اگر قهرمان این رقابت ها شود، با حضور در جام باشگاه های جهان تعداد بازی های معوقه اش احتمالا به ۶ و ۷ بازی نیز خواهد رسید.

کاپیتانی فرشید باقری در مشهد

با توجه به غیبت مسعود ریگی در بازی با شهر خودرو،فرشید باقری دوباره در ترکیب اصلی استقلال بازی می کند. از طرفی احتمالا در این دیدار هم رشید مظاهری سنگربان شماره یک استقلالی ها ست و حسینی روی نیمکت می نشیند تا فرشید باقری برای دومین بازی پیاپی کاپیتان استقلال باشد.
در دیدار با شهر خودرو مشهد،حضور مهدی مهدی پور هم کاملا محتمل است و محمود فکری انتخاب های زیادی در مرکز میدان ندارد و حتی وریا غفوری هم خیلی در شرایط بازی نیست. اگر محرومیت ۴ماهه بابک مرادی راهم در نظر بگیریم به این نتیجه می رسیم که باقری،مهدی پور،رضاوند،شجاعیان و...همه در مشهد شانس بازی دارند.

فولاد – سایپا، دارای بازیکنان مشترک

امروز و در اهواز فولاد میزبان سایپا است. دو تیم هفت امتیازی که در همسایگی هم در جدول حضور دارند و یک برد می تواند جایگاه هر کدام را به طرز جالبی به سمت بالا تغییر دهد.
اما این مسابقه در کنار تمام حساسیت های امتیازی اش از این نظر نیز جالب توجه است که فولاد و سایپا در سال های حضورشان در لیگ برتر مشترکات زیادی از جمله اینکه هر دو تجربه قهرمانی در لیگ برتر را داشته ،دارند ضمن اینکه بازیکنان زیادی در تمام این سال ها بین دو باشگاه رفت و آمد کرده اند.
جواد نکونام سرمربی، حمیدرضا رجبی، مهدی هاشمی نسب و حسین کعبی مربیان فولاد همه سابقه بازی در سایپا را داشته و امروز به عنوان مربی مقابل تیم سابقشان قرار می گیرند.
بازیکنان مشترک فولاد و سایپا
آلویس نانگ، ارشاد یوسفی، رضا نوروزی، حکیم نصاری، حسین مالکی، محسن مسلمان، عبدالله ناصری، ابراهیم میرزاپور، احمد مومن زاده، عباس محمدرضایی، حامد لک، سیامک کوروشی، امید خالدی، رحیم زهیوی، امید شریفی نسب، میلاد زنیدپور، کاوه رضایی، مهدی دغاغله، مهدی بدرلو و مهدی امیر آبادی.

ناگفته‌های چیدمان داوران لیگ برتر

در حالی که عدم وجود تماشاگران به خاطر شیوع ویروس کرونا فشار در حین بازی که همواره در اغلب رقابت های لیگ برتر وجود داشت ، فشار قضاوت را کم کرده اما کماکان شاهد بروز اتفاقات جنجالی و تصمیمات اشتباه و تاثیرگذار زیادی در مسابقات آن هم تنها در ۵ هفته ابتدایی بوده ایم.
حیدر سلیمانی داور قدیمی و کارشناس مسایل داوری در رابطه با مشکلات عدیده در قضاوت ها گفت:" تا الان و در پنج هفته از ۷۰ کمک داور و ۳۵ داور در بازی ها استفاده شده که آماری عجیب است."
او افزود:" در رقابت های امسال از داورانی استفاده می شود که بار اولشان است در لیگ برتر قضاوت می کنند و من فکر می کنم دلیل اصلی این موضوع انتخابات فدراسیون فوتبال است چرا که در حال حاضر از ۳۰ استان داور در بازی ها قضاوت کرده است."
کارشناس داوری فوتبال ایران در ادامه گفت:" امسال کمک داور ۴۳ ساله برای اولین بار در لیگ برتر قضاوت کرده که هیچ توجیه منطقی برای آن دیده نمی شود چون به هیچ وجه در راستای جوانگرایی که گفته می شود نیست. یا داوری که بالای ۴۰ سال است و برای اولین بار در لیگ برتر سوت زد. این ها نشان دهنده یک هدف پشت چیدمان داوری است و به نظر من تنها هدف انتخابات فدراسیون است."
سلیمانی همچنین گفت:" فکر می کنم بعد از انتخابات بازهم چیدمان داوری ها روی اصول انجام شود و داوران باتجربه و بین المللی قضاوت کنند.  "

عذرخواهی سرمربی نساجی از هواداران

وحید فاضلی که موفق نشد این موضوع را در نشست خبری بعد از بازی مطرح کند در این باره می گوید: دنبال هیچ بهانه‌ای نیستیم، با چشم باز و درک بضاعت موجود قبول مسئولیت کردیم.  
تلنگر خوبی برای ما بود تا بتوانیم نقاط ضعف خود را هرچه سریع‌تر ترمیم کنیم. حقیقتاً فشار و شرایط بعد از بازی به‌گونه‌ای بود که بنده فراموش کردم از هواداران عزیز عذرخواهی کنم. مطمئن باشید در وهله اول تمام تلاش‌های ما فقط و فقط برای شاد کردن دل آنهاست و هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از آن نیست که بتوانیم لبخند را به آنها هدیه کنیم. به همه هواداران قول می‌دهیم که تلاش‌مان را بیشتر کنیم تا خدای ناکرده دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد. تیم ما تیم باشخصیتی است و نتیجه بازی با سپاهان برای ما فقط یک اتفاق یا حادثه غیرمنتظره بود.
تیم نساجی در بازی بعدی خود پنج شنبه هفته جاری در استادیوم شهید وطنی قائمشهر میزبان تیم مس رفسنجان است.

جنگ ریکانی و منشا برای آقای گلی

طالب ریکانی در این فصل با بازوبند کاپیتانی و شماره نفت آبادان توانسته نقش اول در ثبت گل‌های این تیم را به خود اختصاص دهد. ریکانی طی ۵ هفته گذشته از لیگ با ۴ گل زده در کورس قرار دارد. او امیدوار است مسیری که فصل گذشته عیسی آل کثیر در این تیم برای دستیابی به آقای گلی دنبال کرده بود و در آن ناکام مانده بود را به سرانجام برساند و در کنار ستاره‌هایی چون مهند المهدی و فونیکه سی بتواند شانس دستیابی به آقای گلی را برای خود شکل دهد.
ریکانی در بازی قبلی طلایی‌پوشان مقابل استقلال خوزستان بارها برای دستیابی به گل در تلاش بود اما عملکرد رشید مظاهری و فرصت سوزی در این مسیر مانع از این شد که او به گلزنی در ترکیب این تمی تداوم بخشد. او اکنون در جدال با گل گهر سیرجان که در این فصل در صدر جدول لیگ قرار دارد، امیدوار است شانس دستیابی به گل و البته موفقیت تیمش را دنبال کند و علیرضا حقیقی و دیگر مدافعان در جمع شاگردان امیر قلعه نویی را مقهور انگیزه و توانایی کیفی خود در این فصل کند. او اکنون با ۴ گل زده پشت سر گادوین منشا و سجاد شهباززاده قرار گرفته تا این بازی به نوعی جنگ او با مهاجم نیجریه‌ای حریف در مسیر هدفی که دنبال می‌کنند نیز تلقی شود.

پورموسوی به دنبال حفظ رکورد برابر قلعه نوعی

پورموسوی که بعد از قبول نیمکت صنعت نفت آبادان با دردسر بزرگی برای جذب بازیکنان و محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی مواجه بود، در نهایت توانست شرایط را به بهترین شکل در این تیم پشت سر بگذارد و اکنون با ۸ امتیاز جایگاه مناسبی را در جدول به خود اختصاص داده تا هواداران این تیم امیدوار به ادامه فصل باشند.
اکنون نفت آبادان در شرایطی برابر صدرنشین لیگ در فصل بیستم قرار خواهد گرفت که طی دو میزبانی خود در این فصل توانسته برابر پیکان و ذوب آهن به برتری دست یافته و صد درصد امتیاز خانگی را به خود اختصاص دهد. مهمترین برد خانگی آنها هم در هفته اول رقم خورد. جایی که علیرغم محرومیت پنجره نقل و انتقالاتی و با جوانان خود توانستند پیکان را شکست دهند.
با این حال آنها مسلما کار دشواری برابر قلعه نویی و شاگردانش پیش رو خواهند داشت. قلعه نویی که در این فصل هدایت سیرجانی‌ها را برعهده گرفته توانسته صدر جدول را به خود اختصاص دهد و در بازی قبلی علی‌رغم نمایش قابل قبول برابر پیکان شکست خوردند. اکنون پورموسوی در نیمکت نفت آبادان برای حفظ رکورد شکست ناپذیری این تیم در خانه و در سمت مقابل هم قلعه نویی برای دستیابی به امتیاز و حفظ صدر جدول بعد از شکست هفته گذشته، برابر یکدیگر قرار خواهند گرفت. جایی که انتظار می‌رود با توجه به نمایش تهاجمی هر دو تیم، یکی از بازی‌های جذاب این هفته را شاهد باشیم. طالب ریکانی از نفت آبادان و گادوین منشا از گل گهر مطمئنا روز سختی را برای علیرضا حقیقی و میلاد فراهانی شکل خواهند داد و باید دید کدام تیم به هدف خود در این بازی دست خواهد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =