قدردانی انجمن قاریان هندی از تلاش‌های قرآنی رایزنی فرهنگی ایران

جمعی از مسئولین انجمن حافظان و قاریان قرآن کریم هند از تلاش‌های محمد علی ربانی رایزن فرهنگی کشورمان در مسیر توسعه وتقویت فعالیت‌های قرآنی تجلیل کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ در این دیدار محمد فاروق مفتاحی مدیر مدرسه تعلیم القرآن و نماینده انجمن قاریان هند با تشکر و قدردانی از برپایی سالانه مسابقات قرآن کریم توسط رایزنی فرهنگی، این مسابقات را منشأ خیر و تأثیر فراوان در رشد و گسترش اقبال جوانان مسلمان هندی به قرآن کریم دانست.

محمد فاروق مفتاحی خاطرنشان کرد: تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران در گسترش فرهنگ قرآنی و افزایش و توسعه کمی و کیفی حفظ و قرائت قرآن کریم در بین جوانان، الگوی مناسبی است برای مسلمانان هند در مسیر تلاش‌هایی که در محافل دینی و آموزشی مربوط به مسلمانان هند در خصوص تربیت و پرورش حافظان وقاریان قرآن کریم صورت می‌گیرد.

در ادامه این دیدار، ربانی رایزن فرهنگی کشورمان نیز، قرآن کریم را حلقه وصل مستحکم و یکی از ظرفیت‌های مهم همکاری و همدلی میان مسلمانان هند و ایران نامید و یادآور شد؛ هر ساله اقبال خوبی از سوی حافظان وقاریان قرآن کریم در هند جهت مشارکت در مسابقات سالانه قرآن کریم رایزنی فرهنگی به عمل می‌آید و این برنامه می‌تواند علاوه بر دو رشته حفظ و قرائت در زمینه تفسیر و فهم قرآن کریم نیز صورت گیرد.

رایزن فرهنگی ایران در این دیدار ضمن اعلام آمادگی برای هماهنگی اساتید قرآنی ایران جهت آموزش قاریان و حافظان هندی ابراز امیدواری کرد با رفع بیماری کرونا فرصت برپایی دوره‌های آموزشی و کارگاهی قرآن کریم فراهم آید.

گفتنی است علیرغم محدودیت‌های کرونایی، امسال بیست و یکمین دور از مسابقات قرآن کریم توسط رایزنی برگزار و در آن بیش از پنجاه قاری و حافظ از ایالت‌های دهلی و همجوار شرکت کردند. نفر اول مسابقات حفظ و قرائت این دور از مسابقات که از شهر مادورا اطراف دهلی بودند پس از بازگشت با استقبال هزاران نفر از اهالی شهر و مسئولین این استان از جمله استاندار، دیگر مقامات محلی, علما و مسلمانان این شهر روبرو شدند و شبکه‌های محلی به پوشش خبری گسترده آن پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =