انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و معاونت پژوهشی وزارت علوم

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شورای «سیاست‌گذاری و راهبری مراکز رشد دانشگاه» فعالیت‌ها و سیاست‌های کلان حوزه مراکز رشد را برنامه‌ریزی کرده و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اهمیت تفاهم نامه همکاری معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد و معاونت پژوهشی و فناوری وزارت علوم گفت: این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد بستر مناسب و استفاده از ظرفیت های موجود دانشگاه برای توسعه فناوری های برتر در کشور از طریق راه‌اندازی مراکز رشد تخصصی و ایجاد محصولات و شرکت های دانش بنیان و همچنین تقویت و حمایت بیشتر از مراکز رشد موجود دانشگاه است.

وی اضافه کرد: به جهت اجرایی شدن مفاد این تفاهم در معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری شورایی تحت عنوان شورای «سیاست گذاری و راهبری مراکز رشد دانشگاه» ایجاد شده که متشکل از جمعی از معاونان و مدیران کل دانشگاه و نماینده وزارت علوم است.
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی،  افزود: این شورا فعالیت ها و سیاست های کلان حوزه مراکز رشد را برنامه ریزی کرده و به واحدهای دانشگاهی ابلاغ می کند. تایید برنامه کسب و کار (BP) مراکز رشد و صدور مجوز راه اندازی مرکز رشد توسط شورا صادر می شود.
 دهقانی به عنوان رئیس شورای سیاست گذاری و راهبری مراکز رشد دانشگاه اعلام کرد:  ارزیابی مراکز رشد و تدوین آیین نامه های حمایتی نیز توسط این شورا به واحدهای دانشگاهی ابلاغ می شود. در ذیل شورای سیاست گذاری و راهبری مراکز رشد دانشگاه کمیته برنامه ریزی و هماهنگی رشد قرار دارد. اعضای این کمیته شامل جمعی از خبرگان حوزه فناوری دانشگاه ونماینده معاونت پژوهش وفناوری وزارت علوم است که بررسی های اولیه مصوبات شورا را به عهده دارند.
براساس اظهارات معاون دانشگاه آزاد، اعضای شورای سیاست گذاری و راهبری مراکز رشد دانشگاه بر این اساس هستند: 
عبارتند از 
روح اله دهقانی فیروزآبادی (رئیس شورا)؛ معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی
 محمد مهدی فداکار (عضو شورا)؛ معاون توسعه ومدیریت منابع دانشگاه
 مهدی کشمیری (عضو شورا)؛ مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
 قباد بهزادی پور  (عضو ودبیر شورا)؛ مدیر کل کار آفرینی و مراکز رشد دانشگاه
سید احسان شیرنگی (عضو شورا)؛ مدیر کل اقتصاد دانش بنیان وتوسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه
 وحید ضرغامی(عضو شورا)؛ مدیر کل سیاست گذاری ونظارت راهبردی دانشگاه
سید جواد صدری مهر (عضو شورا)؛ مدیر کل تجاری سازی وپارک علم وفناوری دانشگاه

انتهای پیام/

کد خبر: 1084267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =