حمایت‌های آیت‌الله خامنه‌ای از ارمنی‌های ایران را فراموش نمی‌کنم

کاردینال کشیشیان به رابطه خوب جامعه ارامنه لبنان با کشورمان اشاره نمود و گفت: ما همیشه در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم و از هرگونه کمک و تلاشی در حمایت از مقاومت دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ جاثلیق آرام اول کشیشیان، رهبر دینی ارامنه حوزه عالی سیلیسی جهان در دیدار با عباس خامه‌یار، رایزن فرهنگی ایران در لبنان گفت: حمایت‌ها و محبت‌های آیت‌الله خامنه‌ای نسبت به جامعه ارمنی‌های ایران را هرگز فراموش نمی‌کنم.

این دیدار پس از تبریک سال نوی مسیحی و آرزوی سلامتی برای ایشان و ارامنه لبنان، حادثه انفجار بندر بیروت و قربانی شدن جمعی از شهروندان لبنانی را به وی تسلیت گفته و درباره اقداماتی که در پی این انفجار از سوی هموطنان ما جهت ابراز همدردی با قربانیان این حادثه انجام شد، گفت: بلافاصله پس از انفجار بندر، هموطنان ما با روشن کردن شمع مقابل سفارت لبنان در تهران و برخی پارک‌ها و ارسال هزاران پیام در فضای مجازی، همدردی خود را با ملت لبنان ابراز نموده و شهرداری تهران نیز با نورپردازی پرچم لبنان بر روی برج‌های آزادی و میلاد و نواختن سرود ملی لبنان، نشان دادند که در کنار ملت لبنان قرار دارند.

خامه‌یار همچنین به اقدام جامعه هنرمندان کشور در این راستا اشاره نموده و گفت: گروه ارکستر سمفونی ملی کشورمان با اجرا و نواختن قطعه‌ای با عنوان «بیروت درد تو درد من است» و با رهبری «آندره الحاج»، هنرمند مسیحی لبنانی، اثر ماندگاری را به نمایش گذاشتند که مورد تحسین بسیار قرار گرفت و از سوی رئیس‌جمهور لبنانی نیز نامه‌ای جهت تشکر از این اقدام فرهنگی بی‌سابقه، ارسال شد.

رایزن فرهنگی کشورمان پیام کتبی ابراهیمی ترکمان، ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را پیرامون گسترش روابط فرهنگی و دینی دوجانبه و تبریک ایام میلاد حضرت مسیح علیه السلام تحویل ایشان داد و به ارائه گزارشی از وضعیت کنونی کشورمان در سایه اپیدمی کرونا و تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر ضد کشورمان پرداخته و گفت: به رغم وجود تحریم‌ها که اجازه ورود برخی داروهای ضروری را به کشورمان نمی‌داد، توانستیم نیاز بیماران را تأمین کنیم و آمار مبتلایان به کرونا نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی شاخص بهتری نشان می‌دهد.

سپس آرام اول کشیشیان با تسلیت شهادت دکتر محسن فخری‌زاده و اظهار تأسف نسبت به این حادثه از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در جهت حفظ ثبات در منطقه و به‌ویژه اتفاقات اخیر آذربایجان و ارمنستان قدردانی کرد و فشارها و تحریم‌های آمریکا بر علیه کشورمان را به شدت محکوم و آن را اقدامی غیرانسانی بر شمرد و ویروس‌های خطرناک‌تر را اشغالگران و استعمارگران دانست.

خامه‌یار نیز به ارائه تحلیل‌های موجود درباره درگیری میان دو همسایه شمال غربی کشورمان و پیامدهای آن پرداخت.

کاردینال اعظم آرام اول کشیشیان نیز به رابطه خوب جامعه ارامنه لبنان با کشورمان اشاره نموده و گفت: ما همیشه در کنار جمهوری اسلامی ایران هستیم و از هرگونه کمک و تلاشی در حمایت از مقاومت دریغ نخواهیم کرد.

وی ضمن بیان خاطرات خود از دیدار با مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزود: حمایت‌ها و محبت‌های ایشان را نسبت به جامعه ارمنی‌های ایران هرگز فراموش نمی‌کنم.

در این دیدار چگونگی ارائه گفت‌وگوهای اسلام و مسیحیت و به‌ویژه نهمین دور گفت‌وگوهای دینی ایران با کلیسای ارمنی لبنان مورد بحث قرار گرفت و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

عباس خامه‌یار با اهدای مجموعه‌ای از کتاب‌های مختلف پیرامون معرفی فرهنگ، هنر و جایگاه ادبیات فارسی ایران به ایشان، از زحمات وی در ایجاد وحدت میان مسیحیان تشکر کرد.

سپس کاردینال اعظم برای جمهوری اسلامی ایران، ملت و رهبری آن آرزوی موفقیت کرد تا بتواند این کشور در خط مقدم کشورهای پیشرفته علمی و اقتصادی قرار گیرد. همچنین از توجه رهبری جمهوری اسلامی ایران نسبت به ارامنه ایران و اعطای تمام حقوق سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به آنها تشکر کرد.

آرام اول همچنین، کتاب جدید خود با عنوان «کلیسای ارمنی» را به رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران اهدا کرد. این کتاب به تمام زبان‌های زنده دنیا و از جمله فارسی ترجمه شده است.

همچنین در این دیدار، پیرامون گام‌های عملی جهت برگزاری نشست مقدماتی کنفرانس دو سالانه گفت‌وگوی میان کلیساهای ارامنه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بحث و تبادل‌نظر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1085176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =