سردار سلیمانی مصداق آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» بود

تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه سردار سلیمانی مصداق آیه «اشداء علی الکفار، رحماء بینهم» بود، گفت: شهید حاج قاسم پرورش یافته مکتب انقلاب است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ آیت‌الله محمدباقر تحریری در جلسه درس هفتگی اخلاق که با موضوع «مواعظ نورانی امام صادق (ع) به عبدالله بن جندب» در مدرسه علمیه معیر برگزار شد، اظهار داشت: امام صادق (ع) در این مواعظ ضمن بیان حالات طبیعی انسان در زندگانی دنیا، انسان‌ها را به یک حالات مطلوب که در مسیر کمال واقعی قرار دارد، راهنمایی می‌فرمایند.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: همان اندازه که معارف قرآن کریم انسان را نسبت به امور نکوهیده هشدار می‌دهد و به امور پسندیده سفارش می‌کند، به همان میزان آدمی را نسبت به حالات طبیعی دنیایی متذکر می‌شود تا مقلوب و دستخوش این حالات نشود؛ تنها کسانی مقلوب حالات دنیایی نمی‌شوند که در زندگی دنیا هدفی والا داشته باشند.
وی با اشاره به فرازی از کلام امام صادق (ع) مبنی بر اینکه انسان باید بهره اش را از دنیا به اندازه آخرت بگیرد، عنوان کرد: انسان می‌تواند با فعالیت‌های گوناگون دنیایی، توجه خود را عمیق و همتش را بالا ببرد و تنها به فعالیت‌های دنیایی از آن جهت که آثار دنیایی دارد، توجه نکند. انسان همواره باید به سعادت اخروی خویش توجه داشته باشد.

آیت الله تحریری با بیان اینکه مؤمن رفاه و آسایش دنیا را تنها برای برآورده شدن تمایلات حیوانی نمی‌خواهد بلکه همت خود را فراتر از آن تمایلات ظاهری قرار می‌دهد، گفت: مؤمن اگر بخواهد ایمان خود را تثبیت کند باید همتی بلند داشته باشد.

این استاد برجسته حوزوی شیفتگی و خوشحالی بسیار را یکی از آن حالات برشمرد و ادامه داد: گاهی اوقات این حالت سبب می‌شود دید انسان عوض شود و با خود بگوید اگر من نزد خداوند عزیز و مقرب نبودم هرگز به این جایگاه و مقام نمی‌رسیدم؛ این یک دیدگاه سطحی است که گاهی برای انسان پیش می‌آید. انسان باید اعمال و رفتار خود را بررسی کند و مراقب باشد امور اعتباری و گذرای دنیا او را از مسیر تحول و پیشرفت باز ندارد.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: مؤمن همواره رابطه روحی خود با خدای متعال و دیگران را در جنبه‌های خیر قرار می‌دهد و محور را فراموش نمی‌کند. ایمان زمانی که در وجود مؤمن قوی شد باید برای ماندگار آن تلاش کند و از آلودگی‌ها بپرهیزد. هر کسی در عالم دنیا بهره‌ای را کسب می‌کند اما باید مراقب باشد آن بهره در مسیر حق و رسیدن به آخرتی مطلوب باشد. بعضی افراد وقتی زندگی غربی‌ها را می‌بینند تصور می‌کنند آنجا خبری است، زمانی هم که مظاهر زندگی غرب چشم و گوش آنان را کور و کر می‌کند و به هر صورتی که شده می‌خواهند به آنجا بروند، در حالی که تحقیق نمی‌کنند آن کسانی که رفتند و به فساد روحی مبتلا و نابود شدند الان در چه وضعی قرار دارند!

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی پرورش یافته مکتب انقلاب است، اظهار داشت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی کسانی شبیه سردار سلیمانی بودند که حرکت آنان پشتوانه انقلاب شد اما حرکتشان محدود بود؛ البته خون همین شهدا سبب شد انقلاب اسلامی به ثمر برسد. شهید سلیمانی جایگاهی داشت که می‌توانست به هر منصبی که می‌خواهد برسد و این جایگاه را نیز رهبر معظم انقلاب به ایشان عطا فرمودند و این شهید والامقام از همین جایگاه با شجاعت، صداقت، اخلاص، عقلانیت و روح عاطفی وسیعی که داشت بسیار خوب حفاظت و صیانت کرد. جمع این صفات برای هرکسی میسر نیست لذا خداوند متعال در قرآن کریم از این افراد به عنوان همراهان پیامبر اکرم (ص) یاد می‌کند و می‌فرماید: اشداء علی الکفار، رحماء بینهم. سردار سلیمانی در برابر دشمن سخت بود برای همین خطاب به ترامپ گفت: ترامپ قمارباز؛ من حریف تو هستم بیا، حاج قاسم هرگز در برابر دشمن اهل تواضع و فروتنی نبود بلکه در جایگاه عزت با آنان سخن می‌گفت. اما در برابر فرزندان شهدا بسیار فروتن و متواضع بود.

آیت الله تحریری با تاکید بر اینکه افرادی مانند سردار سلیمانی‌ها به دنبال تفضل و رضایت الهی هستند، گفت: برای همین سردار همواره از فلسطین و مظلومان یمن حمایت می‌کرد و دایره حمایتش گسترده بود، حاج قاسم مصداق بارز صدور انقلاب به شمار می‌رود. ایشان دست پرورده امامین انقلاب بود. امروز رهبر معظم انقلاب با استقامت، محبت، ایمان، رأفت، عقلانیت، علم و شجاعت انقلاب اسلامی را پیش می‌برند و استوار در برابر دشمنان ایستاده‌اند به حدی که بزرگترین سیاستمداران عالم در برابر این رهبر فرازنه زانو خم می‌کنند و به ستایش ایشان بر می‌خیزند لذا این شهید مرید چنین رهبری بود و مهمترین شاخصه ایشان ولایی بودن است.

تولیت مدرسه علمیه مروی در پایان خاطرنشان کرد: فضائل الهی در وجود سردار سلیمانی متجلی بود و چون ملکوتی شده بود از خداوند متعال شهادت را تمنا می‌کرد برای همین به دست خبیث‌ترین و رذل‌ترین افراد به شهادت رسید. ایشان هیچگاه سرمست دنیا نشد و دنیا را بسیار کوچک دید. چنانچه سردار سلیمانی نبود اسرائیل تا ایران آمده بود، پایمردی این مردان سبب شد کشور از نعمت امنیت برخوردار باشد، با این حال مگر می‌شود بعد از شهادت سردار دم از مذاکره زد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1086299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =