طرح ولایت با همان قدرت و شتاب باید ادامه پیدا کند

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به راه‌اندازی طرح ولایت از سوی آیت‌الله مصباح یزدی گفت: این طرح باید با شتاب و قدرت بیشتری برای تداوم راه علامه مصباح ادامه پیدا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)،‌ مصطفی رستمی رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم گرامیداشت آیت الله مصباح یزدی که امروز در دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، گفت: آیت الله مصباح یکی از ذخایر ارزشمند پرورش یافته توسط حوزه علمیه به جامعه علمی کشور اعم از حوزه و دانشگاه است، علامه شخصیتی است که در دامن حوزه تربیت شده و از محضر اساتیدی مانند امام راحل آیت الله بهجت خوشه چینی کرده و خود تبدیل به شخصیتی شده که خود دانشمندان، طلاب و شاگردان زیادی از وجود وی بهره‌مند شدند.

وی افزود: پیامیر فرمودند که «علما چراغ‌های روی زمین و روشنگر زمین هستند و جانشینان من و پیامبران هستند»؛ آنچه که برعهده پیامبران بوده شخصیت‌هایی مانند آیت لله مصباح به عهده گرفتند و آن را به انجام رساندند.

رستمی تصریح کرد: آیت الله مصباح هم برعهده حوزه علمیه و دانشگاه به خصوص جریان ارزشمند و تلاشگر و موثر انقلابی دانشگاه‌ها حق سنگینی دارند و به نوعی تلاش‌های ارزشمندی که در جریان وحدت حوزه و دانشگاه صورت گرفته ریشه در تلاش‌ها و مجاهدت‌ها و برنامه ریزی‌های این شخصیت بزرگ دارد و از این جهت باید این ادای دین صورت بگیرید.

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: علامه مصباح یزدی جزو کسانی است که علاوه بر ارائه فراوان سخنرانی‌ها و مناظرات آثار مکتوب فراوانی دارند. توجه به میراث مکتوب جزو برکات آیت الله مصباح است. بیش از صد کتاب و تالیف در عناوین مختلف فلسفی، معرفتی و سایر علوم اسلامی یک ذخیره گرانقدر را باقی گذاشتند که بر تدوام مسیر ایشان کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن طرح ولایت جزو آثار ماندگار این استاد است؛ باوجود جایگاه ایشان در حوزه عرفان و فلسفه، در مواقعی که احساس می‌کردند که جامعه نیاز به حضور عالمانه، متعهدانه و با بصیرت در عرصه دفاع از کیان دین در مقابل امواج متعدد روشنفکرنمایی دارد، هیچ ابایی از حضور در این میدان نداشت و بصیرتشان در کنار رهبری، امام خمینی و بودن در کنار آن‌ها ستودنی است. این پرچمی که علامه مصباح از اندیشه ناب اسلام و انقلاب اسلامی پیروزمندانه به احتزاز درآورده اند، وظیفه همه ما است که تداوم داشته باشد و بر زمین نیفتاد.

وی با اشاره به فعالیت‌های علامه مصباح یزدی در آموزش عالی گفت: تلاش‌هایی که علامه در ستاد انقلاب فرهنگی، تالیف کتب درسی و تولید محتوای دانشگاه‌ها و علوم انسانی داشتند، جزو زحمات ستودنی وی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1087132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =