سران آمریکا و استرالیا درباره ضرورت رفع چالشهای جهانی گفتگو کردند

رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر استرالیا در یک تماس تلفنی پیرامون همکاری نزدیک دو کشور برای رفع چالش های منطقه ای و جهانی گفتگو کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از رویترز، «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا شامگاه چهارشنبه (به وقت آمریکا) در گفتگویی تلفنی با «اسکات موریسون» نخست وزیر استرالیا پیرامون نحوه همکاری دو کشور برای رفع چالشهای جهانی و منطقه ای از جمله نحوه مواجهه با چین بحث و تبادل نظر کرد.

در بیانیه ای که متعاقب این گفتگوی تلفنی از سوی کاخ سفید منتشر شد، آمده است: «رهبران دو کشور همچنین درباره مقابله با بیماری همه گیر کووید -۱۹، مبارزه با تغییرات آب و هوایی و همکاری در جهت پاسخگو ساختن عاملان کودتای نظامی در میانمار با یکدیگر گفتگو کردند».

گفتنی است، جو بایدن شامگاه چهارشنبه (به وقت آمریکا) در گفتگویی جداگانه با «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی ضمن تقدیر از تلاشهای سئول برای حل و فصل مسأله شبه جزیره کره، بر ضرورت تنظیم یک راهبرد فراگیر در قبال کره شمالی با هدف خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره تأکید کرد و از توافق واشنگتن و سئول برای همکاری نزدیک بر سر موضوع کره شمالی و همچنین ضرورت احیای دموکراسی در کشور میانمار خبر داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1088644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =