کاهش ۵ تا ۷ درجه ای دما در سواحل خزر/ ورود سامانه بارشی جدید

فردا و پس فردا در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز دمای هوا در این مناطق بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ از بعد از ظهر امروز و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، بارش پراکنده در برخی نقاط استان‌های گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد.

روزهای یکشنبه و دوشنبه جوی آرام و پایدار در کشور حاکم خواهد بود، طی این مدت در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب، برخی مناطق جنوب غرب و دامنه‌های البرز غربی بارش پراکنده باران و گاهی وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه با تقویت و گسترش سامانه بارشی بر شدت بارش‌ها در شمال غرب، غرب، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزوده می‌شود، روز پنجشنبه این سامانه بارشی علاوه بر این مناطق در جنوب غرب، مناطق مرکزی، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور فعال خواهد بود.

طی روز جمعه فعالیت سامانه بارشی محدود به شمال غرب، سواحل شمالی و شمال شرق کشورمی‌شود.

فردا و پس فردا در سواحل دریای خزر دمای هوا بین ۵ تا ۷ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد، روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز دمای هوا در این مناطق بین ۸ تا ۱۲ درجه سانتیگراد افزایش خواهد یافت البته با ورود سامانه بارشی جدید از روز پنجشنبه تا اوایل هفته آینده در بیشتر مناطق کشور دمای هوا بین ۸ تا ۱۲ درجه کاهش خواهد داشت.

با توجه به روند افزایش نسبی دما در کشور تا روز سه‌شنبه در ارتفاعات و دامنه‌های کوهستانی البرز، ذوب برف و وقوع بهمن دور از انتظار نیز همچنین از امروز تا فردا نواحی مرکزی خلیج فارس و از بعد از ظهر امروز بخش‌های غربی دریای خزر و به‌تدریج از روز یکشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =