هفتمین همایش «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» آغاز شد/ ارسال۲۰۰ مقاله به دبیرخانه علمی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از آغاز رسمی هفتمین همایش «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» خبر داد و گفت: تعداد ۲۰۰ مقاله داخلی و خارجی به دبیرخانه علمی این همایش ارسال شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، هفتمین همایش «قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت» با قرائت پیام دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و برگزاری پنل‌های علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان آغاز شد.

این مراسم با حضور میهمانان داخلی و خارجی و سخنرانانی از کشورهای پاکستان، افغانستان، لبنان و هند در حال برگزاری است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان در این مراسم یکی از اهداف برگزاری همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا را ایجاد همدلی و وحدت بین مذاهب اسلامی عنوان کرد و گفت: امام حسین علیه‌السلام و واقعه کربلا یکی از  مشترکات اسلامی دینی مسلمانان (شیعه و سنی) بوده که نماد ظلم ستیزی و احیاگر اسلام ناب محمدی است.

سلطانعلی میر درباره مقالات ارسالی به همایش عنوان کرد: تعداد ۲۰۰ مقاله داخلی و خارجی از کشورهای لبنان، هند، پاکستان، افغانستان به دبیرخانه علمی همایش ارسال و تعداد ۸۰ مقاله به‌عنوان مقالات برگزیده شد.

وی یادآور شد: ۴۰ مقاله هم به‌عنوان مقاله برتر انتخاب شد و ۱۶ مقاله قابل ارائه نیز به‌صورت حضوری و مجازی در پنل‌های علمی مورد داوری علمی علمای تسنن  و تشیع  قرار گرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این مقالات درباره موضوعاتی مانند شخصیت و فضایل امام حسین علیه‌السلام، قیام عاشورا و جامعه مدرن و الگوگیری انقلاب اسلامی از قیام عاشورا  ارائه شده است، مطرح کرد: قیام امام حسین علیه‌السلام مظهر آگاهی‌بخشی و هدایت انسان برای تشخیص حق از باطل است و برگزاری این همایش مروّج فرهنگ عاشورا در جامعه خواهد بود.

میر متذکر شد: در این همایش نمایشگاه عکس شهدای وحدت افتتاح و عکس شهدای اهل سنت استان  نیز در  معرض  دید شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089571

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =