ابداع ماهیچه مصنوعی که با ورزش قدرتمندتر می شود

محققان نوعی ژل ابداع کرده اند که با مکانیسمی مشابه ماهیچه انسان هنگام ورزش، ۶۶ بار قدرتمندتر می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از فیوچریسم؛ محققان ژل جدیدی ابداع کرده‌اند که مانند ماهیچه‌های معمولی همزمان با ورزش کردن قدرتمندتر می‌شود.

طبق گزارش نشریه نیوساینتیست، این ماده جدید به تولید نسل جدیدی از نرم ربات‌ها کمک می‌کند که برای اهداف خاصی ساخته می‌شوند و برهمان اساس با گذر زمان قدرتمندتر می‌شوند. تولید ماشین‌هایی که مانند حیوانات می‌توانند خود را سازگار و رشد دهند گامی مهم در حوزه نرم رباتیک به حساب می‌آید.

ماهیچه‌های طبیعی هنگام تمرین ورزشی به دلیل ساختار بدن رشد می‌کنند و بزرگ‌تر می‌شوند یا آسیب می‌بینند. ماهیچه مصنوعی مذکور نیز از طریق مکانیسمی مشابه ۶۶ بار قدرتمندتر می‌شوند.

ژل تازه توسعه یافته در مواد نانویی قرار می‌گیرد که به یکدیگر مرتبط هستند. این مواد تحت فشار مکانیکی قدرتمندتر می‌شود و به این ترتیب با گذر زمان ژل قدرتمندتر و سخت‌تر می‌شود.

ژائو وانگ یکی از محققان ارشد این پژوهش می‌گوید: هنگامیکه ورزش می‌کنیم، ماهیچه‌هایمان قدرتمندتر می‌شوند. می‌خواهیم از این فرایند تقلید کنیم تا هنگامیکه ماهیچه مصنوعی ورزش می‌کند سختی آن بیشتر شود.

در حال حاضر این فرایند فقط یک راه است. به عبارت دیگر ژل در واکنش به فشار فیزیکی سخت‌تر و خشک‌تر می‌شود اما پس از آن شل نمی‌شود.

در همین راستا وانگ و محققان دیگر مشغول ادامه تحقیق هستند تا پس از مدتی از سختی ماهیچه‌های نرم ربات بکاهند. چنین ربات‌هایی ابزارهایی کارآمد هستند که می‌توانند به تدریج خود را با محیط سازگار کنند و برای انجام کارهای مختلف آماده شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1089866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =