ساخت نخستین هتل فضایی دنیا تا 4 سال دیگر

خبرها حاکی از آن است که ساخت نخستین هتل فضایی جهان در مدار پایینی زمین در سال ۲۰۲۵ کلید خواهد خورد. این هتل مجهز به رستوران،‌ سینما، باشگاه ورزشی و اتاق برای ۴۰۰ مسافر فضایی خواهد بود.

به گزارش گروه علم و فناوری باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ یک شرکت سازنده ماهواره فضایی آمریکایی اعلام کرد که می‌خواهد از چهار سال دیگر ساخت یک هتل فضایی در مدار پایینی زمین را کلید بزند. به گفته این شرکت، از سال ۲۰۲۷ با ایجاد زیرساخت‌های لازم، ایستگاه فضایی وویجر را راه‌اندازی کند و آماده پذیرایی از مسافران فضایی باشد.

نام این شرکت اوربیتال ساینسز کورپوریشن نام دارد و در زمینه ساخت ماهواره و پرتابگرهای فضایی برای ناسا و وزارت دفاع آمریکا فعالیت می‌کند. این شرکت آمریکایی در ایالت ویرجینیا قرار دارد و بعد از اسپیس‌ایکس دومین شرکت بخش خصوصی است که نیازهای ایستگاه فضایی بین‌المللی را تامین می‌کند.

این ایستگاه فضایی شکلی شبیه به یک دایره بزرگ خواهد داشت و برای ایجاد جاذبه مصنوعی به دور خود خواهد چرخید. این جاذبه مصنوعی در سحی مشابه به جاذبه سطح ماه تنظیم خواهد شد.

هتل ایستگاه فضایی وویجر ویژگی‌هایی دارد که ممکن است از یک کشتی تفریحی انتظار داشته باشیم؛ مثل رستوران، باشگاه ورزشی و سینما.

این در حالی است که یک سری غلاف یا ماژول به خارج این حلقه چرخان وصل شده که برخی از آنها می‌توانند برای تحقیقات فضایی به فضانوردان ناسا و آژانس فضایی اروپا فروخته شوند.

تعداد این ماژول‌ها به ۲۴ عدد می‌رسد و به غیر از آنهایی که قرار است محل تحقیقات فضانوردان شود، بقیه توسط بنیاد گیت‌وی اداره خواهند شد و برای کارهایی مثل اقامت خدمه، تامین هوا، آب و نیرو به کار گرفته خواهند شد. برخی دیگر از ماژول‌ها نیز به شرکت‌های خصوصی و دولتی فروخته یا اجاره داده خواهد شد.

هنوز جزئیاتی از هزینه ساخت این ایستگاه فضایی یا هزینه یک شب اقامت در این هتل مشخص نشده است، اما شرکت اوربیتال ساینسز کورپوریشن معتقد است که به لطف وسایل با قابلیت استفاده مجدد مانند فضاپیمای فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس و همچنین استارشیپ یا ستاره‌پیما هزینه ساخت این هتل ارزان‌تر خواهد شد.

ستاره‌پیما یا اخترپیما یا اخترناو، فضاپیمای میان‌ستاره‌ای است که ماموریتشان سفر میان ستاره‌های گوناگون است. فضاپیماهای میان‌سیاره‌ای که امروزه وجود دارند به اختصار فضاپیما نامیده می‌شوند و فضاپیماهای گردنده به دور مدارها نیز مدارگرد نام دارند. به طور مثال، ‌ کاوشگرهای وویجر و پایونیر با اینکه هم ‌اینک از فضای منظومه خورشیدی خارج شده‌اند، ولی از آنجا که هنوز به منظومه‌های ستاره‌های دیگر نرسیده‌اند نمی‌توان آنها را ستاره‌پیما نام نهاد، بنابراین این نام هنوز تنها در قلمرو داستان‌های علمی-تخیلی کاربرد دارد.

ایده هتل فضایی از کجا می‌آید؟

ایده ساخت یک ایستگاه فضایی به شکل یک دایره مدور مربوط به اولین روزهای سفر فضایی برمی‌گردد و این ایده را شخصی به نام ورنهر فون براون داده است. دانشمند آلمانی و از پیشگامان موشک‌سازی در جهان بود. وی پدر صنایع موشک‌سازی در جهان به‌حساب می‌آید. وی زمانی که ناسا تاسیس شد، به این آژانس فضایی پیوست و نقش اصلی در تعیین اهداف فضایی آمریکا و موفقیت پروژه‌های فضایی این کشور ایفا کرد.

وی یکی از معماران برنامه آپولو ناسا بود و در دهه 1950 برای ایجاد جاذبه مصنوعی یک زیستگاه مدور را پیشنهاد داد.

 ایده ایستگاه وویجر، که ایده ای مشابه، اما در مقیاس بسیار بزرگتر است، در سال 2012 با راه‌اندازی بنیاد گیت‌وی شکل گرفت.

کد خبر: 1090214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =