تخفیف ۸۰ درصدی عوارض کشتی‌های لاینر در بندر چابهار

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، مشوق‌های تعرفه‌ای و غیرتعرفه‌ای در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از وزارت راه و شهرسازی؛ بهروز آقایی درباره مشوق‌های تعرفه‌ای از جمله معافیت‌ها و تخفیف‌های ارائه شده در بندر شهیدبهشتی چابهار، اظهار داشت: تخفیف ۸۰ درصدی تمامی ردیف‌های حقوق و عوارض وارده بر کشتی‌های لاینر وارد شده به بندر چابهار و تخفیف ۹۰ درصدی در هزینه‌های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) متعلق به کشتی‌های لاینر نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور، از مهم‌ترین مشوق‌های تعرفه‌ای در نظر گرفته شده است.

مشوق‌های تعرفه‌ای

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تخفیف ۸۰ درصدی در هزینه‌های توقف کنار اسکله، تخفیف ۶۰ درصدی در هزینه‌های راهنمایی، یدک کشی، لایروبی برای خطوط کشتیرانی لاینر از دیگر مشوق‌ها است، افزود: تخفیف ۷۵ درصدی در هزینه انبارداری کانتینرهای خالی و تخفیف ۸۵ درصدی در انبارداری کانتینرهای صادراتی و ترانزیت خارجی را می‌توان از دیگر تخفیفات نام برد.

وی به ارائه تخفیف پلکانی در THC کانتینری وارده به خطوط کشتیرانی، اشاره کرد و گفت: واگذاری اراضی به صورت اجاره بلندمدت در قالب قراردادهای سرمایه‌گذاری به روش‌های B.O.T، B.L.T، B.O.O.T و B.O.O و نیز امکان برنامه‌ریزی و اجرای حمل و نقل ترکیبی از دیگر مشوق‌های در نظر گرفته شده است.

آقایی ادامه داد: امکان واگذاری زمین و انبار به شکل استیجاری با قیمت رقابتی به صورت بلندمدت و کوتاه‌مدت به متقاضیان و سرمایه‌گذاران و نیز ورود تجهیزات موضوع قرارداد مشارکت در بندر چابهار تابع مقررات حاکم بر مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی را می‌توان از دیگر موارد نام برد.

وی همچنین از معافیت سه ماهه در انبارداری کانتینر خالی که برای صادرات و ترانزیت وارد بندر شده‌اند و نیز معافیت در پرداخت هزینه THC تخلیه کانتینرهای خالی که برای صادرات و ترانزیت وارد بندر چابهار می‌شوند، خبر داد.

مشوق‌های غیرتعرفه‌ای

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در ادامه به مقوله مشوق‌های غیر تعرفه‌ای در بندر شهیدبهشتی چابهار اشاره و اظهار دشت: تخصیص تسهیلات از محل وجوه اداره شده به بخش‌های غیردولتی جهت خرید و تأمین شناورهای حمل مسافر و خودرو، ساخت مخازن نفتی، انبار، سیلو و سایر محوطه‌های نگهداری کالا در بندر شهید بهشتی چابهار از جمله مشوق‌های تعرفه‌ای است.

آقایی افزود: عدم اعمال رشد اجاره بهای ثابت قرارداد اجاره اراضی به مدت ۵ سال در مدل‌های مالی و نیز احتساب نرخ بازگشت داخلی سرمایه ۳۰ درصد برای قراردادهای سرمایه‌گذاری از دیگر مشوق‌های حضور در بنادر چابهار است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، اعطای معافیت پرداخت سهم درآمدی سازمان در تمامی قراردادهای سرمایه گذاری شامل اجاره بهای متغیر، سهم باربری، انبارداری، خَن کاری و THC در خصوص کالاهای مازاد بر تعهد تناژ به مدت ۵ سال از زمان بهره‌برداری دیگر مشوق غیرتعرفه‌ای در بندر شهیدبهشتی چابهار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =