ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی 2 تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری جامع علمی و تفاهم نامه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه، بین دانشگاه آزاد اسلامی و ستادکل نیروهای مسلح منعقد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری جامع علمی و تفاهم‌نامه همکاری مشترک در راستای مهارت‌آموزی سربازان وظیفه، عصر امروز(دوشنبه 18 اسفندماه) با حضور سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در محل ستادکل نیروهای مسلح برگزار شد.

تفاهم‌نامه همکاری جامع علمی میان ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی

در مقدمه تفاهم‌نامه همکاری جامع علمی ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی آمده است: به منظور ایفای نقش مؤثر در تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، پیشبرد اهداف گام دوم انقلاب اسلامی، اجرای تدابیر و فرامین مقام معظم رهبری و برای کسب مرجعیت علمی و اقتدار دفاعی با بهینه سازی و ارتقاء توان آموزشی و پژوهشی با اتکا به تعامل، اشتراک و بهره مندی از ظرفیت های متقابل برای رشد توانمندی تحقیقات صنعتی و علمی و ارتقاء توان دفاعی و بازدارندگی جهت دستیابی به نتیجه مطلوب که ایجاد امنیت پایدار و اقتدار ملی در سطح کشور خواهد بود، تفاهم‌نامه همکاری جامع علمی بین ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی منعقد می شود.

«همکاری جامع علمی به منظور ارتقاء امنیت و اقتدار دفاعی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و علمی کشور»، «همسوسازی توسعه فناوری، انجام پژوهش ها، دوره های آموزشی و ارتقاء زیرساخت های تخصصی دانشگاه در جهت پاسخگویی به مطالبات علمی و نیازمندی های تخصصی کشور به ویژه بخش دفاع به عنوان پیشران توسعه علمی و فناورانه کشور» و «سازماندهی و توسعه همکاری قطب ها و هسته های تخصصی نیروهای مسلح و خوشه ها و شبکه های تخصصی دانشگاه» از جمله اهداف تفاهم‌نامه همکاری جامع علمی است.

«ترغیب و تشویق دانشجویان تحصیلات تکمیلی و راهنمای پایان نامه‌ها متناسب با نیاز ستادکل نیروهای مسلح براساس نقشه جامع علمی، دفاعی، امنیتی با استفاده از سامانه پایش دانشگاه»، «معرفی ظرفیت‌های تخصصی واحدهای دانشگاهی متناسب با نیاز ستادکل نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف»، «طراحی و اجرای دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت برای ارتقاء سطح علمی و مهارتی کارکنان نیروهای مسلح و ایجاد رشته های جدید تحصیلی متناسب با نیاز حوزه‌های دفاعی» از مفاد این تفاهم نامه است.

حمایت نیروهای مسلح از فعالیت های علمی و فرهنگی انجمن ها و کانون های دانشجویی و اساتید در موضوعات مرتبط با نیروهای مسلح، کمک به برگزاری اردوهای جهادی دانشجویی، اساتید و کارکنان دانشگاه، مشارکت در برگزاری همایش های علمی و دانشگاهی، نشست های تخصصی، جشنواره‌ها و مسابقات فرهنگی و تولید نشریات علمی و پژوهشی در زمینه های مرتبط با نیروهای مسلح و حمایت از بکارگیری جایگزین و کسر خدمت سربازی برای تحقیقات علمی در سطح تحصیلات تکمیلی برابر آیین نامه ذیربط از جمله مفاد دیگر این تفاهم نامه است.

براساس این تفاهم‌نامه، «تبادل منابع علمی، تحقیقاتی و مشاوره های مورد نیاز»، «تعریف و هدایت پروژه های مشترک و مکمل دانش بنیان»، «تبادل اساتید آموزشی، پژوهشی و مهارتی مجرب»، «انتشار کتب و مقالات علمی حاصل از دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی مشترک»، «تجاری‌سازی یافته‌های علمی و تحقیقاتی مشترک» و «برگزاری رویدادهای فن بازار و نوآفرین های مشترک» از جمله تعهدات مشترک ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی است.

تفاهم‌نامه همکاری طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه بین ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی

ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی همچنین در راستای ارتقی امنیت و اقتدار دفاعی، اقتصادی، اجتماعی و علمی کشور از طریق افزایش اثربخشی خدمت سربازی و توسعه توانمندی کارکنان وظیفه، تفاهم‌نامه همکاری طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه منعقد کردند.

این تفاهم‌نامه به منظور ایجاد جذابیت و نگرش متعالی نسبت به خدمت مقدس سربازی در سطح جامعه، خوشایند کردن خدمت وظیفه عمومی و افزایش نشاط و بهره وری کارکنان وظیفه و استفاده بهینه از اوقات فراغت آنان و فراهم کردن فرصت های شغلی از طریق آموزش در محیط کار تدوین شده است.

اجرای منویات مقام معظم رهبری درخصوص توسعه آموزشهای مهارتی، آماده سازی و توسعه مهارتی جوانان قبل از خدمت و در حین تحصیل، ارائه آموزشهای مهارتی مناسب و اثربخش به کارکنان وظیفه و همکاری در رفع نیاز پژوهشی نیروهای مسلح در زمینه توسعه توانمندی کارکنان وظیفه برای ورود به بازار کار از اهداف این تفاهم‌نامه است.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز در قالب این تفاهم‌نامه‌، متعهد به طراحی و برگزاری آموزش مهارتی سربازان متناسب با نیاز بازار کسب و کار در حین خدمت، تدارک برنامه در جهت تحقق شعار "هر دانشجو، یک تخصص، یک مهارت"، طراحی و اجرای دوره های جدید مهارت محور با رویکرد مثلثی «دانشگاه، سرمایه گذار، دانشجو» برای رفع نیاز نیروهای مسلح و توسعه فضای کسب و کار در کشور شده است.

در ابتدای این مراسم، سردار محمد مهدی‌نژاد نوری معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستادکل نیروهای مسلح، گفت: با حضور دکتر طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی، شاهد تحولات خوبی در این دانشگاه بودیم و امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت در حوزه‌های علمی و فناوری به شکل دو جانبه استفاده کنیم.

وی ادامه داد: جلسات فشرده‌ای در راستای همکاری ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد که ماحصل آن تدوین تفاهم‌نامه همکاری جامع علمی در حوزه آموزشی، پژوهشی، فناوری، تجاری‌سازی و... بود. دانشگاه بستر خوبی است که بتوان از ظرفیت‌های ملی به خوبی استفاده کرد و این تفاهم‌نامه در راستای فرامین مقام معظم رهبری و تاکید رئیس ستادکل نیروهای مسلح تنظیم شده است.

سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح نیز در این مراسم با اشاره به تدوین تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و ستادکل نیروهای مسلح در راستای مهارت‌آموزی سربازان، گفت: 43 درصد مشمولان خدمت وظیفه عمومی تحصیل‌کرده دانشگاهی هستند که از این تعداد 36 درصد دارای مدرک کارشناسی و حدود 9 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند. با توجه به این موضوع، مهارت‌آموزی سربازان یکی از دغدغه‌های ستادکل نیروهای مسلح است که دکتر طهرانچی پیش‌قدم شدند تا در این راستا به نیروهای مسلح کمک کنند،

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به دلیل گستردگی که دارد، می‌تواند کمک بیشتری به ستادکل نیروهای مسلح داشته باشد، چرا که بخشی از مشکلات نیروهای مسلح مربوط به مناطق محروم و امنیتی است و دانشگاه آزاد اسلامی در همه شهرها می‌تواند به ما کمک کند. در این راستا تفاهم‌نامه‌ای تدوین و جلساتی برای اجرای آن برگزار شده است.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که بتوانیم در جوار مراکز عمده نیروهای مسلح، مراکز نوآوری تشکیل دهیم و دانشگاه آزاد اسلامی با ظرفیتی که دارد، به ارتقای شأن سربازی و مقابله با جریاناتی که سعی دارند مقبولیت سربازی را کاهش دهند، کمک کند.

احمد حیدری معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه گفت: در این مدت جلسات خوبی در حوزه مهارت آموزی سربازان و تدوین تفاهم‌نامه همکاری جامع با ستادکل نیروهای مسلح داشتیم و تلاش شد که در این تفاهم‌نامه همه نیروهای مسلح و اجزای دانشگاه آزاد اسلامی دیده شود.

وی با اشاره به تغییر ساختار دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید، اظهار داشت: در ساختار جدید دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت های موضوعی علوم، مهندسی و کشاورزی، علوم انسانی و هنر، علوم پزشکی و معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری شکل گرفت و ساختارهای دانشگاه آزاد اسلامی به گونه‌ای طراحی شد که با نیازهای کشور مطابقت دارد.

حیدری خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه همکاری جامع علمی، تمامی حوزه ها اعم از دفاع مقدس، نیروی انسانی، مهارت آموزی، استفاده از توان اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در موضوعات مختلف علمی و پژوهشی دیده شده است. همچنین به منظور اجرای این تفاهم‌نامه و استفاده از توانمندی های دو طرف، یک کارگروه اجرایی تعیین شده که جلسات آن به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: امیدواریم با امضا و اجرای این دو تفاهم‌نامه مشترک، بتوانیم منویات مقام معظم رهبری را محقق کرده و به موضوع دفاع دانش بنیان، مهارت آموزی و پرورش استعداد و خلاقیت سربازان کمک کنیم.

در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری جامع علمی میان ستادکل نیروهای مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی و تفاهم‌نامه همکاری مهارت‌آموزی سربازان وظیفه به امضای سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1090730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =