آموزش عالی کشور با بودجه دولتی متحول نخواهد شد

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی گفت: آموزش عالی کشور در وضعیتی قرار دارد که بخش زیادی از هزینه‌های آن، از بودجه دولتی تامین می‌شود. تا زمانی که این محدودیت رفع نشود، نمی‌توانیم شاهد تحولات گسترده نظام آموزش عالی کشور باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمدمهدی طهرانچی در نشست روسای پارک‌های علم و فناوری کشور که صبح امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود؛ اظهارکرد: امروز آموزش عالی کشور در وضعیتی قرار دارد که بخش زیادی از هزینه‌های آن، از بودجه دولتی تامین می‌شود. تا زمانی که این محدودیت رفع نشود، نمی‌توانیم شاهد تحولات گسترده نظام آموزش عالی کشور باشیم.

وی افزود: دانشگاه نهادی برآمده از غرب است؛ اما این دانشگاه در کشوری وارد شده که دارای سابقه طولانی در حوزه علم است. البته اگر جامعه‌ای دچار فراموشی شود، قطعا آینده نخواهد داشت به همین دلیل پس از ورود دانشگاه به داخل کشور، گذشته علمی خود را فراموش کردیم.

طهرانچی ادامه داد: متاسفانه تقلیدهایی از غرب انجام دادیم؛ در واقع پس از ورود دانشگاه به کشور، مفاهیمی مانند دانشکده را با کپی از غرب وارد کشور کردیم. در مفهوم پارک علم و فناوری نیز باید این دقت عمل را داشته باشیم که تمامی مولفه‌های آن را از غرب وارد نکنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انجام پروژه‌های علمی گسترده در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان پروژه بذر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان قیمت‌گذاری شده است و ۶۰ هکتار گلخانه برای کارخانه تولید بذر درحال احداث است.

این خبر درحال تکمیل است...

کد خبر: 1090824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =