نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد، گفت: نرخ ۱۷۵۰۰ تومانی خرید گندم با میزان تورم همخوانی نداشته و مورد رضایت کشاورزان نیست.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمد محمدی در بجنورد، اظهار داشت: تعیین نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومانی قیمت خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۳ مناسب و معقول نیست. طبق آخرین نرخ تعیین شده شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی قیمت تعیین شده برای سال زراعی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ مبلغ ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد که متاسفانه این امر مطابق انتظار پیش نرفت و در نهایت به نرخ فعلی رسید.

بیشتر بخوانید:

دستورالعمل خرید توافقی گندم اعلام شد + جزئیات

وی افزود: عدم تعادل قیمت گندم و خرید تضمینی با میزان تورم همخوانی نداشته و موجبات نارضایتی گندم‌کاران را در پی داشته است، چرا که در فصل کشت و نرخ‌گذاری دولت و مجامع قیمت‌گذاری ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده بود که با وضعیت عملا دسترنج این قشر زحمت‌کش مغفول مانده و دیده نشده است.

محمدی گفت: به همین دلیل وزارت جهاد کشاورزی بایدت روی این امر نظارت ویژه‌ای اعمال و از عدم اختلاف فاحش در نرخ‌گذاری بر اساس میزان تورم اقدام می‌کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی بجنورد با بیان اینکه گندم محصول استراتژیک کشور بوده و نرخ آن در میزان تولید موثر است، افزود: باید در خرید تضمینی گندم به عنوان محصول استراتژیک و راهبردی در مسیر رسیدن به خودکفایی در تولید مشوق‌های ویژه به گندم‌کاران اعطا و نرخ واقعی در تولید محصول و خرید آن در زمان فصل کشت اعلام و برآورد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1227448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 1
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اثیر اخسیکتی US ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۱
      0 0
      این دولت عملا کاری نمیتونه بکنه. کشاورزان خودشان باید بفکر خودشان باشند. مشتری برای گندمشان پیدا کنن یا کشت را عوض کنن. از این دولت آبی برایمان گرم نخواهد شد. سال قبل دیدید که با چه قیمتی خریدن و چجوری پولش رو پرداخت کردن. امسال هم بدتر از سال قبل خواهند کرد. دولت جناب رئیسی سواد و فکر مملکت داری و آینده مملکت رو ندارد و کلا یه دولت بسیار ضعیف و بیسوادی هست تا اینجای کار. دولت شعار و ضعفها را نسبت دادن به همه بجز خودشان هستند.
    • کشاورز IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
      0 0
      خشک سالی ضررزددولتم که فقط بفکرخودشه وگرنه این قیمت گندمه خدایاخودت رحمی بکن بدبخت شدیم