اینجا لیگ یک، سرزمین جنگجویان فوتبال ایران

لیگ یک فوتبال ایران تورنمنتی است که تیم‌ها برای رسیدن به قله فوتبال ایران نفس گیرانه می جنگند. جایی که موفقیت فقط در یک جمله خلاصه می شود؛ صعود به لیگ برتر!

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،عرفان یوسفی خوشقلب؛ قطار رقابت های لیگ یک به ایستگاه هفدهم رسیده و هنوز چراغ سبز لیگ برتر به روی هیچ کدام از مدعیان روشن نشده است.فاصله صدر تا رتبه ششم جدول فقط ۴ امتیاز است که سبب می شود هر هفته دیدار ها حساس تر و جنجالی تر دنبال شوند.صدر جدول را مس کرمان با سرمربیگری رضا مهاجری با ۲۹ امتیاز به نام خود سند زده و شهرداری آستارا با ۲۸ امتیاز نزدیک ترین تعقیب کننده آنها در جایگاه دوم جدول قرار دارد.

استقلال خوزستان ، فجر سپاسی و هوادار سه تیمی هستند که با ۲۶ امتیاز تلاش خود را برای افزایش شانس حضور در دو تیم بالای جدول می کنند.هفته هفدهم ، هفته ۶ امتیازی است زیرا تیم مدعی مس کرمان با استقلال خوزستان رده سومی دیدار می کند و شهرداری آستارا به مصاف هوادار رضا عنایتی می رود.در قعر جدول نود ارومیه ،گل ریحان البرز و چوکا تالش زنگ خطر سقوط را بیش از پیش احساس می کنند.دیدار چوکا تالش با آرمان گوهر و مصاف خیبر خرم آباد و نود ارومیه دوئل های حساس پایین جدولی هاست.

حمید کاظمی با 8 گل زده با پیراهن هوادار با اقتدار در صدر جدول گلزنان قرار دارد تا مانند سال گذشته برای تمامی تیم ها خط و نشان بکشد.ایمان غلامی با 6 گل زده از بادران در تعقیب اوست.فرشاد جانفزا (استقلال خوزستان)،احسان پیرهادی(بادران تهران)،سید پیمان میری (مس کرمان) و علی خسرونژاد (رایکا بابل) دیگر نفراتی هستند که با 5 گل زده برای کسب عنوان آقای گلی دندان تیز کرده اند.

نارنجی های کویر در جست و جوی صعود

نارنجی پوشان کرمانی با هدایت رضا مهاجری شانس اول صعود به لیگ برتر هستند.آنها در نقل و انتقالات زمستانی دست به شکار لیگ برتری ها زدند و حمید گلزاری از سایپا و محمد علی نژاد از آلومینیوم اراک را مسافر کرمان کردند تا با کمک آن ها و ستاره این فصل مس، پیمان میری، بار صعود به لیگ برتر را پس از ۸ سال دوری ببندند.

افشین و رفقا ، پدیده بی چون و چرای لیگ !

کمتر هواداری تصور می کرد تیم تازه صعود کرده شهرداری آستارا چنین پرقدرت در لیگ یک ظاهر شود.شهرداری آستارا که با سرمربیگری پایان رافت و کاپیتانی آرش افشین شروع خوبی در لیگ نداشت با اضافه شدن سید مهدی حسینی نسب به کادرفنی ، با کسب ۱۳ امتیاز از ۶ بازی اخیر خود حالا تهدیدی برای مس به شمار می رود.

قهرمان در اندیشه بازگشت!

استقلال خوزستان،آخرین قهرمان لیگ برتر قبل از پرسپولیس ، با هدایت امیر خلیفه اصل و ترکیبی از بازیکنان جوان و بومی حالا شانس این را دارد که پس از دو فصل غیبت، دوباره به سطح اول فوتبال ایران بازگردد.استقلال با 7 پیروزی ، 5 تساوی و 4 شکست و با 26 امتیاز در رده سوم است و چشم به بازی های آینده دوخته تا با پیروزی و لغزش رقبا دوباره به صدر جدول نزدیک شود

فجر در انتظار گشایش مالی!

فجر سپاسی شیراز که در این فصل علی کلانتری را بر نیمکت خود می بیند عملکرد خوبی از خود نشان داده و با ۲۶ امتیاز در چهارم جدول قرار دارد.اگر مشکلات مالی گلوی فجر را نگیرد این تیم می تواند تا آخرین روز امیدوار به بازگشت به لیگ برتر باشد.

هوادار به پیش !

قویترین خط حمله لیگ بدون شک باید بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر را بر نیمکت خود ببیند. بنفش پوشان تهرانی با هدایت رضا عنایتی با ۲۶ امتیاز به فکر صعود هستند.هر چند با از دست دادن حمید کاظمی،آقای گل فعلی لیگ ، کار شاگردان رضا آقای گل سخت تر شده است.

بادران در اندیشه صعود ، فوری نه ولی حتما!

پول دار های تهرانی که حالا با حضور مدیرعامل خود، سیده شهره موسوی ، در فدراسیون فوتبال صاحب جایگاه شده اند، نقل و انتقالات زمستانی خود را طوفانی آغاز کرده و پس از جذب مهرداد طهماسبی از نساجی ، حمید کاظمی ،آقای گل فعلی و فصل گذشته لیگ یک را جذب کردند تا محسن عاشوری ، سرمربی بادران ، حالا با خیال راحت به ادامه نیم فصل دوم بپردازد. بادران که فصل را با فرهاد کاظمی استارت زد و با محسن عاشوری، سرمربی موفق فصل گذشته خوشه طلایی ادامه داد ، با ۲۵ امتیاز و اختلاف ۴ امتیازی با صدر جدول ، در رده پنجم قرار دارد.

شاهین در فراز !

شاهین شهرداری بوشهری که سکان هدایتش را فراز کمالوند بر عهده داشت در حالی اکنون مربی خود را بر نیمکت استقلال می بیند که با مشکلات عدیده مالی دست و پنجه نرم میکند. فراز کمالوند ، بوشهری ها را با ۲۳ امتیاز و رتبه هفتم و البته بهترین خط دفاعی رها کرد تا اکنون دنبال مربی تازه برای خود باشند.

ثبات پارس با نصرت!

پارس جنوبی جم که با بدشانسی به لیگ دسته اول سقوط کرد اکنون هدایتش برعهده محمد نصرتی است،با مشکلات شدید مالی روبه روست. طی هفته های اخیر نصرتی به بهانه عدم حمایت های لازم از تیم، از حضور در تمرینات امتناع ورزید ولی وعده های مدیران تیم و مقامات استانی عملی نشد تا بازیکنان زمزمه اعتصاب سر بدهند.با وجود این مشکلات پارس نتایج قابل قبولی گرفته و با کسب 22 امتیاز و با تفاضل گل بهتر از ملوان در رتبه هشتم قرار دارد.
کشتی ملوانان دوباره راه افتاد!

ملوان بندرانزلی که ۷ هفته متوالی طعم پیروزی را نچشیده بود با تک گل عیسی پرتو ، پارس جنوبی جم را شکست داد تا نوار ناکامی های مازیار زارع پاره شود.زارع که پس از تساوی بدون گل برابر تیم انتهای جدولی نود ارومیه از سرمربیگری ملوان استعفا داده بود و اعلام کرده بود دست باشگاه برای انتخاب مربی باز است اما با مخالفت هیئت مدیره دوباره سکان هدایت ملوان را بر عهده گرفت.اتفاق مهم برای ملوان بازگشت جلال رافخایی پس از ۱۷۵۵ روز به فوتبال بود تا زارع به کمک آقای گل سابق لیگ برتر اوضاع انزلی چی ها را بهبود ببخشد. ملوان در حال حاضر با ۲۲ امتیاز در رده نهم قرار دارد.

رایکا با نادر غیر ممکن‌ها را ممکن می‌کند!

ریکا های بابلی که با ۲۱ امتیاز در رتبه دهم جدول هستند دست به کار غیر منتظره ای زدند و در حالیکه با دو گل از بادران معدعی عقب بودند اما این نادر دست نشان بود که با تعویض طلایی خود ، صیاد کوکبی ، مچ بادران را خواباند و با سه گل به پیروزی رسید.صیاد کوکبی از ستاره هایی هست که دیر خود را به فوتبال ایران معرفی کرد ولی حالا با ۴ گل و ۴ پاس گل عصای دست نادر دست نشان است.

معجزه بیاتلو در ساوه!

خوشه طلایی ساوه که فصل را با سهراب بختیاری زاده استارت زد ، پس از ناکامی های پی در پی سکان هدایت را به دست وحید بیاتلو جوان داد تا حالا این تیم بیاتلو باشد که با ۷ بازی و فقط دو شکست با ۲۱ امتیاز در رتبه یازدهم جدول جا خوش کند و از قعر جدول نجات یابد.

خداحافظی استقلال ملاثانی!

استقلال ملاثانی که در عین شگفتی با وجود مشکلات مالی فراوان توانسته بود با سرمربیگری داریوش هرمزی به لیگ دسته اول صعود کند اکنون هدایتش بر عهده ابراهیم اشکش است.هیت مدیره با انتشار اطلاعیه ای اعلام نمود که به دلیل مشکلات مالی از لیگ کناره گیری خواهند کرد! استقلال ملاثانی با ۲۰ امتیاز در رتبه دوازدهم جدول حضور دارد.

قشقایی به دنبال جدایی از نیمه پایین!

هدایت قشقایی در این فصل بر عهده داریوش هرمزی ، سرمربی فصل گذشته استقلال ملاثانی است که توانسته بود این تیم را با بضاعت اندک به لیگ یک بیاورد.شیرازی ها با کسب ۷ امتیاز از سه بازی اخیر توانسته اند اندکی اوضاع خود را در جدول بهبود ببخشند. ۴ پیروزی،۶ تساوی و ۶ شکست و کسب ۱۸ امتیاز حاصل کار شاگردان هرمزی تا اینجای فصل است.

خیبر با گواردیولا همچنان نمی برد!

خیبر خرم آباد که پس از جدایی امیدرضا روانخواه و حضور عبدالله ویسی به تیمی شکست ناپذیر تبدیل شده بود اما این روند کم کم به بحران تبدیل شد تا جاییکه که آخرین باری که شاگردان ویسی طعم پیروزی را چشیدند هفته نهم بوده و حالا آنها رکوردار تساوی در لیگ یک هستند.حضور در رتبه ۱۴ ام برای ویسی که سابقه قهرمانی در لیگ برتر را دارد راضی کننده نیست و او با هدف صعود به لیگ برتر به لرستان آمده بود.خیبر خرم آباد با سه پیروزی ، ۸ تساوی و ۵ شکست و با ۱۷ امتیاز در رتبه ۱۴ ام حضور دارد و زنگ خطر برای ویسی و شاگردانش به صدا درآمده است.

آرمان گهر در حال سقوط آرمانی!

متمول های سیرجانی که تحت هدایت قاسم شهبا با ۱۷ امتیاز در رده پانزدهم هستند بیش از پیش خطر سقوط را احساس می کنند.آن ها در این فصل ۴ برد ، ۵ تساوی و ۷ شکست را تجربه کردند و ضعیف ترین خط دفاع لیگ را به نام خود سند زده اند.آن ها برای ادامه حضور در لیگ دسته اول نیاز دارند تا نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشند.

عقاب های نود دقیقه ای!

چوکا تالش که با فرشاد پیوس پس از ۲۰ سال به لیگ یک صعود کرده بود با جدایی پیوس و با حضور علی لطیفی در راس کادرفنی به دنبال حضور پرقدرت بود اما تاکنون نتوانسته انتظارات برآورده کند.سبز قباها در این فصل به دلیل شرایط نامناسب ورزشگاه پوریای ولی تالش ، در ورزشگاه سردارجنگل رشت از رقبا پذیرایی می کنند تا عقاب ها در حسرت حضور دوباره در آشیانه خود را به همراه داشته باشند. نکته جالب توجه از چوکا این است که شاگردان لطیفی، ۶ بازی را در وقت اضافه با تساوی عوض کردند تا اکنون با ۳ پیروزی ، ۶ تساوی و ۷ شکست و با کسب ۱۵ امتیاز شرایط مطلوبی را تجربه نکنند.

وضعیت قرمز گل ریحان!

گل ریحان البرز که همواره از تیم های خصوصی متمول به شمار می رفت در این فصل اوضاع جالبی ندارد.گل ریحانی ها که فصل را با میثم منیعی ، بازیکن سابق استقلال ،آغاز کردند با کسب نتایج سکان هدایت را به دستان اصغر مازیار سپردند تا بهبود در وضعیت تیم حاصل شود.مازیار در هفت هفته ای که هدایت این تیم را برعهده گرفته با کسب تنها ۵ امتیاز تاکنون نتوانسته تغییرات مثبتی ایجاد نماید.گل ریحان البرز با کسب ۱۳ امتیاز و متوسط تنها 8/0 امتیاز از هر بازی در رده هفدهم قرار دارد و امیدوار به بازی های آینده است تا از این وضعیت قرمز رهایی پیدا کند.

نود ارومیه بدون ترمز به سمت لیگ دو!

زرد پوشان نود ارومیه که در سال گذشته با وحید بیاتلو سودای صعود به لیگ برتر در سر داشتند اما حالا ورق کاملا برگشته و در قعر جدول برای بقا در لیگ یک دست و پا میزنند.مشکلات عدیده مالی و مدیریتی که حتی منجر به بسته شدن دو پنجره نقل و انتقالات این تیم شده در روند این تیم کاملا تاثیر گذار بوده است.نماینده آذربایجان غربی که با جدایی بیاتلو ، فصل را با فرهاد فضلی آغاز کردند با ادامه روند ناامیدکننده،فضلی از تیم کناره گیری کرد تا عباس عزیزی به صورت موقت هدایت نود را برعهده بگیرد.شاگردان عباس عزیزی با ۳ پیروزی،۳ تساوی و  ۱۰ شکست و با کسب تنها ۱۲ امتیاز از گزینه های سقوط به لیگ دسته دوم به شمار می رود.

با همه این اوصاف باید صبر کرد تا دید که در پایان این ماراتن سخت و نفس گیر کدام تیم ها پرچم صعود به لیگ برتر را در دست می گیرند و کدام فانوس به دستان رهسپار لیگ دو می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =