حدود 300 کانکس به مردم سی‌سخت تحویل داده شد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: حدود 300 کانکس بر اساس اولویت نیازمندی به مردم سی‌سخت تحویل داده شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حدود 300 کانکس از 350 کانکس وعده داده شده توسط سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به مردم زلزله زده سی‌سخت کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شد.

یوسف یوسف‌زاده در گفت‌وگو با ایسکانیوز ضمن اعلام این خبر بیان کرد: سردار سلامی در سفر اخیر خود به سی‌سخت به مردم قول کانکس داده بود که در چند روز گذشته این کانکس‌ها به منطقه ارسال شد و مابقی نیز در روزهای آینده می‌رسند.

وی درباره اولویت دادن کانکس به مردم یادآور شد: اختصاص کانکس به مردم کاملا با عدالت بوده و خانوارهایی که بی‌بضاعت‌تر یا پرجمعیت‌تر از نظر کودکان و افراد سالخورده بودند، در اولویت قرار داشتند. 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با بیان اینکه حدود 3هزار خانوار در سی‌سخت نیازمند کانکس هستند، گفت: متاسفانه میزان خسارات وارده شده به ساختمان‌ها و منازل مسکونی در اثر زلزله زیاد است و مردم همچنان در چادر یا مکان‌های در نظر گرفته شده، اسکان داده شدند.

وی ادامه داد: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد ساخت چهار یا پنج واحد مسکونی برای اهالی سی‌سخت را تقبل کرده است. 

یوسف‌زاده با اشاره به اینکه هنوز گروه‌های جهادی-دانشجویی فعالیت عمرانی را آغاز نکرده‌اند، گفت: در حال حاضر دانشجویان جهادگر حاضر در منطقه فعالیت‌های نصب کانکس، شناسایی و تخمین خسارات منازل، توزیع غذا و ارزاق بین مردم را انجام می‌دهند.

این فعال دانشجویی با تاکید بر نقش تاثیر گذار دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج در فعالیت‌های جهادی مطرح کرد: گروه جهادی حاضر در سی‌سخت عمدتا از دانشجویان این دانشگاه به دلیل بومی بودن است. همچنین تقریبا می‌توان گفت تیم جهادی واحد یاسوج، تیم جهادی برتر در سی‌سخت برای خدمت‌رسانی به مردم بوده است. 

وی درباره وضعیت کرونا در منطقه سی‌سخت اضافه کرد: سی‌سخت جزو شهرهای نارنجی از نظر گسترش شیوع کرونا است. از زمان وقوع زلزله و اسکان مردم در سالن‌ها، احتمال گسترش این ویروس را می‌دادیم که البته امری اجتناب ناپذیر بود.

به گفته یوسف‌زاده؛ در حال حاضر به دلیل شدت گرفتن بیماری کرونا ورود تیم‌های جهادی به سی‌سخت ممنوع شده است؛ اما تیم 10 نفره از دانشجویان واحد یاسوج در سی‌سخت به صورت ثابت مستقر هستند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی درباره مشکلات فعالیت‌ جهادی در سی‌سخت گفت: گروه‌های جهادی دانشگاه‌های مختلف که اقلام، مصالح یا وجه نقد جمع‌آوری کرده‌اند حاضر نیستند به گروه‌های جهادی مستقر در سی‌سخت تحویل دهند و اصرار دارند که با خود به منطقه بیاورند. با توجه به ممنوعیت ورود دانشجویان جهادگر به سی‌سخت، هنوز این کمک‌ها به دست مردم نیازمند نرسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1091490

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =