فرصت‌سوزی شاگردان مجیدی در اولین گام

بازی برگشت دو تیم استقلال و پیکان، همانند دور رفت با تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، تینا نجفی؛ بازی برگشت دو تیم استقلال و پیکان، همانند دور رفت با تساوی بدون گل به پایان رسید که با توجه به تساوی سرخ‌ها در مشهد، این بهترین فرصت برای کاهش اختلاف با صدر بود اما شاگردان مجیدی قدر آن را ندانستند.

در ادامه به بررسی خط به خط دفاع استقلال در این بازی می‌پردازیم؛

خط دفاع

پیکان تیمی نبود که آبی‌ها را در فاز دفاعی دچار مشکل کند. تارتار با همان آرایش همیشگی ۱-۴-۵ و با هدف کسب حداقل امتیاز تیمش را روانه میدان کرد. بنابراین مظاهری و مدافعان در این مسابقه خیلی به دردسر نیفتادند. 

خط هافبک

آبی‌ها از ابتدای لیگ بیستم و پس از جدایی علی کریمی با مشکلی جدی در خط هافبکشان مواجه شده اند. استقلال هافبک ذاتا بازیساز ندارد و بازیکنانی که به این قصد در ترکیب قرار می‌گیرند هم نتوانسته‌اند این خلل را برطرف کنند. قایدی سرعتی با تکنیک بالای خود جور این مشکل را می‌کشد تا استقلال در خلق موقعیت ناکام نماند. اما در صورت غیبت این بازیکن و یا عدم آمادگی او، استقلال با مشکلی جدی در فاز هجومی و عدم خلاقیت در این امر مواجه می‌شود. 

مدیران باید در نقل و انتقالات میان‌فصل، این مشکل را برطرف می‌کردند تا دست استقلال این‌گونه در بحبوحه فشار لیگ و رقابت‌های آسیایی خالی نماند. نه غفوری و نه جایگزینِ او یعنی احمد موسوی نتوانستند وظایف خود را به خوبی انجام دهند و با سانتر از جناح راست، مهاجمین را تغذیه کنند. 

در جناح چپ نیز، کریم‌زاده نمره قبولی نگرفت. میلیچ که در نیمه نخست متمایل به میانه بازی می‌کرد به اندازه همیشه کارساز نبود. اما در نیمه دوم با آمدنش به سمت چپ بهتر عمل کرد تا نشان دهد همواره می‌تواند نقطه قابل اتکایی برای مجیدی باشد. مسعود ریگی در این مسابقه و اسماعیلی در نیمه دوم، مثمرثمر ظاهر شدند اما شجاعیان همچنان با روزهای خوبِ خود، فاصله زیادی دارد.

فاز هجومی

قایدی که در سال جدید به دلیل ابتلا به کرونا بخش عمده ای از تمرینات را از دست داده بود طبعا با مهره تاثیرگزار همیشه فاصله داشت. مطهری و دیاباته هم هیچ شباهتی با مهاجمین سرحال همیشگی نداشتند. شاید اگر مهاجمان آبی‌ها در بهره بردن از همان فرصت‌های اندک با دقت بیشتری عمل می‌کردند حالا اندوخته سه امتیازی در جیب مجیدی بود.

تعویض‌های دیرهنگام و بی‌اثر

شاید اگر مجیدی زودتر از این دست به تعویض می‌زد حالا می‌توانستیم از تاثیر مثبت این تغییرات بگوییم. آبی‌ها از حالا باید اتفاقات این دیدار را فراموش کنند و برای مسابقات حیثیتی در سرزمین صعودی‌ها آماده شوند. مسابقاتی که بدون شک، چالشی بزرگ برای مجیدی و یارانش خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =