رحمتی و تارتار در نقش محافظان سرخابی

دیدارهای استقلال و پرسپولیس در هفته نوزدهم در حالی با تساوی به پایان رسید که نقش مربیان حریفانشان در این نتایج قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،رضا بلوچی؛ در ادامه مسابقات لیگ برتر، تیم پدیده در مشهد، پرسپولیس را متوقف کرد و مهدی تارتار با پیکان در ورزشگاه آزادی در بازی با استقلال به تساوی بدون گل رسید.

رحمتی در ترازوی هواداران استقلال

سیدمهدی رحمتی با شهر خودرو روزهای پرفراز و نشیبی را تجربه می کند. به علت مشکلات مالی مالکیت شهر خودرو تغییر کرد و بازیکنان مطرح این تیم یکی پس از دیگری از این تیم جدا شدند. یکی از بازیکنان این تیم که در ساعات پایانی نقل و انتقالات نیم فصل از این تیم جدا شد، فرشاد فرجی مدافع راست این تیم بود. فرجی جوان با کش و قوس‌های فراوان و با رضایت رحمتی به پرسپولیس پیوست. این در حالی بود که رقیب سرخ‌ها یعنی استقلال امین قاسمی نژاد، مهاجم ۹ گله‌ی این تیم را برای تقویت و حضور در مسابقات آسیایی می‌خواست. رحمتی در ابتدا مخالف این جدایی بود که بعد از بحث و گفتگوهای فراوان رضایت داد. اما به علت مهیا نشدن مبلغ رضایت نامه از طرف باشگاه استقلال این جابه جایی صورت نگرفت. هواداران استقلال شخص مهدی رحمتی را عامل این کار می‌دانستند اما رحمتی اعلام کرد که موافقت خود را با جابه جایی اعلام کرده است.

ضمن اینکه هواداران استقلال بابت انتقال فرجی به تیم رقیب از رحمتی گله‌مند بودند، چون معتقد بودند که شرایط فرجی و قاسمی نژاد کاملا شبیه به هم بوده است.

آیا رحمتی گام اول را برای استقلال برداشت؟

قبل از بازی استقلال و پیکان، شهر خودرو در مشهد با مربی خود یعنی سید مهدی رحمتی و با گلزنی امین قاسمی نژاد توانست یک تساوی جلوی پرسپولیس بگیرد. بازی برای رحمتی، قاسمی نژاد و هواداران استقلال بسیار مهم بود. امین قاسمی نژاد که خیلی دوست داشت با پیراهن استقلال جلوی پرسپولیس بازی کند، تک گل تیم مشهدی را به ثمر رساند.
رحمتی و قاسمی نژاد که خود را وام‌دار هواداران استقلال می دانند، توانستند به کمک یکدیگر پرسپولیس را متوقف کنند و راه را برای رسیدن استقلال به پرسپولیس هموار سازند.

مجیدی بازهم جا ماند

مجیدی در روزی که می توانست چهارمین پیروزی پیاپی را با آبی پوشان تجربه کند، در بازی با پیکان راه به جایی نبرد و به تساوی رضایت داد. مجیدی شاید بهترین فرصت برای رسیدن به یک قدمی پرسپولیس را از دست داد. البته استقلال در این چند فصل همواره چنین فرصت‌هایی را داشته و نتوانسته از آنها نهایت بهره را ببرد و به نوعی فرصت سوزی کرده است.

فرصت سوزی‌های این چنینی توسط استقلال شاید منشا روحی و روانی داشته باشند چرا که بازیکنان استقلال در بازی با پیکان اشتباهات فراوانی داشتند و در دادن پاس‌های آخر عجله کرده و یا اشتباه می‌کردند.

نقش مشابه مهدی تارتار برای پرسپولیس

مهدی تارتار با خودرو سازان توانست استقلال را در خانه، متوقف کند و یک امتیاز شیرین از این تیم بگیرد. شاید به نوعی نقش رحمتی و تارتار برای شهر خودرو جلوی پرسپولیس و پیکان در مصاف با استقلال مشابه بهم باشد. تشابهی از جنس فوتبال، که هر دو سرمربی امروز با تیم های خود در مقابل دو رقیب دیرینه و سنتی ایفا کردند

انتهای پیام/

کد خبر: 1092277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =