تشکر ویژه سعید آذری از میزبانی عربستانی‌ها+ عکس

مدیرعامل باشگاه فولاد از رفتار محترمانه و مودبانه مقامات عربستانی در فرودگاه ریاض، تشکر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ تیم فولاد ایران روز گذشته برای دیدار پلی‌اف لیگ قهرمانان آسیا به ریاض سفر کرد و البته رفتار مناسب سعودی‌ها با تیم فولاد باعث شد تا این تیم بدون هیچ مشکلی، فرودگاه ریاض را از مسیر سی‌آی ‌پی ترک کند و با اتوبوس‌های اختصاصی به هتل محل اقامت خود برود.

این رفتار مناسب عربستانی‌ها، واکنش سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد را در پی داشته است، وی در صفحه شخصی خود نوشت:

سال ۱۹۷۱ دیپلماسی پینگ پنگ، جهان و روابط بین کشورها را دگرگون کرد. فوتبال به مراتب ورزش تاثیر گذارتر و قدرتمندتری در تاریخ ورزش جهان است، آن حد تاثیرگذار که به راحتی می‌تواند بسیاری از روابط دیپلماتیک را که به تیرگی گراییده بهبود ببخشد.
ورزش محل دوستی ،تشریک مساعی و انسانیت است، کاش همه چیز در قالب دوستی و محبت حرکت کند و مانند محیط ورزش دیگر محیط‌های موجود در  توسعه دوستی‌ها و روابط سختی های خاص خود را تسهیل کند.

رفتار مقامات فدراسیون فوتبال عربستان در استقبال و امور مربوط به ورود تیم فولاد خوزستان ایران به ریاض، من را به یاد آن دیپلماسی معروف پینگ پنگ انداخت، رفتاری بسیار محترمانه و مودبانه که ما انتظارش را نداشتیم و به نوعی احساس غرور کردیم. شاید هم به خاطر حرکات و مصاحبه هایی بود که من قبل از ورود و پرواز به عربستان داشتم، ولی روی هم رفته باید بگویم:
درخت دوستی بنشان که کام دل به بار آرد
نهال دشمنی بر کن که رنج بی شمار آرد.
شاید دیپلماسی فوتبال را دنبال کنند.خدا چه می‌داند.
به امید موفقیت و سربلندی ایران و ایرانی.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =