عرضه مرغ در بازار بیش از تقاضاست

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه مرغ در بازار بیش از تقاضاست، گفت: ۳۰ هزار تن برنج، ۳۰ هزار تن شکر، ۳۰۰۰ تن گوشت قرمز منجمد و ۱۸۰ هزار تن روغن به عنوان سهمیه ویژه استانها تعیین شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ عباس قبادی شب گذشته در برنامه تیر امشب درباره برنامه ریزی برای ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: ۱۳۶ هزار تن محصول خرما در انبارها و سردخانه‌ها موجود است و طرح توزیع آن‌ها داده شده است و هر استان بر اساس نیاز، سهمیه برنج، شکر و روغن نباتی دارد. در مورد حلیم و آش نیز به کمیسیون‌های نظارت استان‌ها ابلاغ شده که قیمت گذاری کنند و تا قبل از شروع ماه رمضان قیمت اعلام خواهد شد. سهمیه شکر و روغن نباتی صنوف هم مشخص شده و از فردا (امروز) روغن صنوف تحویل خواهد شد.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه در ماه‌های گذشته به جز مرغ، مشکلی در سایر کالاها وجود نداشت، تصریح کرد: در بخش میوه، آجیل پوشاک و غیره فراوانی در کشور بود و در محصولات لبنی هم مشکل خاصی وجود نداشت.

به گفته این مقام مسئول برای تنظیم بازار ماه رمضان ۳۰ هزار تُن برنج، ۳۰ هزار تُن شکر، ۳۰۰۰ تُن گوشت قرمز منجمد و حدود ۱۸۰ هزار تُن روغن به عنوان سهمیه ویژه در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت تا در صورت لزوم توزیع شود.

دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین تصریح کرد: در حال حاضر مرغ در بازار فراوان و بیش از تقاضا است. بر این اساس پیش بینی شده که شرکت پشتیبانی دام و طیور اقدام به خرید مرغ مازاد کند. همچنین میزان کشتار و عرضه دام در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش داشت، بر این اساس مصرف گوشت قرمز کاهش نیافته است.

محل توزیع اقلام مورد نیاز در ماه رمضان

در ادامه این برنامه قاسم نوده فرهانی، رئیس اتاق اصناف تهران نیز اعلام کرد: کالاهایی که مشمول قیمت گذاری است مثل برنج، شکر، گوشت قرمز، مرغ، زولبیا و بامیه، آش و حلیم در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود.

به گفته وی برنج هندی ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان، برنج تایلندی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان، شکر ۸ هزار و ۷۰۰ تومان است و هیچ کس حق ندارد گران‌تر بفروشد. قیمت آش و حلیم هم شنبه اعلام می‌شود.

وی با اشاره به توزیع ۱۸ کالای مشمول در همه فروشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان به فروشندگان و اصناف توصیه کرد که به مناسبت ماه مبارک رمضان کالاها را با حداقل سود ممکن عرضه کنند و از ثواب این ماه بهره ببرند.

تداوم تشدید نظارت بر بازار تا پایان ماه رمضان

محمدعلی اسفنانی، معاون سازمان تعزیرات نیز با اشاره به اجرای طرح ویژه نوروز تا پایان ماه رمضان، گفت: ظرفیت گشت‌ها افزایش یافته و تخلفات رصد می‌شود. در مناطقی که کالاها، عمده توزیع و عرضه می‌شود به جای گشت سیار، واحدِ مستقر خواهیم داشت.

وی درباره برخورد با عرضه مرغ قطه بندی شده هم گفت: تا مشخص شدن قیمت مرغ قطعه بندی و اعلام آن، عرضه مرغ قطعه بندی ممنوع است.

سید جواد احمدی، معاون بازرسی سازمان حمایت هم با اشاره به ادامه طرح نظارتی نوروز در ایام ماه مبارک گفت: در ماه متوسط ۲۰ هزار شکایت دریافت می‌کنیم که بیش از ۶۰ درصد شکایت‌ها منجر به تشکیل پرونده و اعلام به تعزیرات می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =