۹ تیم لیگ برتری سرمربی استقلالی دارند

برخی بازیکنان پیشین استقلال موفق شده اند علاوه بر درخشش در زمین مسابقه حالا از روی نیمکت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مهرداد یاراحمدی؛ در روزگاری که بسیاری از بازیکنان فوتبال کشور پس از اتمام دوران ورزشی خود پای از عرصه ورزش کنار گذاشته و راه‌های دیگری برای ادامه زندگی انتخاب می‌کنند، بازیکنان سابق استقلال توانسته‌اند پا در چالشی جدید گذاشته و هدایت ۹ تیم لیگ برتری را بر عهده بگیرند.

امیر قلعه نویی، فرهاد مجیدی، سید مهدی رحمتی، جواد نکونام، علیرضا اکبرپور، ساکت الهامی، رسول خطیبی، محمود فکری و علیرضا منصوریان در حال حاضر در لیگ برتر هدایت تیم های خود را بر عهده دارند.

لیگ ایران با شانزده تیم پیگیری می شود که ۹ تیم نیمکت آبی در اختیار دارند؛ استقلال، فولاد، گل گهر، شهر خودرو، نفت مسجد سلیمان، آلومینیم اراک، ماشین سازی، تراکتور سازی و نساجی مازندران و نساجی مازندران تیم هایی هستند که هدایتشان بر عهده سرمربی‌های آبی است.

امیر قلعه ‌نویی و گل گهر

یکی از پر سابقه ترین سرمربیان استقلالی لیگ برتر را می‌توان امیر قلعه‌نویی نامید. بازیکن سابق استقلال از سال ۸۵ وارد عرصه مربیگری شده و کار خود را با استقلال شروع کرده است.

قلعه نویی با استقلال و سپاهان موفق به کسب قهرمانی در لیگ برتر شده و افتخارات زیادی را بدست آورده است. امیر فوتبال ایران فصل گذشته را در سپاهان سپری کرد و پس از آن با مسئولان گل گهر به توافق رسید و در حال حاضر در این تیم فعالیت می کند.

در لیگ بیستم، گل گهر با هدایت قلعه نوعی از ۱۹ بازی هفت برد، پنج باخت و هفت تساوی کسب کرده است و با ۲۶ امتیاز در رده هفتم قرار دارد.

فرهاد مجیدی و استقلال

مهاجم زهردار سال‌های نه چندان دور استقلال که سال های سال برای این تیم بازی کرده است و در این تیم درخشیده بود، اکنون پا در عرصه سر مربی گری گذشته است و هدایت تیم سابق خود را بر عهده گرفته است.

مجیدی کار خود در عرصه مربی گری برای استقلال را در کنار شفر شروع کرد و به عنوان مربی کنار وی فعالیت می کرد، پس از اخراج شفر مجیدی برای چند بازی سرمربی تیم استقلال شد.

فرهاد فصل گذشته نیز هدایت آبی پوشان را بر عهده داشت و موفق شد با تیم محبوب خود دو نایب قهرمانی بدست آورد هر چند اگر اوضاع بهتر بود و حواشی برای استقلال ایجاد نمیشد فرهاد می توانست اولین جام خود را به عنوان سرمربی استقلال بدست آورد.

حالا مجیدی برای کامل کردن راهی که پا در آن نهاده است بار دیگر به میدان آمده است و امیدوار است موفق بشود جایگاه واقعی استقلال را به آن برگرداند.

استقلال با فرهاد مجیدی در حال حاضر با کسب ۳۴ امتیاز از ۱۹ بازی برگزار شده در رده سوم قرار دارد، و در روز های آینده در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا خواهد کرد.

مهدی رحمتی و چالش جدید

دیگر بازیکن استقلال که هنوز هم از عرصه بازیگری حضور دارد و به اصطلاح ورزشی ها کفش های خود را نیاویخته است ولی از درون زمین به کنار زمین آمده است سید مهدی رحمتی است.

رحمتی دروازه بان با سابقه استقلال حضور طولانی مدتی در استقلال داشته است وی پس از جدایی از استقلال به تیم شهر خودرو پیوست و دو فصل را در این تیم سپری کرد. در شروع فصل سوم با پیشنهاد سرمربی گری اسن تیم مشهدی مواجه شد و چالش پر پیچ و خم سر مربی گری را پذیرفت و در حال حاضر هدایت تیم مشهدی را بر عهده دارد.

پدیده با هدایت رحمتی در لیگ کشور در جایگاه یازدهم قرار دارد و از ۱۹ بازی شش برد، شش باخت و هفت تساوی کسب کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =