رمزگشایی از دفاع چپ پرسپولیس در آسیا

سعید آقایی نتوانست پرسپولیس را در عزیمت به هند همراهی کند تا انتخاب گزینه مناسب برای دفاع چپ به اصلی ترین دغدغه کادر فنی این تیم تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،امیر کریمی( کارشناس فوتبال)؛ پرسپولیس این روزها از یک طرف در هند با مشکلات میزبانی دست و پنجه نرم می‌کند و از طرف دیگر در جناح چپ و عمق دفاع با حضور سید جلال و کنعانی زادگان دست به عصا نشان می دهد. سعید آقایی در حالی به کرونا مبتلا شده که این تیم از لحاظ نفری در دفاع چپ کلاسیک فقر دارد، چرا که تنها گزینه تخصصی این تیم در غیاب آقایی در این جناح محمد انصاری بود که مشخص نشد بالاخره گل محمدی به او اعتقاد داشت یا نداشت. معیارهای دفاع چپ در ابتدا چپ پا بودن، رونده بودن وآشنا با اصول دفاعی دفاع کناری است که باید دید در نهایت کادر فنی کدام بازیکن را جایگزین آقایی خواهد کرد.

وحید امیری

محتمل ترین بازیکن به پر کردن این خلا از نظر کارشناسان شاید وحید امیری باشد که سبک بازی او با معیارهای کلی گفته شده در بالا سنخیت بیشتری دارد. علاوه بر این او با تجربه و دونده هست و کم و بیش هم در این پست تجربه دارد. تنها نکته‌ منفی در مورد امیری در این پست عدم شناخت ذاتی او از شرح وظایف دفاع چپ و همچنین احتمال ایجاد فاصله زیاد بین او با دفاع وسط متمایل به چپ هست که اگر قرار به استفاده از او باشد باید توجیه فنی از طرف کادر فنی برای او صورت پذیرد. در هر حال هرچند در جلو تیم و فاز حمله گل محمدی به او نیاز وافری دارد اما شاید چاره ای برای او و پرسپولیس در این برهه نباشد که از او در دفاع چپ استفاده کند.

امید عالیشاه

گزینه بعدی در دسترس کادر فنی برای جایگزینی امید عالیشاه است. بازیکنی که تا مرز جدایی و حتی محو شدن از پرسپولیس رفت اما به ناگاه احیا شد و به کار این تیم آمد. امید عالیشاه در بازی های تدارکاتی پیش فصل در این جناح بازی کرده بود وقتی که هنوز نه انصاری آماده بود و نه آقایی به این تیم وارد شده بود. نکته ای که در مورد عالیشاه صدق می‌کند اینکه اصولا وقتی در بازی ها تاثیر گذار بوده که در پست خاصی و یا شرح وظایف خاصی محصور نشده به همین چند بازی او در لیگ برتر که متحول شده بازی کرد توجه کنید. او در حقیقت نقش بازیکن آزاد و مهاجم کاذب را برای پرسپولیس بازی میکرد و به همه جای زمین سرک می کشید در نتیجه برای سبک بازی او در حقیقت نمی‌توان تا به امروز پستی را تعریف کرد و این همان نکته کلیدی در بازی این بازیکن هست که شاید اصلا به کار دفاع کناری نیاید.

احسان پهلوان

اگر چپ پا بودن و رونده بودن را دو معیار مهم برای این پست در نظر بگیریم می توان پهلوان را هم جزو این گزینه ها برای دفاع چپ بدانیم بخصوص که او در روزهای خوبش بسیار تاکتیک پذیر بازی می کند اما مسئله ای که بازی او را در این جناح تحت شعاع قرار می دهد ظرافت و شکننده بودن بازی اوست که اتفاقا در این پست حداقل در بازی های آسیایی و حریفان قدرتمند جواب نخواهد داد. ولی در هر صورت بر اساس معیارهای روی کاغذ او هم می تواند جزو کاندید های این پست باشد.

علی شجاعی

از شجاعی جز پنالتی آخر منجر به راهیابی به فینال آسیا پرسپولیس خاطره زیادی در ذهن هوادارن نقش نبسته است. در چند باری که به عنوان جایگزین به میدان آمده و یا یکی دوباری که فیکس بازی کرده هنوز نتوانسته خود را به  کادر فنی تحمیل کند اما بخاطر خصوصیات و سبک بازی او و در صورت توجیه و اصلاح سبک بازی می تواند در بین بازیکنان فیکس این دوره از بازی ها به میدان برود. یکی از استعدادهای بالقوه تیم است که برای شکوفا شدن او کادر فنی هم باید بیشتر به او بپردازد.

تصمیم کادر فنی

تمام مباحث بالا بر اساس فرضیه ها و عقبه بازی این بازیکنان بخصوص در این فصل شکل گرفته  و قطعا نزدیک ترین افراد به تیم و شرایط آنها کادر فنی است و شاید بازی دادن هر کدام از آنها در این پست می‌تواند به نوعی تولد یک بازیکن جدید در این جناح هم باشد اما در هر صورت قطعا کادر فنی پرسپولیس به نکات و معیارهای خودش توجه خواهد کرد. بخصوص که هر بازیکنی در این پست بازی کند باید زوج ترابی هم باشد که یکی از ستون های تهاجمی پرسپولیس را شکل می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1092960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =