واکنش ایران به «حادثه نطنز» بازدارنده حوادث مشابه در آینده خواهد بود

کارشناس مسائل بین الملل گفت: پاسخ عملیاتی ایران به حادثه نطنز قطعا محاسبات دشمن را بهم میریزد و درمقابل اقدامات احتمالی مشابه در آینده باز دارندگی ایجاد خواهد کرد.

جواد بخشی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص حادثه ای که در تاسیسات هسته ای نطنز رخ داد، اظهارداشت: این حادثه نشان از وارد شدن دشمن به یک فاز عملیاتی جدید علیه منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران بود و این موضوع، پاسخ قانع کننده ایران را برای مدیریت افکار عمومی خود و همچنین برهم زدن محاسبات دشمن می طلبد.

وی گفت: همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم اعلام کرد ایران در زمان و مکان مناسب به این اقدام پاسخ خواهد داد. پاسخ عملیاتی ایران قطعا محاسبات دشمن را بهم میریزد و درمقابل اقدامات احتمالی مشابه در آینده باز دارندگی ایجاد خواهد کرد.

این کارشناس مسائل بین الملل در خصوص گام اخیر ایران در افزایش سطح غنی سازی به ۶۰ درصد تصریح کرد: رژیم صهیونستی سعی کرد اینطور القا کند که با این حادثه روند برنامه هسته ای ایران ماه ها عقب افتاده است اما اعلام غنی سازی ۶۰ درصد، آمادگی بالای ایران را در موضوع هسته ای نشان داد.

بخشی بیان کرد: درست است که غنی سازی ۶۰ درصد مصرف نظامی ندارد اما سبب می شود دشمن نگاه محتاط تری به مواضع ایران داشته باشد و از این پس عملکرد ایران را در محاسبات خود منفعلانه ارزیابی نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واکنش طرف های غربی به این اقدام هرچه باشد نمی تواند تاثیری بر عزم قاطع ایران و روند رو به رشد برنامه‌ی هسته ای ایران داشته باشد.

کد خبر: 1093162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =