تحریم ۳۰ نهاد و ۱۰ فرد روسی توسط آمریکا

یک رسانه آمریکایی از تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده برای اعمال تحریم های گسترده علیه ۳۰ نهاد و ۱۰ فرد روسی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از سی بی اس نیوز؛ «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در نظر دارد علیه ۳۰ نهاد و ۱۰ فرد روسی تحریم‌هایی را اعمال کند.

این تصمیم به دلیل ادعای آمریکا در مورد دست داشتن روسیه در جاسوسی از سیستم‌های توربین‌های بادی ایالات متحده و همچنین دخالت روس‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ اتخاذ شده است.

پیشتر بلومبرگ گزارش داده بود که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا قصد دارد، ۱۲ فرد روس از جمله مقام‌های دولتی و اطلاعاتی و ۲۰ نهاد روس را به اتهام مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و حمله هکری به شرکت‌های آمریکایی تحریم کند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دعوت بایدن از «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای ملاقات دوجانبه در یک کشور سوم، «جان سالیوان» سفیر آمریکا در روسیه برای دیدار با «یوری یوشاکوف» دستیار ویژه کاخ کرملین فراخوانده شد و به وی ابلاغ شد که مسکو به صورت قاطعانه به هرگونه تحریم‌های احتمالی جدید واکنش نشان خواهد داد.

تنش‌ها میان واشنگتن و مسکو اخیراً پس از آن تشدید شد که روسیه سفیر خود در واشنگتن را به دنبال اظهارات جنجالی بایدن علیه پوتین فراخواند.

طبق گزارش بلومبرگ، واشنگتن همچنین قصد دارد علاوه بر وضع تحریم‌هایی علیه افراد و نهادهای روس، ۱۰ دیپلمات روس را نیز اخراج کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که اوایل روز گذشته، کاخ سفید اعلام کرد که دولت جدید آمریکا در تلاش است تا روابط باثباتی با روسیه داشته باشد اما به جای اعتماد بین دو کشور خواهان قابل پیش‌بینی بودن روسیه در عرصه سیاسی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =