افتتاح اولین مرکز مبادله پسماند خشک و نوآوری پسماندهای الکترونیک

اولین مرکز مبادله پسماند قابل بازیافت با کتاب و همچنین اولین مرکز نوآوری پسماندهای الکترونیکی در منطقه ۶ شهرداری تهران افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ صدرالدین علیپور در این مراسم افتتاح این دو مرکز گفت: امروز مصادف با روز جهانی زمین پاک اولین مرکز مبادله پسماند قابل بازیافت با کتاب (کتاب‌ماند) و همچنین اولین مرکز نوآوری پسماندهای الکترونیکی افتتاح شدند.

وی با بیان اینکه همه این اقدامات در راستای این مهم به بهره برداری می‌رسد که بتوانیم با کاهش پسماند به معنای کاهش دفن، گامی برای حفظ محیط زیست برداریم، افزود: ما در سازمان مدیریت پسماند به عنوان شهروند، فعال محیط زیست و مدیر تکالیفی داریم که مبتنی بر آن باید بتوانیم زمینه‌ای فراهم کنیم تا با کاهش دفن، آلودگی مضاعف به زمین وارد نشود.

علیپور اضافه کرد: طرح کاپ از دستاوردهای مهم مدیریت دوره جدید در شهرداری تهران است و در گام اول این طرح، بحث استفاده از اپلیکیشن‌ها را دیدیم؛ حالا این اپلیکیشن‌ها هم زمان با اقداماتشان در زمینه جمع آوری پسماندهای قابل بازیافت، فرهنگ سازی و رواج مطالعه را با تفکیک درست گره زده‌اند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند ادامه داد: ما پیش از این طرح‌های مشابهی هم داشته‌ایم، به عنوان مثال در منطقه ۱۸ طرح گل ماند را داشتیم که در ازای تحویل پسماند خشک، شهروندان گل و گلدان هدیه می‌گرفتند یا هایپر مارکت را در منطقه ۱۹ داریم که در ازای پسماند خشک محصولات فروشگاهی دریافت می‌کنند، اما افتتاح این طرح به عنوان پس‌انداز کتاب یک الگوی متعالی‌تر است که ضمن اجرای تکلیف شهروندی خودمان به سمت ارتقا و نزدیک شدن به کتاب هم می‌رویم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند همچنین در حاشیه افتتاح اولین مرکز نوآوری پسماندهای الکترونیکی گفت: این مرکز مسئولیت تعمیر، آموزش و مبادله وسایل الکترونیکی شهروندان را دارد.

علیپور افزود: در این مرکز چند اقدام انجام می‌شود؛ در وهله اول پسماند الکترونیکی ارائه شده توسط شهروندان بررسی می‌شود اگر قابلیت تعمیر داشته باشد در این مرکز تعمیرات صورت می‌گیرد. اگر نه، کالای شهروندان با کالاهای موجود مبادله می‌شود یا در صورت عدم موافقت، وجه آن کالا به آنها پرداخت خواهد شد. کالاهایی که قابل تعمیر نیستند هم وارد کارخانه‌های بازیافت پسماندهای الکترونیکی شده و به مواد اولیه ارزشمند تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1093957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =